Kirjoittaja Aihe: Suomen kromaamot  (Luettu 14859 kertaa)

Marraskuu 04, 2017, 18:49:36 ip
Vastaus #15

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 477
Joo ymmärrän että osat pitäis nähdä ennen tarjousta mutta se ei nyt ole mahdollista välimatkojen takia.
Uusia ei saa joten antaa olla ja vedetään köyhän miehen kromi eli kilikali pintaan.

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Marraskuu 04, 2017, 19:07:34 ip
Vastaus #16

Seppo Ylhäinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 217
Jarkko,
voitko laittaa jonkun kuvan, jotta minkälaisista osista on kyse.
t.sy

Marraskuu 05, 2017, 13:11:20 ip
Vastaus #17

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 477
Vanhan peltirunkojopon kromatut osat eli sarvet kiinnitystankoineen, eturatas poljinvarsineen.
Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Marraskuu 06, 2017, 09:28:45 ap
Vastaus #18

Seppo Ylhäinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 217
OK, Niissä ainakin on ainevahvuutta syöpimien hiomiseen.

Vielä hinta-arviosta, niin minä olen kyllä saanut omalta kromaajaltani aina hyvinkin tarkan hinta-arvion valokuvien perusteella. Ja postimaksutkin saa ihan tarkasti selvitettyä.

T.sy

Marraskuu 06, 2017, 11:23:18 ap
Vastaus #19

Ilkka Leino

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Kyllä tämä aika pitkälti olikin odotettavissa että hintoihin tulee.
Pakoputki oli "pakkohankinta" Taiwanista mutta kyllä se ihan kelvollisen oloinen tuote on että kaipa sitä sieltä sitten vaan muitakin osia tilaamaan...

t. Ilkka

Marraskuu 06, 2017, 12:03:59 ip
Vastaus #20

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 477
Loimaan kromaus antoi muutaman kuvan perusteella hinnan, parista paikkaa ei vastausta ja pari muu haluais nähdä osat livenä.
Tarvikeosien kromi on heikompaa kun se "alkuperäinen", jos osa on kuivassa ja ns näyttelytavaraa niin kestää mutta jos käyttöön niin ajan mittaan ruostuu.

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Marraskuu 06, 2017, 15:28:34 ip
Vastaus #21

Pauli Piirainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Kyllä se uusikin kromi, on alkuperäistä heikompaa, lähinnä justiin tarvike osien luokkaa, ei tarvi montaa viikkoa seisoa pihalla kun kukkii. Kyllä niitä uusia pyöriä aikoinaan pihalla säilytettiin, eikä vahailtu, eikä niissä kyllä heti tulostettava näkynyt. Joskus kyllä näkyy halvoissa muutaman euron työkaluissakin olevan kolme kerros kromaus. Mitä ei tahdo nykyään Suomesta saada kuin lisähintaan.

Marraskuu 06, 2017, 22:02:51 ip
Vastaus #22

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Kyllä se uusikin kromi, on alkuperäistä heikompaa, lähinnä justiin tarvike osien luokkaa, ei tarvi montaa viikkoa seisoa pihalla kun kukkii. Kyllä niitä uusia pyöriä aikoinaan pihalla säilytettiin, eikä vahailtu, eikä niissä kyllä heti tulostettava näkynyt. Joskus kyllä näkyy halvoissa muutaman euron työkaluissakin olevan kolme kerros kromaus. Mitä ei tahdo nykyään Suomesta saada kuin lisähintaan.

Kolmekerros kromaus? Avaatko hiukan asiaa.Noi nk.Kiinankromitkin kestää kohtuuhyvin kun muistaa pitää hyvän vahan päällä. Ryssät osas kromata 50-luvulla:Mossen puskuri ei ruostunut vaikka oli 30 vuotta kuusen alla  :) :)

Marraskuu 06, 2017, 22:23:33 ip
Vastaus #23

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1155
Kupari, nikkeli, kromi?
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Marraskuu 06, 2017, 23:30:09 ip
Vastaus #24

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Kupari, nikkeli, kromi?

Joo,toi on ihan perus settiä,tosin ei ihan jokapaikassa tänäpäivänä.mutta esim.Amoila Oy laittaa aina kuparin alle,nikkelihän on muutenkin aina kromin alla. Nykyään ei välttämättä kuparia tarvitse,jos on monikerros nikkelöinti,tätä varmaan tuolla kolmikerroskromauksella tarkoitettiin.

Marraskuu 07, 2017, 05:42:30 ap
Vastaus #25

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2138
  • Museoajoneuvotarkastaja
OK, Niissä ainakin on ainevahvuutta syöpimien hiomiseen.

Vielä hinta-arviosta, niin minä olen kyllä saanut omalta kromaajaltani aina hyvinkin tarkan hinta-arvion valokuvien perusteella. Ja postimaksutkin saa ihan tarkasti selvitettyä.

T.sy

Mikä firma?

Marraskuu 07, 2017, 07:27:33 ap
Vastaus #26

Seppo Ylhäinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 217
Motoren Slovakiassa: http://www.motoren.sk

Motorenilta ei kannata kysyä, jos on kiireellisiä hommia. Toimitusaika viimeksi tilaamilleni töille oli 6 kk.

T.sy

Marraskuu 07, 2017, 07:28:27 ap
Vastaus #27

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3699
Tämä ei koske Suomen kromaamoa, lähetin Tsekkiin Jawan tankin kromattavaksi. Tekivät kaiken krominpoistosta lähtien, laatutyötä.
Reilu vuosi sitten 260€+rahti. Toimitusaika oli muistaakseni reilu pari kk.


L&K.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2017, 07:47:23 ap kirjoittanut Lauri Puirola »

Marraskuu 07, 2017, 16:20:55 ip
Vastaus #28

Tuomo Pasanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 70
Tämä ei koske Suomen kromaamoa, lähetin Tsekkiin Jawan tankin kromattavaksi. Tekivät kaiken krominpoistosta lähtien, laatutyötä.
Reilu vuosi sitten 260€+rahti. Toimitusaika oli muistaakseni reilu pari kk.


L&K.

Mikä kromaamo Tsekeissä? Antavtko hinta-arvion etukäteen jos lähettää valokuvat osista?
T. Tuomo

Tammikuu 08, 2019, 12:36:26 ip
Vastaus #29

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 375
Niklaamo rautio tainnut laittaa ovet säppiin. Ainakin tämän päivän turun sanomien mukaan.