Kirjoittaja Aihe: Classic trial  (Luettu 19531 kertaa)

Elokuu 07, 2019, 20:39:01 ip
Vastaus #60

Hannu Ikäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 74
Täältä löytyvät Hyvinkään Scramblen 2019 ilmoittautumistiedot kaikkien lajien osalta: https://hyvinkaanmoottorikerho.fi/kutsu-scramble-trial-2019/

Elokuu 08, 2019, 22:58:33 ip
Vastaus #61

Kimmo Puolakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 99
Laitoin muutaman Montesan myyntiin jos jotain semmoset kiinnostavat.
Löytyvät myydään-osastolta

-Kimmo
Military cykel M42 + Victoria FM38 apumoottori
Montesa Cota 123 -78
Montesa Cota 123 -80
Montesa Cota 348 -78
Montesa Cota 304 -86
Gas Gas TXT Pro 125 -08

Elokuu 12, 2019, 11:58:20 ap
Vastaus #62

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3287
 Eilen 11.8 kokoontui pieni, mutta pippurinen porukka hieman vanhempia ”nuorukaisia” Espoon Siikajärvelle vanhoilla trialeilla tasapainoilemaan ja kisaamaan itsensä kanssa.
 Sääennuste karsi jonkin verran osallistujista, mutta lähes 20 innokasta oli paikalla.
 Perus-turistit ja kannustajajoukot myös ja hatunnosto heille. Jälleen kerran.
 Paikka on loistava sopivan vaativine maastoineen, kuskikaartin taitotasoon suhteutettuna.
 Rataryhmä oli loihtinut mielenkiintoisen 10;n jakson kiepin, joka ajettiin kahdesti.
 Kuljettajakokous pidettiin hieman ennen kymmentä ja sade alkoi kymmeneltä.
 Lähes koko päivän tihutteli milloin enemmän, milloin vähemmän, mutta hetkittäin jopa rankasti.
 Kuskit eivät tästä pelästyneet, etenkään kun satanut vesi oli lämmintä, kuten ilmakin.
 Ongelmaksi muodostui pahvisten tuloskorttien sulaminen märkyyteen. Selvyys saatiin ja kaikille oikeat pistemäärät. Taitavimmilla ei juuri ongelmaa ollut, koska nollat muistaa ilman korttiakin.
 Itse ajelin ekan kerran siinä ”keskiluokassa”, joka siis ei ole yhtä vaikea kuin A, eikä yhtä helppo kuin C. Tiukempia mutkia hieman hankalammissa paikoissa, ei mitään huimistelua.
 Nöyryyttä opettaa ja turhat luulot omista taidoista rapisee hyvinkin pian.
 Toisaalta sitten myös palkitsee ja jonkinasteinen euforia valtaa onnistumisten jälkeen.
 Kiitos Jahis ja monilukuinen rataryhmä, sekä erityisesti Matti, jonka mailla ajeltiin.
 Homma toimi ja kaikilla oli mukavaa !

 Seuraava koitos 24-25.8 Hyvinkään Erkylässä SCRAMBLE nimellä.
 La trial sekä enduro ja sunnuntaina scramble.

 On jo hieman isompi tapahtuma ja paikanpäälle kannattaa vaivautua, jos vanhan kaluston ulkoilutusnäytös hiemankaan kiinnostaa. Nähtävää riittää, eikä maksa mitään.
 Valitettavasti lauantaille osuu myös Salon PM-trial, jonne ainakin meikäläinen tälläkertaa lähtee.

Elokuu 13, 2019, 14:17:48 ip
Vastaus #63

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3287
 On se vaan kumma paikka tämä intteernetti, kun täältä löytyy kaikki.

 Kymikseltä lupaa kysymättä laitan kuvat linkin taakse, mutta samalla totean, että kuvien käyttötarkoitus on moottoriurheilumyönteinen.  ;)
 Laita nootti jos ei hyvä.   Kiitos.

 Kymiksen sivut / Matin kuvat.


 Kymiksen omat sivut.   Kannattaa vierailla.     
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2019, 14:20:48 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Syyskuu 15, 2019, 11:50:17 ap
Vastaus #64

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3287
 14.9 lauantai, 13. perjantain jälkeinen päivä osoittautui onnelliseksi päiväksi, tai jos ei niin, niin ainakin päiväksi ilman epäonnea, kuten onneksi tuo edeltävä perjantaikin, ainakin omalta kohdaltani. Toivottavasti myös muilla. En ole taika-uskoinen, mutten mielelläni kaatele suolapurkkeja, riko peilejä, enkä pyyhi mustalla kissalla pöytää, saati kävele tikkaiden alta.

 Classic-trial yhteisö oli pyydetty Sammattiin Juha Helstenin maille tapailemaan tuttuja, sekä tietysti ajamaan vanhoilla trial-pyörillä loistavissa olosuhteissa.                                                           
 Paikalle löydettiin hyvien opasteiden mukaan ja myös ns. varikolle, joka oli metsän siimeksessä hulppeiden maastojen syleilyssä.
  Upea paikka on Helstenin pariskunnalla asuttavana ja elettävänä.   
 Kun paikalle asettauduttiin herra ja rouva myös kättelivät ja toivottivat tervetulleiksi jokaisen paikalle saapujan. Lämmin vastaanotto.
 Eihän tällaiseen olla totuttu, eikä se tähän jäänyt, vaan hra Pantsu oli vedellyt paikalle soppatykin ja päivän mittaan oli luvassa lämmin ateria, joka hyväksi osoittautuikin.  Kaffeet vielä päälle.   Kevyttä rankempi kenttälounas jauhelihasopan muodossa.       
 Kyllä kelpasi ja monien jo toteutuneiden kiitosteen jatkoksi vielä yhdet.
                                             
 Unohtaa ei sovi myöskään Petteriä organiseeraajana, eikä rataryhmää Jesa, Hannu ja Terho + kenties joku muukin.
 Kiitokset haastavista ja hyvin toteutetuista jaksoista. Pisteitä tuli ja niin pitää ollakin. Reitti oli mielestäni ehkäpä kauden vaikein tähän mennessä, johon vaikutti märkä maasto liukkaine sammalikkoineen ja sopivine korkeuseroineen. Kieli keskellä suuta kundit lienevät näitä suunnitelleet ja toteuttaneet ja kieli keskellä suuta niitä saatiin ajella.
 Hyvä tuli, sen sanon.                       
 Hattua nostan näille jätkille, jotka jaksavat ja viitsivät toisten eteen puurtaa ja touhuta.       Kiitos.               
                                                                                                                                                                 
 Myös Stadin Pärtsärit olivat saaneet kutsun tulla tutustumaan touhuun ja kyllä heitä jokusia olikin ja hyvä niin.   
 Ei mitään ryntäystä, mutta iso osa n. 35 trial-kuskista jotka ajamassa olivat, kuuluvat myös tähän VMPK;n aluekerhoon, joten oli meitä siellä ihan mukavasti.
 Oikeastaan pitää sanoa, että ennennäkemättömästi. Yleensä ei yleisöä maastoihin erehdy, Hyvinkäätä lukuun ottamatta.
                                                                                       
 Hyvä päivä, hyvän harrastuksen parissa.   Kehoitan edelleen kaikkia sopivan laitteen ja asenteen omaavia tutustumaan toimintaan ja tulemaan mukaan. Kynnys on matala ja teidät ajetaan sisään hyvällä asiantuntemuksella Jaakon opastuksella.
                                                                             
 Annekin näytti kameroineen olevan paikalla, joten kiitos jo etukäteen kuvista, joten niitä odotellessa....  jos ne sopii tähän jatkoksi linkata ?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2019, 12:09:02 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Syyskuu 17, 2019, 13:13:42 ip
Vastaus #65

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3287

 Odotetut Annen kuvat löytyvät täältä.   Kiitokset niistä.  :)

Syyskuu 17, 2019, 20:50:58 ip
Vastaus #66

Kymäläinen_Paavo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 288
Hienoja kuvia Annelta, hyvä että Eero laittoi linkin. Itse kävi tuolla lähtöalueella lauantaina, jo tie sinne oli aivan huima. Varmasti myös jaksot olivat hienoja ja iso kiitos Juha ja Marjatta Hellstenille ja myös Petri Pantsulle soppatarjoilusta.
Maastohan olisi sopiva SM-tasolle, ainoastaan parkkialue voisi tuottaa vaikeuksia.
Iso kiitos kuitenkin kaikille järjestelijöille.

Syyskuu 22, 2019, 08:56:00 ap
Vastaus #67

Petri Pantsu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Lohjan ajotapahtuma oli viihtyisä ja aika ei käynyt pitkäksi ! Kiitos kaikille tapahtumaan osallistujille,olittepa mukana sitten tavalla tai toisella...!  Marjatta ja Juha Helstenin sekä omasta puolestanikin ! Hyvää syksyn jatkoa...!


t. Petri Pantsu

Syyskuu 28, 2019, 18:40:57 ip
Vastaus #68

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3287
 A voot nyt se selvis miulekkii mitä triali on.
 Se on sitä, että ajetaan moottoripyörällä kivikoissa, kallioilla, rinteillä, juurakoissa, rotkaleissa, tösäreillä ja kannikossa laittamatta jalkaa maahan.
 Oppitunnit annettiin tänään Vuohimäen rinteillä ja sen ainakin opin, ettei itseään ja kalustoa kannata rikkoa.
 Kalustoa sentähden, että tulee kuluja, eikä itseään tämän ikäisenä, koska mahdollisesta vammasta huolimatta sairauslomaa ei saa.
 Ajelin toisen kierroksen puoliväliin ja merkkailin ajamatta vitosia ja ryhmyri "armosta" leimasi loput, joten säästyin siirtymien vaikeuksilta.

 Olen joskus nuorna miesnä, taipuisana ja jäntevänä pelaillut golfia ja tiedän ettei se ole keppihomojen juppailua ruutuhusuissa, vaan jotain aivan muuta.
 Sen opettavampaa lajia ei ole, paitsi ehkä trial, noin koppavuuden ja oman arvontuntoon suhteutettuna.  Nöyräksi oppii ja suuret luulot karisee.
 Tänäänkin oikein nolottamalla nolotti, mutta oma taitotaso vaan pitää hyväksyä ja ehkäpä jopa maitojunailla itsensä takaisin aloittelijoiden luokkaan.

 Syyspäivä helli, porukka oli yhtä mukavaa kuin aina aiemminkin, reitti oli hieno ja hyvin tehty, mutta itselleni ar-mot-to-man vaikea.
 Meidän porukasta tais jokainen käydä nutullaan ja minä jopa maistelin sammalta ja puolukanvarpuja. Tahtomattani.
 Jonkinlainen masokistin siemen kai on joihinkin laitettu, koska itse ainakin tykkäsin päivästä, vastoinkäymisistä huolimatta.
 Nälkää jäi ja tervettä uhoa. Ens kerralla tuun ja näytän miten ajetaan ! Jos ei hyvin, niin ainakin huonosti, pääasia että on hauskaa.  ;)

 Kiitokset Petterille, neitokaiselle keittämöön, Lasselle ja ratamestareille, mukaville ajokavereille, sekä Terholle hyvästä -jammu tietopaketista-.

ps. ans olla ku ois ollu märkää...  :o
psps. oishan se kiva kun joku muukin kirjoittelisi...

Syyskuu 28, 2019, 22:07:00 ip
Vastaus #69

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2895
Mukava lukea Eeron kokemuksia trialista.  Oonkohan muistanu mainita, että itekii jonkun vuoden yrittelin, tosin ihan nykyvehetapahtumissa.  Kattomassa oon muutamaa lassikkia ollu, mutta ei niistä sen enempää kokemusta.  Nyt on uskottava, että se on ohi se laji; jos jouvun yöllä pimmeessä könyämään vessaan, on piettävä seinästä kiinni koko matka... tosin fillarilla edelleen kestän paikallaan pystyssä laittamatta jalkaa maahan, mutta katse on naulattava yhteen kiveen tai keppiin, päätä jos kääntää, pittää laittaa jalkakin maahan.  Elämä on...

Noista jaksojen vaikeuksista on aina keskustelua riittänyt.  Taisit ite ottaa jossain kantaa siihen, että vähemmät vaihtoehot riittäisi.  On tietysti eri asia, että on vaikeita, tai että on vaarallisia.  Muistan ite joskus vähän sellasta arvostelleeni, jos vaaraa on enemmän kuin vaikeutta; siis jos esimerkiks pitäs ajaa puol metriä leveetä lankkua pitkin, jokainen pysyy.  Mutta jos se lankku viedään 10 metrin korkeuteen, se on edelleen yhtä helppo kuin maassa, mutta jos tippuu niin sattuu; vaaraa on enemmän kuin vaikeutta, mikä miun mielestä on ainakin harrasteluluokissa tai lassikissa tarpeetonta.  Silti jokaiselle ratamestarille ja jokaiselle oikeissa kisoissa tuomariksi uhrautuvalle kuuluu suuri kunnia ja hatun nosto korkealle, jos yleensä halutaan lajia hengissä pitää.

Kävin tännää Kawalla vielä yhen 130 km reissun.  Yhen pienen pätkän ajoin, mistä oon menny tänä kesänäkin pari kertaa.  Traktoriura, missä yhteen rinteeseen on märän kelin aikana pistettu sellasta ranteen paksuisesta vähän ylöspäin olevaa riukua estämään rattorin uppoominen.  Keväällä taisin ajaa sen alamäen suuntaan laittamatta ees jalkaa maahan kertaakaan.  No nyt siihen oli kesän aikana kasvanu vähän yli ohjaustangon korkee horsma tai joku muu; ei minkäänlaista näköyhteyttä maahan.  Eikä ne puut oo kaikki, jos ykskään, tarkasti poikittain menosuuntaan nähen.  Ja märkiä sen verran että liukkaita.  Meni vähän temuamisen puolelle, vaan en kaatunu kertaakaan.  Muutaman kerran piti vähän neuvotella Kawan kanssa siitä, mihin suuntaan jatketaan.  Ja muutaman rungon ylitys vaati kanssa pientä neuvonpitoa.  Pääsin läpi, vähän piti huoahtaa välillä, ettei ois hikimäräks kastellu ittiään, isolla tiellä oli välillä mentävä ja siellä ois helposti napannu vilu.  Moottoripyöräily on...

Kävin sillä reissulla kattomassa maalaustaidetta, arviolta 5000...6000 vuotta vanhaa.  Kuvat on vielä kamerassa.  En tunnistanu double-deckereitä, ei tainnu olla Davidin tekemiä?

innostusis jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2019, 22:09:27 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Syyskuu 29, 2019, 11:19:20 ap
Vastaus #70

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3287
Noista jaksojen vaikeuksista on aina keskustelua riittänyt.  Taisit ite ottaa jossain kantaa siihen, että vähemmät vaihtoehot riittäisi.  On tietysti eri asia, että on vaikeita, tai että on vaarallisia.  Muistan ite joskus vähän sellasta arvostelleeni, jos vaaraa on enemmän kuin vaikeutta; siis jos esimerkiks pitäs ajaa puol metriä leveetä lankkua pitkin, jokainen pysyy.  Mutta jos se lankku viedään 10 metrin korkeuteen, se on edelleen yhtä helppo kuin maassa, mutta jos tippuu niin sattuu; vaaraa on enemmän kuin vaikeutta, mikä miun mielestä on ainakin harrasteluluokissa tai lassikissa tarpeetonta.  Silti jokaiselle ratamestarille ja jokaiselle oikeissa kisoissa tuomariksi uhrautuvalle kuuluu suuri kunnia ja hatun nosto korkealle, jos yleensä halutaan lajia hengissä pitää.

innostusis jaakkovaakko

 Classicissa ajetaan kolmessa eri tasoryhmässä, tyyliin: helppo, vaikea ja siltä väliltä.
 Kantaa olen ottanut trialin luokkiin joita on 12 ! Se on liikaa.

 Täytyy vielä oikaista, että EN sanonut eilen olleen vaarallisia paikkoja, vaan omille ajotaidoilleni hankalia.
 Muhkurakiviä ja niiden välissä seikkailua. Etenkin jos kuski, kuten minä, lähdin liikkeelle huonolla vireystilalla, niin silloin hommasta ei tahdo tulla mitään ja kivikkoon kaatuileminen paikoiltaankin ei ole terveellistä. Tämän tiesin ja tein omat ratkaisuni.

 Jaksoista jäi mieleen muuan, oisko ollu kutonen, jossa käytiin hieman korkeammalla ja se oli kyllä yks makeimmista joita on vastaan tullut.
 Selvitin sen yläosan kunniallisesti, mutta alastulossa tilttasin jammun kivien väliin ja vauhti loppu siihen.  :( 5 vp kiitos.
 Oikeinkin hyvät fiilikset eilisestä jäi, eikä kipeetä ole ku vasemman jalan varpaissa ja samanpuolen kämmenselässä.
 Mihin väliin lienevät muksahduksissa jääneet, ei niitä tapahtumahetkillä huomannut.

 Mitenkäs se entisen kelkkalehden savolainen toimittaja sanoikaan; hupsakkata hommoo.  Pätee kaikkiin classic- :) lajeihin.

Lokakuu 05, 2019, 16:20:58 ip
Vastaus #71

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1530
Joko lie ollut mainintaa täällä, mutta laitetaan. Mobilisti nro 5/2019 on juttua Classic trialista, 6 sivun juttu. Ajetaan 125 Fanticilla ja 1979 Montesa Cota 349.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 09, 2019, 19:29:34 ip
Vastaus #72

Jarmo Hollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1
Hei,
Juuri liityin. Retroilla leikin monella tapaa, mutta kysymys kuuluu, oisko Fantic Motor trial 50 progress 1  mallisella asia retroajoihin? Vm siellä 80 luvun loppupuolella, mutga jostain kummasta syystä monoiskari ja etulevyllä jo. Kiitos

Lokakuu 09, 2019, 21:15:19 ip
Vastaus #73

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1540

Lokakuu 09, 2019, 21:50:02 ip
Vastaus #74

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1240
Hei,
Juuri liityin. Retroilla leikin monella tapaa, mutta kysymys kuuluu, oisko Fantic Motor trial 50 progress 1  mallisella asia retroajoihin? Vm siellä 80 luvun loppupuolella, mutga jostain kummasta syystä monoiskari ja etulevyllä jo. Kiitos

Eikös kisoihin päässyt ainakin tutustumaan melkein millä vaan härpäkkeellä.Sitäpaitsi mikä tahansa 50-kuutioinen on kuitenkin niin mopo,ettei luulisi pahimmallakaan pussihousulla olevan mitään valittamista jos haluat ajaa.Mukaan vaan.