Kirjoittaja Aihe: Kymcho 125 ei starttaa  (Luettu 4646 kertaa)

Maaliskuu 18, 2018, 11:22:19 ap
Vastaus #15

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Mielenkiintoinen tapaus tuo piaggio.Pitää itse lähteä akkukaupoille ja sitten katottava starttaako Kymcho kun on uutta virtaa akussa kohta puoleen olis saatava jo pyörä tulille.

Maaliskuu 18, 2018, 11:48:34 ap
Vastaus #16

Harri Kauranen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4100
  • No joo,on noita touhuja eläkettä varten
Eihän se lähde Kawasakin sano käymmmään,ellei akku ole huippuvireessä.
Teen josn huvittaa ja kerkiän

Maaliskuu 18, 2018, 15:31:50 ip
Vastaus #17

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Pienessä akussa on ampeerimääräkin rajoitettu niin ei oikein voi isompi ampeerimääräistä akkua laitta,kestäis pitempään.

Maaliskuu 19, 2018, 12:42:09 ip
Vastaus #18

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 146
Startti pyörii normaalisti mutta ei sytytä.
Niin että myös kampiakselikin pyörii?
Oletko koittanut eri akulla tai starttikaapeleilla vaikka autosta?
Tai mitannut minne jännite putoaa startatessa?

Ja kai 9Ah nyt piikin koneelle riittävä on, ainakin siitä päätellen, kun ex 1100 multistradassa oli 10Ah.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2018, 17:17:35 ip kirjoittanut Urpo Laine »

Maaliskuu 19, 2018, 17:34:00 ip
Vastaus #19

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Konetta kyllä pyörittää mutta ei vain käynnisty.En ole vielä ostanut uutta akkua jolla vois koittaa.Kumpi kannattaa laittaa Geeli vai lyijyakku.

Maaliskuu 20, 2018, 09:24:36 ap
Vastaus #20

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 146
Vesiakulla pärjää hyvin, ellet kyljellään säilytä.
Pekuloidaan vielä yksi vaihtoehto kipinättömyyteen. Ite aina ekaksi irrotan sammutuspiuhan cdistä tai sytkävehkeistä vikaa hakiessa. Voinee siellä virtalukossa olla moskaa ja metallipua, että starttiasennossa sammuttaa.

Maaliskuu 20, 2018, 11:11:39 ap
Vastaus #21

Rauno Perämäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 234
Vesiakulla pärjää hyvin, ellet kyljellään säilytä.
Pekuloidaan vielä yksi vaihtoehto kipinättömyyteen. Ite aina ekaksi irrotan sammutuspiuhan cdistä tai sytkävehkeistä vikaa hakiessa. Voinee siellä virtalukossa olla moskaa ja metallipua, että starttiasennossa sammuttaa.

Tuskinpa moottoripyörän virtalukossa on starttiasentoa.

En tunne tuota Kymcon kytkentäkaaviota, mutta ajattelin josko sytytyspuola ei olekaan 12 volttinen ja kipinä on toteutettu niin että jännite tulee puolalle starttinappia painaessa 12 volttisena käynnistymisen parantamiseksi ja starttinappi vapautettuna jännite tulee puolalle eri kautta esim 9 volttisena. Se voisi selittää ongelman, että toisessa virtalinjassa olisi vikaa. No se on tietysti aika helppo tarkistaa, kun laittaa virtakynän puolan ensiöjohtoon ja tarkistaa katoaako jännite startatessa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2018, 11:21:34 ap kirjoittanut Rauno Perämäki »

Maaliskuu 20, 2018, 12:08:42 ip
Vastaus #22

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 146
Joo, unissani kirjoittelin virtalukon starttiasennosta. Mutta ei kai tuon sammutuspiirin tarkistaminen aivan tyhmä ajatus ole?

Maaliskuu 20, 2018, 13:52:55 ip
Vastaus #23

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2280
En maalaa pirua seinälle, mutta käykö tässä näin: "laitoin uuden akun, nyt pelaa"?

Näin on käynyt aiemminkin - kolme sivua spekuleerausta ja uuden/ ehjän akun asennuksen jälkeen........ Mitä opimme tästä? Ei kai mitään😉😉😉😉😉😉👍

Maaliskuu 20, 2018, 14:55:48 ip
Vastaus #24

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 343
En maalaa pirua seinälle, mutta käykö tässä näin: "laitoin uuden akun, nyt pelaa"?

Näin on käynyt aiemminkin - kolme sivua spekuleerausta ja uuden/ ehjän akun asennuksen jälkeen........ Mitä opimme tästä? Ei kai mitään😉😉😉😉😉😉👍
Näin juuri.
Toinen pekuleerauksen paikka on pimentynyt tulppa jossakin muussa jaksossa.

Kumpikin viallisena sellainen, ettei paljon korjailla kannata.

Maaliskuu 20, 2018, 15:47:25 ip
Vastaus #25

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3140
  • Mamu
Monikin pyörä tekee sen että huonolla akulla pyörittää mutta cdi ei anna kipinää.Nyt kokeilemaan starttikaapeleilla auton akusta.

Maaliskuu 20, 2018, 20:13:16 ip
Vastaus #26

jussi koskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 240
  • PJ
Noin periaatteessa: - aloita vian haku helpoimmasta, yksinkertaisemmasta asiasta , siis lähes kaikissa moottorin käyntiinlähtöongelmissa, aloita akusta, akun kaapeleista ja liittimistä jne.
-   siirry seuraavaan vaiheeseen, saako polttoainetta  jne. jätä pyörän purkaminen viimeiseksi.
Topikin aloittaja  kyllä jo tuolla  aikaisemmin kertoi, että  ”ei uudella akullakaan lähde startista”,
oliko  ”uuden"  akun varaus tarkastettu, vai oletettiinko sen olevan täynnä?
Jos ” ei uudella akullakaan lähde startista” , jossa varaus kunnossa,   ei kannata mennä akkukauppaan, vika on muualla.
Moto Guzzi Galletto 192 cc, 1958

Maaliskuu 21, 2018, 16:53:16 ip
Vastaus #27

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
Aika näyttää miten tässä käy kunhan menen Ouluun ja ostan uuden akun ennen sitä en tee mitään.

Huhtikuu 13, 2018, 16:08:20 ip
Vastaus #28

Keijo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12
No niin nyt on Kymchossa uusi 9 ah akku ja ensi startilla käyntiin,kyllä se olikin akusta kiinni. Biltemasta ostin 24 € maksoi. Ei akun tarvi olla kallis kun se asiansa ajaa. Vappua odotellaan.

Huhtikuu 14, 2018, 13:50:18 ip
Vastaus #29

tapiovuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 189
Siksi pidän tallessa paria vanhaa autonakkua jemmassa ( jotka ovat vielä tyydyttävässä kunnossa , vaikkei autoon enää riitäkään).Latailen niitä säännöllisesti älylaturilla. Sellaisella on hyvä käynnistää apukaapeleilla , jos ei ole varma skootterin akun kunnosta.
Ei muuta kuin baanalle , kun kelit salli.