Kirjoittaja Aihe: 80-luvun trialit  (Luettu 6127 kertaa)

Tammikuu 21, 2018, 12:23:30 ip
Vastaus #15

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3212
Sitten Eerolle:  onko tuo TY originaali twin shock, vai monoperäisestä muutettu?

jaakkovaakko

 Linkkuperästä tehty ja aika karkealla kädellä, mutta geometria tuntus toimivan.
 Taidan ihan noineen keväällä sillä opetella ajamaan ja jos intoa/ taitoa ja ideaa myöhemmin löytyy, niin teen muutoksia.
 Orkkis iskarikin pitäisi löytyä ja korvakkeita ei (onneksi) ole rälläköity mäelle, niin saa sen sellasenkiin kuntoon tarvittaessa.

Tammikuu 21, 2018, 16:55:46 ip
Vastaus #16

Kymäläinen_Paavo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 285
Lasse Jahn sähkötti asiaa tuosta entisaikojen kisapaikalle menosta, Lasse:

Talous ja kunnia.
Raimo Vuoriniemen kirjoitus Lasse Saaren kilpailumatkoista välityksiä muutellen auttoi taas muistelemaan:
Vuosi oli 1962 ja kisat Porissa, Massin majalla, PMK järjestäjänä. Helsingissä poppoo järjesti yhteisen  kuorma-autokyydin
trialpeleille, aika harvalla kun oli käytössä sopiva kuljetusväline. Jo kauan sitten ikuisille jaksoille siirtynyt serkkuni Gunnar Kaspe halusi mukaan,
mutta jostain syystä häntä ei huolittu. Mies lähti sitten matkaan kisapyörällä, Villiers moottorinen Francis-Barnett ja trialvälitykset.
Matkavauhti n. 40 km/h joten aikaa kului reilusti yli 4 tuntia. Perillä kuitenkin ajoissa , kisassa tulos ja kotimatka edessä. Tällä välin teko oli tullut
poppoonkin tietoon ja nyt oli urholle tarjolla lavapaikka kuormurissa. Sen verran oli kuitenkin edellisen päivän kielto Kaspea ärsyttänyt että kiitti sanoilla: kun
kerran ajamalla tänne pääsin niin enköhän pääse kotiin samalla tavalla. Ja niin teki.
Ja samana vuonna piti Louhio ja Jahn päästä edullisesti Hämeenlinnaan Aulangon kisoihin ja takaisin, molemmilla 200-kuutioinen Triumph Cub.
Ketjut pois, naru väliin ja kyyryssä 100 km suuntaan. Olimme laskeneet bensan säästöksi ainakin kolme litraa mutta jostain syystä emme koskaan hinattu tämän jälkeen.
Lasse

Tammikuu 21, 2018, 23:13:24 ip
Vastaus #17

Matti Herlevi 1202

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 174
Minäkin pistän lusikkani Trial soppaan. Lassen pyöräluettelo oli varsin täydellinen, mutta Solifer mopo niistä puuttui. Ainakin 1960 kiersin kaikki trial kilpailut sillä moottoripyöräsarjassa ja sain jopa yhden SM pisteen eli 6:s sija. Järjestimme myös H:gin nuorisotoimen puitteissa Haagassa mopotrialia tavallisille mopo-pojille useana kesänä. Kysykää vaikka Vesterisen Ykältä.
Mutta se on jo historiaa.

Lokakuu 17, 2018, 21:59:36 ip
Vastaus #18

Tapio Hatanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Ei tullu kasaria, pari kuukautta kompuroinu ysäri Betalla.. mutta ei se nyt ihan puheisiin jääny