Kirjoittaja Aihe: moottorikysymys  (Luettu 4866 kertaa)

Lokakuu 11, 2017, 13:37:13 ip
Luettu 4866 kertaa

Arto Lepistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 94
Onko olemassa sellaista nelitahtimoottoripyörän kaksipyttyistä moottoria, jossa eturatas sijaitsee vasemmalla puolella?

Lokakuu 11, 2017, 14:14:57 ip
Vastaus #1

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 3175
Moro

Varmaan vaikka kuinka paljon,mulla Yamaha XV 1000/TR1 siinä on ja sitten juuri myin Hondan XLV 600 moottorin ja siinä oli ym. ym.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Lokakuu 11, 2017, 14:37:48 ip
Vastaus #2

Pekka Hakkarainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 538
  • BMW R26, K100LT, Zündapp 428 Combinette
Riippuu varmaan siitä miten moottoria katsoo, jos ajattelee että vasemmalla puolen ajosuuntaan nähden, niin useimmat nykyiset varmaankin. 
- a rebel without a clue -

Lokakuu 11, 2017, 15:44:38 ip
Vastaus #3

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1014
taisi olla niin joskus 50 v sitten että englantilaiset ja italialaiset laittoi vaihteen oikealle puolella ja jostain syystä myös ketjut tai kardaanin, sakut ja sitten usa ja japanilaiset sitten taas vaihteen vasemmalle kuten myös sitten ketjut tai kardaanin

Lokakuu 11, 2017, 15:57:16 ip
Vastaus #4

Arto Lepistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 94
sori, eiku oikealla puolella eli ns ojanpuolella

Lokakuu 11, 2017, 17:02:27 ip
Vastaus #5

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 487
Triumph 790cc ja 865cc nyt ainakin.

Lokakuu 11, 2017, 17:16:54 ip
Vastaus #6

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 879
Harley Sportsterit ja lättäpääkoneiset.
Suzuki T-250 J/F 4-t
Four Stroke - No Smoke!

Lokakuu 11, 2017, 19:51:15 ip
Vastaus #7

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 330
Kaikissa 2-pyttysissä millä olen tänä kesänä ajanut, ( 3 pyörää) niin oikealla puolella. Onko tämä joku kisa kuka tietää enempi?

Lokakuu 11, 2017, 21:14:39 ip
Vastaus #8

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 879
Aivan!

Olis tosiaan kiva tietää, mitä kysyjä ajaa takaa...?

t: Pekka äL
Suzuki T-250 J/F 4-t
Four Stroke - No Smoke!

Lokakuu 12, 2017, 07:01:31 ap
Vastaus #9

Arto Lepistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 94
Omistan Harkov-merkkisen mönkijän, jossa on IC-jupiterin 350 cc 2-tahtikone. Tarkoitus olisi hakea metsästä rankakuorma ja päästä sen kanssa poiskin :D. 895 kuutioinen Triumphin kone esim. arveluttaa, en haluaisi vielä kuolla. Nelitahtikone, jossa olisi eturatas oikealla, niin ei tarvitsisi tehdä isoja muutoksia.

Lokakuu 12, 2017, 07:44:04 ap
Vastaus #10

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 330
Onko tilaa koneen takana väliakselille? Siihen saman tai erikokoiset ketjurattaat kummakkekin puolelle. Erikokoisilla saa välitystäkin passattua, jos tarvis.

Ja miks 2- pyttynen, kun muissa mönkijöissä pärjää metsässäkin  jo 300  kuutioisilla 1-pyttynelareilla?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2017, 07:51:10 ap kirjoittanut Urpo Laine »

Lokakuu 12, 2017, 08:36:48 ap
Vastaus #11

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 3004
Rotaxin 650 kone, jota käytetään ainakin vanhemmassa Aprilia Pegasossa ja BMW 650 enskassa.

Ainoa miinus, että on yks'pyttynen
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 15, 2017, 08:17:27 ap
Vastaus #12

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 330
Estääkö rankakuorman tuonnin neuvostomoottorin epäluotettavuus vai tehottomuus?
Nimittäin tehoa tärkeämpää on saada vetäville pyörille painoa ja pitoa. Rankakärryssä pitää akseli olla takana ja vetolaitteessa vetokoukku niin liki taka-akselia ja alhaalla kun saa, ettei keuli.  Kun sarvitraktorilla olen rankoja ja tukkejakin  ajanut niin  10 hepan tehot riittää hyvin kun pito riittää.

Lokakuu 15, 2017, 13:11:21 ip
Vastaus #13

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
Koeajoin kerran, alunperin  150 cc koneella varustetun halpis-kiinanmönkijän, mutta koeajotilanteessa siinä oli 750 cc Suzuki GSXR,n mylly ja pelkkä takaveto, eikä tasauspyörästöä ollenkaan, märällä syksyisellä tiellä ja pikku pakkasella ajokokemus oli unohtumaton  :P
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2017, 12:33:13 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 15, 2017, 20:51:02 ip
Vastaus #14

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 842
ohi aiheesta....
Oli 90-luvulla keltaisessa pörssissä ilmoitus:
Erkkola invamopo RM500 koneella. Ajettu tutkaan 204 km/h.....

Kyllä siinä on mahtanu aurinkokatos lepattaa :laugh:
Oli jo menny, kun huomasin ja soitin