Kirjoittaja Aihe: Kymcho 125 ei starttaa  (Luettu 6270 kertaa)

Maaliskuu 14, 2018, 17:21:45 ip
Luettu 6270 kertaa

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Mistä voisi vikaa hakea kun kevari ei starttaa ? Potkusta lähtee ensi yrittämällä.

Maaliskuu 14, 2018, 18:08:22 ip
Vastaus #1

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2850
Sähköllähän se startti toimii, joten sieltä sitä pikaa pitäisi varmaan hakea.

-Akku
-Starttinappi
-Johdot
-Liittimet
-Maadoitus
-Kaiken maailman käynnistyksen estot (sivujalka, kytkinkahva, tappokatkaisija, mitä niitä missäkin mallissa on)
-Startti
-Starttirele

Nuo nyt ekana tulee mieleen.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 14, 2018, 19:39:13 ip
Vastaus #2

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Startti pyörii normaalisti mutta ei sytytä.

Maaliskuu 14, 2018, 20:52:47 ip
Vastaus #3

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 879
Antaako kipinää startatessa?
Suzuki T-250 J/F 4-t
Four Stroke - No Smoke!

Maaliskuu 15, 2018, 08:32:02 ap
Vastaus #4

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Startatessa ie anna kipinää mutta potkaistessa kyllä.

Maaliskuu 15, 2018, 08:48:51 ap
Vastaus #5

tapiovuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 204
Tässä tapauksessa , mielestäni ainoa syy , ettei kipinää tule startatessa: Akku heikko , jolloin kaikki virta kuluu startin pyöritykseen ,tai jos akku "täysi" , niin starttimoottori ottaa normaalia enemmän virtaa jonkun viottumisen vuoksi , tai käynnistysjärjestelmässä joku aiheuttaa ylimääräistä "kitkaa".
Jos mahdollista , niin kokeile apuvirralla , auttaako.
Ainakin skootterimopoissa , on tyypillistä , akun ollessa heikko , että starttaus vie virrat niin ettei kipinää tule , tai se on niin heikko, ettei moottori käynnisty. Polkimesta kyllä käynnistyy.

Maaliskuu 15, 2018, 09:59:17 ap
Vastaus #6

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 816
Onko niissä akkusytytys?
Luulin, että toimii magneetosta, mutta silti voisi viedä jännitteen niin alas, ettei esim. sähköryyppy mene päälle.
Jos sytkä on akusta asia on todennäköisesti kuin edellä on jo kerrottu.

edit. Joo, niissähän taitaa jo olla ohjainboksit ja kaikki ja sähköä pitää olla riittävästi. Eipä kyllä kysyjäkään paljastanut, mistä vehkeestä on kyse...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2018, 10:06:50 ap kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Maaliskuu 15, 2018, 11:57:30 ap
Vastaus #7

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Akkusytytys tässä on akku on nyt sippi mutta ei uudella akullakaan lähde startista,akku on 9v.Olisko CDI:llä mitään tekemistä asiassa.

Maaliskuu 15, 2018, 15:42:58 ip
Vastaus #8

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 879
No nyt on erikoinen akkujännite, onko tuo 9 V mittausarvo, vai mikä?   ::)
Suzuki T-250 J/F 4-t
Four Stroke - No Smoke!

Maaliskuu 15, 2018, 16:47:35 ip
Vastaus #9

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Virhe paholainen tullut kirjoitukseen.Se on 9 AH.

Maaliskuu 15, 2018, 19:18:24 ip
Vastaus #10

tapiovuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 204
Minäkin ehdin jo ihmetellä tuota 9 V.Akkua , mutta olikin pikku virhe kirjoituksessa. Onko tosiaan niin , että vaatii akun käynnistyäkseen.Oletko kokeillut polkaista käyntiin , kun akkua ei ole paikoillaan.Olen uskonut , että näissä isommissakin skoottereissa sytytysvirta saadaan magneeton käämiltä. Jos cdi boxissa olisi vikaa , niin eipä tuo silloin lähtisi polkemallakaan käyntiin. Näin uskon.

Maaliskuu 16, 2018, 08:09:09 ap
Vastaus #11

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Kyllä Kymcho tarvitsee akkua starttaukseen sillä tämä on kevytmoottoripyörä,toinen vaihtoehto on polkaista käyntiin ja siihenkin tarvitaan virtaa akusta.

Maaliskuu 16, 2018, 08:19:21 ap
Vastaus #12

tapiovuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 204
Kiitos .Asia ymmärretty.

Maaliskuu 16, 2018, 10:17:59 ap
Vastaus #13

Matti Aalto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Ja sitten kun kaikki muu on tarkastettu. Kannattaa tarkistaa moottorin maadoitus.

Maaliskuu 16, 2018, 18:48:21 ip
Vastaus #14

Timo Salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 38
Moro,

en tunne Kymcon tekniikkaa, mutta italian skoottereissa on joissakin toteutettu sähköstartti "vauhtipyörän" ulkokehälle asennetulla hammaskehällä.

Takavuosina tuli vastaan tapaus, jossa startilla ei Piaggio käynnistynyt, mutta polkaisemalla "laakin peli".

Syy oli se. että startti kyllä pyöri, mutta moottori ei, hammaskehän kiinnitys oli pettänyt ja startti pyöritti pelkkää kehää magneeton päällä.

YT L