Kirjoittaja Aihe: Suomen kromaamot  (Luettu 18817 kertaa)

Tammikuu 08, 2019, 13:14:28 ip
Vastaus #30

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1185
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Maaliskuu 04, 2019, 19:39:17 ip
Vastaus #31

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 263
Moro.
Rakentelen rumpujarrua Yamaha TD replikaan. Jarrun ulkopuoliset vivut, haarukat, tapit ja tanko ovat ruostuneet. Vähän mutta kuitenkin. Kun tässä ketjussa on käyty debattia kromauksesta ja kromaamoista kysyisin veljiltä neuvoa. Uusia osia ei saa, näistä pitää tehdä. Välitanko on yksinkertainen ja olisi helppo tehdä, mutta - kun toisessa päässä on vasenkätinen kierre.
Mikähän olisi Lahtea lähellä oleva kromaamo? Eikä haittaa vaikka olisi kohtuuhintainenkin. Työ on vaikea ja aikaa vievä, paljon pieniä osia joissa on kaikenlaista koloa ja pykälää.

Maaliskuu 05, 2019, 08:51:25 ap
Vastaus #32

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 743
  • Kawasaki A 1 R
    Ota niistä heebeleistä valokuva ja sähköpostilla lähestyt  esim. Loimaalassia tekijöitä.

Maaliskuu 05, 2019, 10:37:01 ap
Vastaus #33

Hannu Lepistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 58
Kuulin huhun, että Lahteen olisi tulossa kromaamo vanhoihin tiloihin, missä on joskus ollut aikaisemminkin samanlaista tuotantoa - Lahtelaiset varmaan tietää paremmin? Kuulemma toimilupa-asiat ovat työn alla ja aikaisintaan 3kk sisällä alkaisi toiminta.
Hannu Lepistö

Maaliskuu 05, 2019, 17:05:18 ip
Vastaus #34

Jussi Kumpu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 887
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Mihinkähän mahtais tulla? Upolla sellainen aikoinaan oli, mutta sinne sitä ei vuoren varmasti tule, Lahden sähkösinkitys taitanee toimia edelleen.
Jussi 044 7212497

Maaliskuu 05, 2019, 18:20:54 ip
Vastaus #35

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 263
Lahden sähkösinkitys toimii, ja hyvää jälkeä tekeekin. Mutta nyt pitäisi saada kromi pintaan.

Maaliskuu 05, 2019, 18:24:54 ip
Vastaus #36

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1327
Amoila Oy Espoo

Maaliskuu 06, 2019, 13:20:52 ip
Vastaus #37

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 263
Kiitoksia neuvoista. Panin Loimaalle sähköpostia kuvien kanssa. Vastaus tuli jo seuraavana päivänä. Tänään laitan heebelit kirjekuoreen ja postiin.

Huhtikuu 17, 2020, 09:56:09 ap
Vastaus #38

Petri Lähdekorpi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Teetin Loimaan Kromauksessa Yamaha XS650 (XS2) pakokaaret, etu- ja takalokasuojan, lampunkehyksen ja takalokasuojan kannatinraudan kromaukset. Tekivät homman pohjatöistä alkaen. Työn jälki oli kiitettävää ja hinta-arvio piti (600€ + alv,). Voin kyllä lämpimästi suositella!!!
T. Petri

Huhtikuu 17, 2020, 10:15:54 ap
Vastaus #39

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3727

Olen muutaman tankin käyttänyt kaverin kautta Tsekissä. Jos joku tekee parempaa jälkeä niin pilalla on.
Saavat uudennäköisen aika huonostakin, itse ei saa tehdä mitään. Poistavat pinnoitteet ja tekevät kaikki
pohjatyöt. Kuparointi, nikkeli ja kromi. Jawan tankki viimeksi 260€ +rahti. Toimitusaika saattaa olla muutamia kuukausia.


L&K.

Huhtikuu 17, 2020, 15:41:47 ip
Vastaus #40

Jarno Aheinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 795
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta

Olen muutaman tankin käyttänyt kaverin kautta Tsekissä. Jos joku tekee parempaa jälkeä niin pilalla on.
Saavat uudennäköisen aika huonostakin, itse ei saa tehdä mitään. Poistavat pinnoitteet ja tekevät kaikki
pohjatyöt. Kuparointi, nikkeli ja kromi. Jawan tankki viimeksi 260€ +rahti. Toimitusaika saattaa olla muutamia kuukausia.


L&K.

Mikäs tää tsekkilän firman nimi nyt olikaan? Jossain se mulla on ylhäällä ollut..
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Huhtikuu 17, 2020, 17:05:41 ip
Vastaus #41

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3727

Kaverin kautta käytin, etsipä kuukkelista nimellä Jawaillen. Sieltä pitäisi löytyä yhteystietoja.




L&K.

Huhtikuu 18, 2020, 09:10:00 ap
Vastaus #42

hannu kinnunen

  • **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
  • Viestejä: 270
Tsekeissä kromautetuista osista on hyviä kokemuksia, tekevät tosiaankin kuparin kanssa. Toisin kuin esim Loimaan Kromaus, joka tekee homman huonekalukromauksena, siis sisäkäyttöön soveltuva pinnoite! Petrin jytäri-osien vertailuhintana oma kokemus tämän päivän Loimaan kromauksesta ja hinnoittelusta. Tein itse pohjatyöt kuvan mukaisiin osiin, hinta hieman yllätti...

Huhtikuu 19, 2020, 01:01:47 ap
Vastaus #43

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1327
Tietääkseni Loimaan Kromaus käyttää kyllä kuparia alla,tosin se ei nykytekniikalla ole enää välttämätöntä jos on oikeat niklaus systeemit kromin alla.Sitten tuohon nk. huonekalukromaukseen: se kestää harrastepeleissä ihan hyvin,kunhan pitää hyvän vahan päällä.Eihän noi harrastevehkeet juuri ulkona seiso ja niistä pidetään parempaa huolta kuin huonekaluista :D

Huhtikuu 19, 2020, 09:24:33 ap
Vastaus #44

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 743
  • Kawasaki A 1 R
     Hanskille   sinä maksoit ne pohjatyösi niile  loimaalaisille ?