Kirjoittaja Aihe: Apua Ase Caprin kokoamiseen  (Luettu 1806 kertaa)

Helmikuu 13, 2018, 18:02:27 ip
Luettu 1806 kertaa

Matti Mäkelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1
Terve,
olisin hieman avun ja neuvojen tarpeessa. Eli kunnostuksen kohteena on Ase Capri 98, johon kylläkin vaihtunut moottori vuosien varrella ja ymmärrykseni mukaan siinä olisi tällä hetkellä 87 kuutioinen. Projekti on jo loppusuoralla ja tällä hetkellä ongelmia tuottavat sähköt, ryyppy ja magneto.

Sähköjen osalta tarvitsisin lähinnä apua johtojen kytkentään. Kaikki piirustukset sähköistä eriävät hieman siitä mitä itse skootterissa on tarjolla. Liitteinä olevissa kuvissa näkyy ohjaustangon kytkinboxi ja konetilassa oleva vastuksellinen liitinpalikka. Osaisiko joku suorilta sanoa kuinka johdot liittyvät minnekin? Myöskin puolan tarpeellisuus on hieman hämärän peitossa, sillä magnetolta lähtee johto suoraan tulpalle? Joten tarvitseeko tuota puolaa lainkaan? Liitteenä myös kuva magnetosta, kipinän saaminen aikaiseksi näyttäisi olevan työn takana, joten onko aiheellisempaa etsiä jostain uusi kokonaisuus tilalle?

Ryypyn osalta näyttäisi siltä, että minulta puuttuu tuo kaasariin kiinnittyvä mekanismi, johon ryypyn vaijerin pitäisi kiinnittyä. Olisiko kenelläkään tarkempaa kuvaa mekanismista, jotta saisin sellaisen valmistettua tai onko kenellekään yhtään ylimääräistä?
Sitten vielä lopuksi kyselisin tuonne moottorin polkaisupuolelle tuollaista akselin päähän tulevaa mutteria, omasta kierteet kaikonneet, joten kaipaisin kipeästi ehjempää tilalle?

Kiitos kaikille jo etukäteen!

Helmikuu 13, 2018, 20:42:51 ip
Vastaus #1

jukka vähämäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 464
muttereita löytyy ryyppyvaijeri tulee imuäänen vaimentimeen kiini soitele iltasella puh 0500848508

Helmikuu 14, 2018, 20:37:39 ip
Vastaus #2

sakari vesa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 224
http://www.agraticapri.co.uk/index_files/Page481.htm Tuolla teko-ohje ryyppyluistiin jos ei alkuperäistä löydy.

Helmikuu 15, 2018, 10:15:55 ap
Vastaus #3

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3165
  • Mamu
Sen vastuksen funktio siellä sähköpääkeskuksessa oli jotenkin niin että se on kimpassa jarruvalopolttimon kanssa,normiajossa sähvö menee vastuksen kautta maihin,jarrutettaessa vastus kytkeytyy pois ja sähkö etsii uuden reitin jarruvalopolttimon kautta.Näin 98 cc mallissa.Näin minä sen aikoinaan järkeilin,kytkentä oli todella outo,ja on olemassa mahdollissuuden hiven että olen väärässä...

Helmikuu 19, 2018, 13:18:01 ip
Vastaus #4

Timo Kähäri

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Tuo koneen vieressä oleva rasia jälkeen päin laitettu??, 1962 ainakin oli jako lampun kopassa ja sitten tuo takavalo tai paremminkin alkuperäinen johto jäi mieleen, läpinäkyvä kuori ja todella ohuen ohuet piuhat sisällä, eli toimi myös vastuksena tavallaan...

Helmikuu 19, 2018, 13:20:17 ip
Vastaus #5

Timo Kähäri

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Tuollaiset kytkentä paikat..

Helmikuu 19, 2018, 13:22:53 ip
Vastaus #6

Timo Kähäri

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Johdot uusiksi ja väritkin tuli ohjekirjan mukaisesti laitettua  ;)

Helmikuu 19, 2018, 13:41:43 ip
Vastaus #7

Timo Kähäri

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Näitä kytkentä versioita taisi olla vaikka kuinka monta, mutta tuon perusteella muistaakseni aikoinani itse tein....http://www.agraticapri.co.uk/index_files/Page481.htm
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2018, 13:43:35 ip kirjoittanut Timo Kähäri »