Kirjoittaja Aihe: Classic trial  (Luettu 13192 kertaa)

Lokakuu 03, 2018, 10:44:22 ap
Vastaus #45

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2412
Sanokoon vaimo mitä hyvänsä, kyllä se melko hyvältä näyttää!  Vähän enemmän jalkoja auki ja koukkuun, hartiat ohjaustangon suuntaisiksi, ulkokurvin puoleinen kyynärpää ylös, ja painoa hieman enemmän ulkopuolen tapille, eikä ainakaan taaksepäin, ehkä aavistus eteenpäin, niin alkaa näyttää oppikirjasuoritukselta.  Kirkkonummen kuvassa näyttäis jarrrujalkakin sitovan menoa, näin pitää olla aina epätasaisella alustalla, ettei karkaile pyörä, kun sitten mennee helposti jalka maahan...  Myös taiteellinen vaikutelma on tuossa Kirkkonummen kuvassa parempi, mutta se saattaa olla kuvaajan ansiota?  Pihassa kun käyt pari kertaa päivässä varttitunnin ajamassa tanko-toppari-kaheksikkoa, niin siitä se lähtee... Talvella sen voi korvata osin talli-tasapaino-treenillä, siinä ei kulu yhtään ees pensaa.

jv, vanha valmentaja.  Tai ainakin vanha.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2018, 10:46:27 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Lokakuu 27, 2018, 19:59:26 ip
Vastaus #46

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2821
 Kyllä se tais olla nyt meikäläisen classic-trial kausi siinä. Ellei sitten vielä isäinpäivä-ajoon ?

 Ei ollu pyörä hukkahankinta, vaikka ekat ajokerrat olikin vaikeita.
 Taito ja itseluottamus kehittyivät roimasti, mutta paljon, isolla peellä, on vielä opeteltavaa.
 Toisaalta ihan sama. Tärkeintä on ollut hauskanpito ja kunnon kohotus ja siinä onnistuin.
 Useampaan tapahtumaan olen päässyt mukaan ja siinä helpoimmassa luokassa kompuroinut.
 Ylemmissä luokissa ja miksei alemmissakin, on todella lahjakkaita sällejä. Tulevaisuus on joskin useimmilla takanapäin, kun porukan partojen väriä katsoo.
 Harmaata on, kuin arvuutellulla jukkavirtasella. Heko !

  Tänään Seutulassa oli kolmisenkymmentä kuskia ja muuan maailmanmestarikin jaksoilla näkyili.  Ykä Vesterinen. Kiitokset tätä kautta tapahtuman järjestäjille ja maanomistajille.
 Liukasta oli ja ratamestari oli loihtinut erittäin haastavat, mutta ajettavat ja palkitsevat jaksot.

 Ei se täysin turhaa hommaa ole, kun näinkin iso joukko sitä pakkas-aamuna lähtee harrastamaan.
 Suosittelen.

 Jammu jonka keväällä hankin oli raakile ja riekale, mutta kyllä se kauden mittaan parani, kun osia hankki, vikoja korjaili ja asetuksia muutti mieleisekseen. Nyt se tuntuu jo omalta.
 Paljon on vielä tehtävää ja kunhan tallin nostopöydillä tilaa vapautuu, niin jotain on tehtävä.
 Koneessa pari hitsattavaa korvaketta, rungon muutostyö iskareiden kiinnikkeiden suhteen.
 Rungon ja palikoiden hiekkapuhallus ja maalaus. Loppuja osia fiksaillen ja siistien ja jos sopeva mäntä löytyy, niin kalkatus pois porauksella ja osien uusimisella.
 Jammuja näkyi muutamia, mutta päämerkki on ehdottomasti Honda ja TLR 200.
 BSA;t ja TRUMPAT pre 65 luokassa. Muita merkkejä sitten yksitellen, tai harvakseltaan.
 Törmän Martti onneksi näytti Hyvinkäällä Kawaansa, joka piristävä poikkeus.

 Hyvä kausi kaikenkaikkiaan ! Mukavaa, samanhenkistä porukkaa ajomestoilla ja ennenkaikkea itsensä haastamista. Fysiikka on parantunut, mikä olikin itselläni se päätarkoitus, vaikkakin kävely on just nyt rankan päivän jäljiltä vaikeaa. Nivelet ja lihaksisto kipeät, mutta päässä on valoisaa, ei valopäistä kuitenkaan.
 Kivuliaat krampit sormissa onneksi jäivät tulematta, vaikka päivänmittaan niitä pelkäsin.
 Näitä varten olen onneksi löytänyt lääkkeen, joka viiveellä auttaa. Sirdalud. Nyt ei tarvi.
 Viikolla vettä ja suolakurkkua saavillinen ja banaaneja, sekä magnesiumia täsmähoitoon.
 Auttaa kellä auttaa, mutta joka sormikrampeista kärsii, tietää, että kannattaa ainakin yrittää.
 
Etelän reissulta tuodusta single malt botelista otan kohdakkoin hörpyn (kaksi) ja naatiskelen olosta.
 Sauna on jo takana ja hirvaksesta muokatut jauhelihapihvit aurajuustoperunoilla tukevasti vatsassa.
 Saatto siinä mennä joku punkkulasillinenkin.
 Harrastuksen jälkeinen elämä voittaa....

 Jos olet harkinnut tällaisen harrastepyörän hankintaa, niin toteuta unelmasi, kun se vielä on mahdollista itsesi kanssa, tai jos sellainen tallissa lojuu, niin mukaan vaan rohkeesti.
 Uudet tulokkaat otetaan hyvin vastaan, sen tiedän nyt kesän kokemuksella.

ps. muuan palstalainen kävi tuossa ovella neuvoa kysymässä, jota en oikein osannut antaa, enkä palelevana oikein innostunut koko jutusta siinä hetkessä. Olen pahoillani ”ynseydestä”.
 Nuutisen Taitolle ohjasin.    Anteex ….

Marraskuu 12, 2018, 12:08:03 ip
Vastaus #47

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2821
Ja niinhän siinä kävi, että myös Jorviin tuli lähdettyä, epäilyksestä huolimatta.

 Aamu-usvassa hieman nihkeä olo, eikä fiilistä löytynyt, mutta lähdettyä tuli.
”Tärkeintä on lähteminen”, sanovat vielä viisaammat, eikä niiden suhteutettuna lähtökohtaan tarvitse mitään älyköitä olla. Pöh.
 Tussubystä kehä 3 päähän ja siitä kohti ”Ericsonin liittymää”, jota ei koskaan löydetty.
 Navigaattorikin oli rouvan kännykässä, mutta ilmeisen lukuvirheen tapahduttua sen neuvoihin herättiin vasta Degerbyn kirkolla, jossa ”se” kehoitti palaamaan takaisin ja matkaa 22 km.
 Kiirekin siinä tuli, kun oltiin hieman myöhässä jo lähtiessä.

 Paikka löytyi ja kerittiin ajoissa. Kvisin kartano ja takametsä kallioineen, jonne loihdittu varsin viekoittelevia jaksoja.  Päivän mittaan pisteitä ropisi, josta syystä haukuin pyörän, ajokaverit, sekä kelin ja ratamestarin. Vaimo tuota hieman ihmetteli ja mainitsi vaihtoehdon, että kuskissakin saattaa se vika olla. Katsoin peiliin ja totesin, että ei kai sentään....

 Todellisuudessa paikka on makea, juuri kuin classicciin tehty !
 Kiitokset vielä kartanon omistajille, että saatiin tulla.
 Porukkaa oli ihan mukavasti ja pistehajonta kuskeilla loogista, joka kertoo hyvin suunnitelluista ja toteutetuista jaksoista. Kiitokset myös talkooporukalle, kokoonkutsujalle ja mukaville ajokavereille.
 Oma ajokin kulki lähes moitteetta, yhtä reittipummia lukuunottamatta.
 Jokunen piste pitää tulla, muuten on väärässä luokassa.

 Sunnuntain yö ja herääminen olikin tuskalliset, vaikkei kaatumista tapahtunut.
 Vasemman lonkan ”ronkka” kiusasi. Käytännössä särkee kipulääkkeistä huolimatta ja varomaton askel, kierto-, tai sivuttaisliike tiputtaa jalan alta ja vihlaisee vedet silmiin.
 Nyt jo helpottaa, mutta jäi koiran lenkitys tekemättä.... Ehkä huomenna.

 Ens keväänä sitten toivottavasti uudestaan, sen verran hauskaa tuo on ollut.

 Mukaan vaan, jos kalustoa löytyy !

Tammikuu 07, 2019, 14:40:59 ip
Vastaus #48

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2821
 Tallissa on oudosti kalusto lisääntynyt.  :-\

 Parempi se on olla -moottoripyörähullu-, kuin ihan tavallinen yleishullu.  :P

Tammikuu 08, 2019, 12:48:47 ip
Vastaus #49

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1173
Onpas Pro meininkiä,ei taida ens kesänä pärjätä omatekoisella pyörällä. :(

Tammikuu 08, 2019, 16:36:45 ip
Vastaus #50

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2821
”Onpas Pro meininkiä,ei taida ens kesänä pärjätä omatekoisella pyörällä.”

 Elähän Martti. Kyllä noi on ihan niitä perinteisiä ”mulkunjatkeita” ja oman egon pönkittäjiä, joilla ei ajotaidon, tai menestyksen kannalta ole mitään merkitystä.
 Suurin merkitys suorituksen kannalta heiluu siinä lipan ja jalkatappien välissä.
 Noilta osin vaimo lupas ens joulun lahjaks muutaman session jonkun terapeutin luokse.
 Saa nähdä auttaako kallon kutistus nöyryyteen ja vaatimattomuuteen.
 Voi sitten lakata sitä kuuta kurkottelemasta ja tyytyä vallan näihin keinovaloihin...

 Ei toi kyllä ihan tallintäytteeks tullu, kyllä sille pitäs kuskikin löytyä ihan omasta takaa, ainakin joihinkin tapahtumiin.  Toisaalta sitten sain kättä pidempää ajokokemusten jakoon.
 Varsin usein olen osannut olla hiljaa keskusteltaessa moottoriurheilun mielekkyydestä ja vaikeustasosta. Yleinen mielipide kun on, että se voittaa kuka eniten vääntää kaasua.
 Nyt voi reilusti tarjota mielipiteitä muuttavaa ajokokemusta.

 Tusinapyöriähän nuo on, kun vertaa hyvin itsetehtyyn laitteseen, kuten Kawaan, joka ainakin Hyvinkäällä sai ansaitsemaansa huomiota.

Tammikuu 29, 2019, 10:30:28 ap
Vastaus #51

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2821
  Puskaradio supisi, että sisäpiirissä on suomalaisittain merkittävä classictrial myynnissä.

 Triumph Twin T3A, 350 cc, vm. 1961.
Sekä; Triumph Tiger Cub T20T, 200 cc, 1960. Alkuperäinen trial versio.

 Etenkin tuo twini on harvinainen yksilö, jolle varmasti ostaja löytyy, jollei muualta, niin sumujen saarilta. Pikkutrumppa on myös kuosissaan.

 Toivottavaa olisi, että nämä Suomeen jäävät.
 Jos haluat hankkia jotain lähes uniikkia talliisi, niin tee se NYT.
 Tämä mahdollisuus ei toistu.

 En ole valtuutettu myyjä, joten laitan vain asian esille.
 Minulta, tai muilta classictrial ringin sisältä saa myyjän yhteystiedot.
 (rahapussin on oltava kunnossa)

Helmikuu 11, 2019, 10:40:58 ap
Vastaus #52

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2821
 Classic trial vuosikokous 11.2 klo 18.oo keimola Neste / länsi.

 Jos et ole kutsua saanut, tai nähnyt, niin nyt pikakomennuksella aiheesta ja kuluvan vuoden toiminnasta kuuntelemaan.   Paikalle vaan, jos asia hiemankaan kiinnostaa.

 https://sites.google.com/site/classictrialfin/uutiset/classictrialin2016vuosikokous