Kirjoittaja Aihe: Suojapeitteistä - kausisäilytys  (Luettu 2154 kertaa)

Syyskuu 28, 2017, 20:39:20 ip
Luettu 2154 kertaa

Juha S Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vähän tyhmä kysymys, mutta kannattaako pyörää peittää talven ajaksi peitteellä, jos seisoo kylmässä varastossa?
Motonetissa on jotain hengittäviä sisätilaan sopivia suojapeitteitä, nimenomaan kausisäilytykseen.

Sitä mietin, että sitooko kangas kosteutta ja enemmän haittaa ku hyötyä...
--  Honda CB100 k0 -73  --
--  Honda SL125 S   -77 --

Syyskuu 28, 2017, 21:01:36 ip
Vastaus #1

Kai Vuori

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yhellä ulkomaisella foorumilla mainittiin joskus että kylmässä säilöntään on hyvä kikka laittaa "avaruuslakana" pyörän päälle ja pyörän alle jonkinlainen hehkulamppu.  Pieni lämpötilaero pitää kosteuden ulkopuolella.

Ei hajuakaan toimiiko.  :) sähkölaskua ei pieni lamppu juurikaan lisää.

Syyskuu 28, 2017, 22:48:32 ip
Vastaus #2

jussi koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • PJ
---
Sitä mietin, että sitooko kangas kosteutta ja enemmän haittaa ku hyötyä...

Lakana, puuvilla sitoo kosteutta, eli kastuu, mutta nuo keinokuituiset, hengittävät eivät kastu ... ainakaan minulla ei ole kastunut.
Jos tila on pölyävä, linnut tahrii jne. on peite tarpeen.
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977

Syyskuu 29, 2017, 10:52:07 ap
Vastaus #3

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on vanha pussilakana joka on avattu, tosin pyärä on kuivassa ja lämpimässä puusepänverstaassa, Joten lakanalle jää tehtäväks pölysuajaus.

Lokakuu 05, 2017, 20:09:43 ip
Vastaus #4

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä olen vähän sitä mieltä että kosteus jää vaan muhimaan sinne peitteen alle. Enkä suosittelisi liuotinpesua talvea vasten kun se liuotin vie suojaavan rasvakerroksen pinnoilta. Vahapesu, jos säilyttää kylmässä ja kosteassa. Ja siitäpä tulikin mieleen että pitäisköhän viikonloppuna nyt lopultakin pestä tuo Suzuki ja jättää talviunille. Tämän kauden ajot on aivan varmasti jo taputeltu.