Kirjoittaja Aihe: Suomen kromaamot  (Luettu 14521 kertaa)

Lokakuu 21, 2017, 22:07:40 ip
Luettu 14521 kertaa

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 466
Pitäis muutaman fillarin osia kromauttaa uudelleen joten kyselin hintatarjoukset muutamasta paikkaa, onko suomessa muita kun nämä luetellut?

-Arvo Piiroinen
-Laitila Coating
-Loimaan kromaus

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50 x2.

Lokakuu 21, 2017, 22:21:29 ip
Vastaus #1

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Amoila Oy Espoo,on harrastajaystävällinen paikka  :)

Lokakuu 21, 2017, 22:53:54 ip
Vastaus #2

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1855
  • naavaparta
Hyvä kun on alan miehiä remmissä.
On entisöinti taas pitkästä aikaa käynnissä.

Oletko Ipi saanut uutta tietoa perusmotoristin sinkityksiin.

-mitä tarvitaan
-mistä saa-
-miten tehdään

Mulla on tuo vanha sinkitys laitos kellrin verstaassa, mutta hieman parempaa jälkeä vielä haluaisin.

Lokakuu 21, 2017, 23:57:59 ip
Vastaus #3

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Kotikonstein ei välttämättä kovin kummoista jälkeä saa,homma täytyy osata  :) Harjoitusta vaan.

Lokakuu 22, 2017, 20:30:05 ip
Vastaus #4

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 365
Niklaamo Rautio Turku.

Kaveri kanssa oli juttua, eikä siinä nyt mitään negatiivista ilmennyt puheissa. Tosin tässä yritys osti palveluja toiselta yritykseltä.

Lokakuu 22, 2017, 22:11:24 ip
Vastaus #5

Tatu Keränen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3202
Eikö Rautio mennyt konkkaan jo vuosia sitten?

Lokakuu 23, 2017, 08:39:13 ap
Vastaus #6

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1144
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Lokakuu 25, 2017, 14:16:52 ip
Vastaus #7

Timo L Kaarema

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4

Olen kromauttanut osia pari kertaa Loimaan kromauksella. Laatu todella hyvää eli ammattitaitoinen ja hyvä palvelu, viimeviikolla mopon osat tehtiin jopa nopeammin kun oli sovittu ja hinta arvio piti paikkansa. Opastavat pohjatöissä sekä myös tekevät ne.
Suosittelen.
http://www.loimaankromaus.fi

Lokakuu 26, 2017, 12:47:42 ip
Vastaus #8

Ilkka Leino

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Olisko näistä kromauksista antaa minkäänlaista haarukkaa hinnoista?
Toki siihen vaikuttaa osan koko, pohjatyöt, yms yms. ja tuntitaksa työlle tietenkin on jotain.
Itse vaan miettynyt kun japseihin kuitenkin jotain uusio-osia saa melko edullisesti hinkuintiasta niin kannattaako edes miettiä vanhan osan kromauttamista?

Lokakuu 26, 2017, 12:57:57 ip
Vastaus #9

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 697
  • Kawasaki A 1 R
Ei missään tapauksessa kaupasta vaan.  Jos palkallinen tekee niin min. 60 ecu  tunti. Sitten nää yksin yrittäjät  Kreikkalaisella kuitilla en tiedä.

Lokakuu 28, 2017, 22:57:15 ip
Vastaus #10

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
No,toi 60 tunti on ehkä vähän yläkantissa,mutta se täytyy muistaa että kromaaminen on suht halpaa,pohjatyöt maksaa väkisinkin ihan perkeleesti. Lisäksi tunnissa ei paljon pohjatöitä tee,eli jos pohjat teettää kromaamossa,kalliiksi se tulee väkisinkin.

Lokakuu 28, 2017, 23:00:59 ip
Vastaus #11

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Olisko näistä kromauksista antaa minkäänlaista haarukkaa hinnoista?
Toki siihen vaikuttaa osan koko, pohjatyöt, yms yms. ja tuntitaksa työlle tietenkin on jotain.
Itse vaan miettynyt kun japseihin kuitenkin jotain uusio-osia saa melko edullisesti hinkuintiasta niin kannattaako edes miettiä vanhan osan kromauttamista?

Ei noihin osaa kukaan antaa mitään hintahaarukkaa näkemättä osia,jos uusio osan saa,se on toden näköisesti halvempi kuin vanhan kromauttaminen.Nimenomaan tuo pohjatyö maksaa.

Marraskuu 01, 2017, 23:29:58 ip
Vastaus #12

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Esimerkkinä yhden takalampun kiinniikkeen kromaus kaverille: pohjatyöt,eli vähän hitsausta,hiomista,kiilloitusta,n.3h ,sitten kuparointi,niklaus ja kromaus yht.n.40 min. En kehdannut pyytää kuin 25 euroa (sekin tuntui kalliilta). Laskekaapa siitä,mitä se kromaus oikein maksaisi  :)

Marraskuu 02, 2017, 15:47:32 ip
Vastaus #13

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 466
Muutamasta paikkaa tullu "noin" hintoja mutta tarkkaa hintaa eivät pysty antamaan pelkän kuvan perusteella vaan pitäis osat nähdä livenä.
Osissa on ruostetta eli sen poistamalla jää kuoppainen pinta ja näyttää osien kromaus tulevan niin hintoihin että eipä kannata.

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50 x2.

Marraskuu 03, 2017, 23:01:15 ip
Vastaus #14

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Muutamasta paikkaa tullu "noin" hintoja mutta tarkkaa hintaa eivät pysty antamaan pelkän kuvan perusteella vaan pitäis osat nähdä livenä.
Osissa on ruostetta eli sen poistamalla jää kuoppainen pinta ja näyttää osien kromaus tulevan niin hintoihin että eipä kannata.

Se on paljon osasta kiinni,siksi nuo "noin" hinnat,usein käy vielä niin,että kun osa on hapotettu,se voi olla melkein pitsiä.Kuoppaiset pinnat on helppo siloittaa,mutta se maksaa usein maltaita.Jos uuden osan saa kohtuuhinnalla,tulee yleensä halvemmaksi.