Kirjoittaja Aihe: Suzuki T 125 "lepakko"  (Luettu 24983 kertaa)

Tammikuu 12, 2018, 14:05:51 ip
Vastaus #105

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3165
  • Mamu
Tuohan on sinänsä aika jännän näköinen kampi,mikäli kartiopuoli on sähköpuolelle niin on haastavaa ollut voitelun järjestäminen...Ja tuossa oletetun kytkimen puoleisessa tuo ura nostaa kivasti hintaa...

Tammikuu 12, 2018, 17:41:42 ip
Vastaus #106

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1118
Oli oikein Lepakon entisöintikertomus ollut Classic Motorcycle Mechanics lehdessä.
14 vuotta meni ennenkuin valmistui.Kaveri antoi hyvän neuvon;"älä valitse ekaksi entisöintikohteeksi Lepakkoa,älä edes toiseksi tai kolmanneksi".
Joidenkin pisteosien saanti on täysin mahdotonta,yksi vaikeimmista kohteista aloittaa harrastus.

Tammikuu 14, 2018, 12:24:52 ip
Vastaus #107

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3165
  • Mamu
Pekka-kaverini kanssa jostain rojukuormasta meille siunautui Lepsun tankkimerkit,vaan kumpikaan ei muista minne ne kiertyi...Kai ne joku tarpeeseensa sai...

Tammikuu 14, 2018, 13:05:52 ip
Vastaus #108

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 296
Tämä on minun ensimmäinen vanha pyörä projekti ;D Mutta vain käyttö entisöinti, ei museo projekti.

Pikkuserkku jutteli, että hänen työkaveri myi 4 kpl lepakon raatoja 800€ kymmenisen vuotta sitten.
 sisäinen sulo vilen päästi pienen kyyneleen

Tammikuu 23, 2018, 20:17:43 ip
Vastaus #109

Timo Hautala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Tällaiseen löytyis owners manuaalin suomennus monisteena jostain 70 luvulta, eka omistamani japsipyörä oli juuri lepakko. Ajelin kortitta alaikäisenä kunnes isä pakotti myymään pois... vuosina 78-80 muistini mukaan. Tosiaan jos jollakulla tarvetta niin joutais kyllä... T. Hautala

Helmikuu 13, 2018, 21:28:45 ip
Vastaus #110

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 296
Ensinnäkin Timolle kiitokset käsikirjasta, ihan mielenkiintoista luettavaa. Ja jos joku toinen lepakon omistaja moista kaipaa, niin varmaan onnistuu monistus. Tämähän vaatisi alkuperäisen englanninkielisen owners manualin rinnalleen.

Mutta tilanne on tämä. Pyorittelin ja kierittelin kampiakselia tallin pöydällä aina ohi kulkiessani. Samalla pyörittelin lompakkoa, ja tein päätöksen, että pistin alakerran kasaan. Uusin kaikki stefat, paitsi sen kampiakselin keskistefan. Ylikokomännistä löysin yhden vanhentuneen ebay ilmoituksen, ja pistin yläpäänkin nippuun. Puristuspaineethan oli suht ok. Ehkä keräilen ja metsästän osia pikkuhiljaa ja teen joskus kunnon remontin, ehkä.

Purin öljypumpun, joka mielestäni toimi ok, mutta hieman kostea oli vatsastaan. Tavallisen yksinkertainen laite. o-renkaat varmaan löytyy jostain, yksi stefa, joka olikin ihan standardikokoa. Mutta tuo säätövivun akselin tiiviste, joka mielestäni ainoa järjellinen paikka tuolle ulkoiselle öljyvuodolle, vaikuttaa ensinäkemältä hieman haasteelliselta löytää. Eli jos jollain tietoa asiasta, kiitollisena otan vastaan.
Mitatut mitat: 6x9,3x2,2.
Linkki räjäytyskuvaan, se tiiviste on tuossa cam shaftin nuolen kohdalla, vaikka ei jostain syystä ole räjäytyskuvassa eritelty:http://www.dansmc.com/suzuki_t125_oilpump.JPG
Pari kuvaa:

Maaliskuu 13, 2018, 12:02:18 ip
Vastaus #111

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 296
Muutamasta paikasta tuota tiivistettä metsästin, mutta ei löytynyt.
Ja netistä myös. Masinisti palstan kautta joku vinkkasi suoran linkin koko tiivistesarjaan, itse en vaan osannut laittaa oikeita hakusanoja, että olisi täsmännyt.

https://www.ebay.ie/itm/Suzuki-TS90-TS100-TS125-TC100-TC120-TC125-T125-K10P-Oil-Pump-Seal-Gasket-New-/302220071169?hash=item465db85101

https://www.ebay.com/itm/Suzuki-AC50-AS50-A100-AC100-AS100-B100-B120-FR80-F50-Oil-Pump-Seal-Gasket-New-/172257401450

Maaliskuu 20, 2018, 22:43:13 ip
Vastaus #112

Huotarinen risto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Onkos kellään tommosen stingerin etuvilkkujen varsia ylimääräisiä?
Tai voisiko joku mitata minkä mittaset sorvautan?????
Kun ei oo kun pelkät vilkun kuvut itellä....

Maaliskuu 20, 2018, 22:45:26 ip
Vastaus #113

Huotarinen risto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Multakin löytyy joku ebaysta ostettu manuaali,jos joku jotain kuvaa sattuu tarvitteen,mutta tuo suomenkielinen olis kyllä mulle tarpeellinen,että onnistuuko tuollaisen saanti miten??

Maaliskuu 21, 2018, 00:35:04 ap
Vastaus #114

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 121
Onkos kellään tommosen stingerin etuvilkkujen varsia ylimääräisiä?
Tai voisiko joku mitata minkä mittaset sorvautan?????
Kun ei oo kun pelkät vilkun kuvut itellä....
Riippuu millaiset ne varret ovat? Mulla taitaa olla ylimääräisenä yksi pari isomman triplen varsia. Lieneekö sinne päinkään?

Maaliskuu 21, 2018, 15:39:03 ip
Vastaus #115

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 296
Minä ostin piheyksissäni tarvike vilkut, että niistä mittaamalla ei välttis tule hullua hurskaammaksi. Mutta ei ne orkkis vikutkaan hirveän kalliita ole.

Tuolta löytyy huonolaatuiset räjäytyskuvat ja varaosanumerot, joilla on helppo hakea osia ebay ym kaupoista.
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm?q=suzuki-parts
Tuo suomenkielinen manuaali ihan A4 kokoa, että voin kyllä kopioida, kun saan aikaiseksi.

Edit: ei ihan pikaisella haulla löytynyt orkkis vilkkua..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2018, 16:08:25 ip kirjoittanut Mika Törne »

Maaliskuu 24, 2018, 17:22:55 ip
Vastaus #116

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 296
Sain kopioitua tuon suomenkielisen ohjekirjan.  Yritin skannata sähköiseen muotoon, mutta ei taidot piisaa eikä hermo opetella. Sehän olisi helppo, jos se olisi vaikka tässä näkyvillä, josta tarvitsijat saisi sen itselleen tulostettua.

Maaliskuu 24, 2018, 21:10:31 ip
Vastaus #117

Heikki Salmén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 185
  • Återfallsgubbe
Muutaman kerran ennenkin olen suositellut katsomaan Hollannin pojan sivulta:

www.classicsuzukiparts.nl  Siellä näyttäisi olevan varastossa kahta eri mittaista vilkun vartta T125 malliin. Arvelisin, että lyhyempi eteen ja pidempi taakse?

Maaliskuu 24, 2018, 21:34:33 ip
Vastaus #118

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 857
Tais olla niin, että ainakin T-250:n alkuperäiset etuvilkunvarret oli liian lyhyet Suomeen... Jos en ihan väärin muista?

Maaliskuu 30, 2018, 19:19:23 ip
Vastaus #119

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 296
Muutamasta paikasta tuota tiivistettä metsästin, mutta ei löytynyt.
Ja netistä myös. Masinisti palstan kautta joku vinkkasi suoran linkin koko tiivistesarjaan, itse en vaan osannut laittaa oikeita hakusanoja, että olisi täsmännyt.

https://www.ebay.ie/itm/Suzuki-TS90-TS100-TS125-TC100-TC120-TC125-T125-K10P-Oil-Pump-Seal-Gasket-New-/302220071169?hash=item465db85101

https://www.ebay.com/itm/Suzuki-AC50-AS50-A100-AC100-AS100-B100-B120-FR80-F50-Oil-Pump-Seal-Gasket-New-/172257401450

Tuo ensimmäisen linkin sarja tuli tilattua.
Positiivista suht nopea toimitus.
Negatiivista paska laatu ja väärän kokoiset tiivisteet.. Eli turha ostos.