Kirjoittaja Aihe: Aika hyvältä näyttää  (Luettu 5688 kertaa)

Joulukuu 29, 2017, 16:55:41 ip
Luettu 5688 kertaa

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1874
  • naavaparta
Tuo uusi Royal Enfield Twin.
Haitarikumit laittaisin etuteleskooppien suojaksi.
Muuten stefat vuotaa nopeasti.
https://www.youtube.com/watch?v=mUCR10CiAk8
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2017, 16:59:22 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Joulukuu 30, 2017, 10:08:21 ap
Vastaus #1

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 830
Ruman moottorin ovat saaneet aikaiseksi. Jää munapässikin hopealle.
Jos vertaa esim Thruxtoniin, niin jonkin verran tuossa takarungossa silmä sairastaa.

Toinen linkki https://www.youtube.com/watch?v=B8wIrOPf8-s

Joulukuu 30, 2017, 12:21:37 ip
Vastaus #2

heikki loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 62
Kyllä tuo pyörä ainakin jytärimiehen silmää miellyttää.
Mahdetaankohan sitä tuoda maahan ja mihin hinta asettuisi.

Joulukuu 30, 2017, 15:33:43 ip
Vastaus #3

Hannu Ikäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 74

Joulukuu 30, 2017, 18:23:01 ip
Vastaus #4

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1874
  • naavaparta
Lainaus
Mahdetaankohan sitä tuoda maahan ja mihin hinta asettuisi.

Veikkaisin että tuotais Suomeen ja olis edullinen.

Mistähän syystä nämä uudemmat Twinit tehdään 270 asteen kammella?
Esim. uusi Triumph 1200 Thruxton.
Ääni jotenkin oudosti lutkuttaa, aivan eri kuin 360 asteen koneissa.

Saattais tämä jäädä talliin pölyttymään kun on jo -69 TR6R ja jytärikin tallissa.

Joulukuu 30, 2017, 19:36:59 ip
Vastaus #5

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2275
  • Kukkahattusetä
270 asteinen käy tasaisemmin, kuin 360 asteinen. 270 asteinen vastaa sytytysväliltään 90 asteen V-konetta, joka on luonnostaan tasapainossa.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 30, 2017, 20:13:09 ip
Vastaus #6

heikki loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 62
"Saattais tämä jäädä talliin pölyttymään kun on jo -69 TR6R ja jytärikin tallissa."

Vaan minkälaisen Jytärin se pohjoisen mies on Trumpan seuraksi laittanut.

t heikki

Joulukuu 31, 2017, 15:18:47 ip
Vastaus #7

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1874
  • naavaparta
Lainaus
Vaan minkälaisen Jytärin se pohjoisen mies on Trumpan seuraksi laittanut.

En laittanut vaan sain ilmaiseksi.
Pakko oli ottaa todella vähänajettu, räpeltämätön ja ehjä jammu.
Tässä on 53 heppaa 7200 kierroksella ja 360 asteen kampirauta ja brittisaundit.
Sen verran olen sillä ajanut että hereästi nuo kierrokset kelasi.

Laittoa kuitenkin löytyy ennenkuin saa museoleimaan.
Vilkut on joku vaihtanut ja heijastimet puuttuu takaiskareista.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2017, 15:21:06 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Joulukuu 31, 2017, 16:47:21 ip
Vastaus #8

heikki loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 62
Tuon kuvan perusteella voi todeta: aika hyvältä näyttää

t heikki

Joulukuu 31, 2017, 17:35:24 ip
Vastaus #9

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1874
  • naavaparta
Eihän tämä -82 Special se mieluisin jytärin malli ole, mutta ajopyöränä on varmaan hyvä.
-70 luvun brittihenkiset olis mieluisempia.

Mutta kun on ehjä penkkiä myöten ja kromit tosi hienot niin pakko oli ottaa kun kiittämällä sai.
Nuita orkkis vilkkuja näytti saksan liikkeestä löytyvän halvalla.

Joulukuu 31, 2017, 20:19:16 ip
Vastaus #10

heikki loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 62
Jytärisi on ns  "pienellä vaivalla museoon" pyörä, mutta onhan niissä kuitenkin aina paljon näpräämistä.

t heikki
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2018, 20:40:53 ip kirjoittanut heikki loponen »

Tammikuu 01, 2018, 00:47:39 ap
Vastaus #11

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2897
Tätä vuotta kaikille ja erikseen Heikille mukavaa eläkepuuhastelua!

Tuosta tasapainosta:  Oon ollu ymmärtävinäni, että parallel-twin on tasapainon suhteen ko yks-pyttynen, eli mahollisimman huono.  Käyntiväli on sen sijaan tasanen. Ja ilman tasapainoakselia rivikone kakspyttysenä on vähiten ravistava 180 asteen kammella; siihen jääp vaan tuo eri linjassa olevien pyttyjen ensimmäisen asteen heitto sekä toisen asteen heitot, mutta käyntiväli on mahollisimman huono.  90 asteen v-kone samalle kaulalle laakeroituna on ensimmäisen asteen suhteen tasapainossa, niiko on rivinelonenkii; toisen asteen heitot jää.  Oliks se niin. että 90-asteinen veekasi mennee oikeesti tasapainoon toisen asteen heitonkin suhteen?

Rivikakkosen 270-asteinen kampiakseli on sitte sellanen kompromissi, mihin on kerätty huonot puolet sekä 360-asteisesta että 180-asteisesta... oikeesti sen yks etu taitaa olla, että sen saap aika pienellä ylimääräsellä tasapainotusakselilla kohtuullisen värinättömäks käytännössä?

Se toisen asteen heitto syntyy siitä, että mäntä ei oo puolvälissä sillon ko kampi on kääntyny 90 astetta.  Se heitto pienenis sitä mukkaa, ko kiertokangen pituutta kasvatettas, eli äärettömän pitkällä veivillä häviäis.  Tai tekemällä kampikoneisto kokonaan eri periaatteella, minkälaisen on yks tänne palstalle kirjottava keksinykkii...

Mutta noissa tasapainon teorioissa saap oikasta, jos oon ymmärtäny ja käsittäny jottain väärin.

"vuoden ensimmäiset elämää suuremmat pähkäilyt"/jv

Tammikuu 01, 2018, 09:02:58 ap
Vastaus #12

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2275
  • Kukkahattusetä
Mikä lie on se 270 asteen taika, kön nykysellään melekeen kaikki valamistajat ovat keränneet huonot puolet yhteen... Liekkö 360 asteen kampirautaa käyttää muut, kö Pemari? Kawan er6 taitaa olla 180 asteen konneella. Jos muistellaan parallel twinin (360 asteinen) historiaa, niin sehän on nerokas Brittiläinen keksintö, jolla vähennettiin ison ykspyttysen konneen värinöitä.

Tuostahan nuita on nätti vertailla. Sininen nuoli ensimmäistä astetta ja punainen toista astetta.

     

     

Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 03, 2018, 21:19:10 ip
Vastaus #13

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
Ruman moottorin ovat saaneet aikaiseksi. Jää munapässikin hopealle.
Jos vertaa esim Thruxtoniin, niin jonkin verran tuossa takarungossa silmä sairastaa.

Toinen linkki https://www.youtube.com/watch?v=B8wIrOPf8-s

Hienohan tuo on ! Ja niin oli muuten munapässin konekin, minulla aikoinaan oli semmonen 650 Spitfire, ruotsista uitettu jo 70 luvun alussa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2018, 08:18:27 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 04, 2018, 07:20:46 ap
Vastaus #14

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 486