Kirjoittaja Aihe: Jupiter 50 projekti  (Luettu 8182 kertaa)

Syyskuu 14, 2020, 09:54:03 ap
Vastaus #30

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1367
Samohalla on Teräksen varaosakuvasto vuosimallille -62.
Tuon keulan perusteella voisi olla lähempänä tuota vuosimallia kuin -58.
Lokasuoja on 60-luvun mallinen, lyhyempi alaosastaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2020, 10:03:39 ap kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Syyskuu 14, 2020, 13:09:26 ip
Vastaus #31

Eino Turunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 165
Vuoden -59 malliin tuli  etuhaarukkaan tuo pelti jossa oli tyytti asennettu. En ole varma oliko -59 mallissa, mutta ainakin -60 tuo etulokasuojakin muuttui alapäästään hieman erimalliseksi. Varosakirjassa mallien -59-60 etu ja taka-akselit oli kuvan mukaiset. Taka-akselina normi tai pistoakseli. Omassa -58 mallissa normi akseli.




Syyskuu 18, 2020, 10:32:24 ap
Vastaus #32

Ari Pihlajamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 40
Kiitos, Olisko mahdollista saada tuota pistoakseli kuvaa tarkempana vaikka YV:llä?

Joulukuu 28, 2020, 21:54:22 ip
Vastaus #33

Ari Pihlajamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 40
Pistoakselihan tähän peliin taitaa kuulua. Uusi takaratas tuli hommattua ja sitä takaisin asentaessa rupes yks kiinnitysruuvi vastustamaan. Meinasin vaihtaa uuden ruuvin toisesta kiinnityslevystä, mutta huomasinkin että se oli erilailla kasattu kun alkuperäinen. Kumpi on oikea järjestys kun räjäytyskuvia en mistään löytänyt, missä osat olis järjestyksessä. Tuossa vasemman puoleisessa on tuo laakeri kuppi ulkopuolella, sitten ratas ja kiinnityslevy sisäpuolella. Tuossa oikean puoleisessä tuli ratas ulommaiseksi ja laakerikuppi sekä kiinnityslevy sisäpuolelle.

Joulukuu 28, 2020, 22:43:11 ip
Vastaus #34

Eino Turunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 165
Olisin sitä mieltä, että tuo oikeanpuoleinen asennustapa olisi oikea. Siinä mielestäni hammasratas tukeutuu myös keskireiästä akseliin laipan avulla, kun taas vasemmanpuoleisessa ainoastaan pulttien varassa.
Varaosakirjasta kopioin tällaisen kuvan jossa näkyy tuo osien rakenne ja olettaisin, että kokoamisjärjestys on juuri tuo oikeanpuoleinen järjestys. Takuuseen en mene...... :P


« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2020, 22:56:50 ip kirjoittanut Eino Turunen »

Joulukuu 29, 2020, 09:42:05 ap
Vastaus #35

Ari Pihlajamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 40
No se kyllä olis tosiaan tuon tuennankin kannalta järkevä järjestys. Lyödään nyt nippuun noin ja vaihdetaan sitten jos ei jostain syystä toimi.

Joulukuu 31, 2020, 16:40:19 ip
Vastaus #36

Juho Mäki-Petäjä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 71
Muistelisin että omassa Jupiterissä se oli just niinkukn oikeanpuoleisessa kuvassa.

Tammikuu 25, 2021, 21:18:20 ip
Vastaus #37

Ari Pihlajamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 40
Palapeli jatkuu. Kumpikos vanne on oikean mallinen. Vasen kulmikkaampi ja oikea vähän pyöristellympi malli. Jostain itselle tullut mielikuva että pyöreämpi olisi oikea, mutta viikonloppuna löytyi tuo kulmikkaampi vanne vajasta minkä takaa mopon aikoinaan pelastin. Kovasti meinattiin että se ei voi olla muusta kuin tästä moposta. Mites on?
Runko ja etuhaarukka teki kans pika treffit noin 30 vuoden elossa olon jälkeen.

Tammikuu 25, 2021, 21:42:57 ip
Vastaus #38

Eino Turunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 165
Tuo pyöreämpi profiilinen on Jupiterin vanne. Toinen saattas olla vaikkapa Tunturin vanne. Napahan Jupiterissa on JÖS valmistama. Jos siinä se napa on ja alumiinivanne, niin se aivan varmasti.....
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2021, 22:00:03 ip kirjoittanut Eino Turunen »

Tammikuu 26, 2021, 11:03:35 ap
Vastaus #39

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1239
Vasemmanpuoleinen voi olla myös uudemmasta Jupikasta.