Kirjoittaja Aihe: Kestääkö katalysaattori  (Luettu 1743 kertaa)

Huhtikuu 04, 2018, 07:48:08 ap
Luettu 1743 kertaa

Auvo Lehtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 44
Terve! Löytyykö praktiikkaa/kokemusta sitä että miten auton katalysaattori kestää jos varsinaisen bensan seassa on myös sellaista bensaa joissa on mukana 2-tahtiöljyä ja bensan stabilisointiainetta sekä lyijyn "korviketta"? Tätä kysyy nimimerk. Kaadoinko vahingossa "väärän" jerrykannullisen tankkiin?

Huhtikuu 04, 2018, 08:11:32 ap
Vastaus #1

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9541
No jaa-eikös uusimmissa autoissa ole sallittu öljynkulutus
jopa 1...1,5l/1000 km ?

Joten menee sitä öljyä sinne katin sisään aika tavalla silloinkin.
Ainakin eräiden tehtaiden koneet ovat vallan persoja moottoriöljylle.

Ei kyllä varmaan haittaa,jos sinne tankkiin heittää vaikkapa
parikymmentä litraa uutta pensaa sekaan-ainakin lanttaussuhde on
silloin "laiha".

Ei tuo maailmanlopulta kuulosta.

Onko se auto kovinkin uutta mallia? Uusissahan on kaikenlaista saasteen haistelijaa
pitkin matkaa siellä tekniikassa-ekoissa kattiautoissa ei niinkään...Ja niitähän
on Suomessa myyty jo 90-luvulla...jenkkipelejä vissiin aiemminkin.

Vanhemmat siis tuskin ovat moksiskaan mokomasta lirauksesta.



t. Markku
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2018, 08:40:57 ap kirjoittanut markkukovasin »

Huhtikuu 04, 2018, 08:21:35 ap
Vastaus #2

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1270
Runsaasti kilometrejä paljon öljyä kuluttavalla(1-1,25 litraa/1000km) VW Golfilla, pilasi katalysaattorin täysin.

Huhtikuu 04, 2018, 08:42:07 ap
Vastaus #3

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9541
Kun kerran VAG on jo mainittu...noita juuri tarkoitin..

t. Markku

Huhtikuu 04, 2018, 08:52:04 ap
Vastaus #4

Auvo Lehtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 44
Tässä on kyseessä niinkin maineikas peli kuin Peugeot 206 vm 2003 ajettu 254000km, ihme hyvin se on toiminut tähän asti ainakin. Tätä seosta uskoisin olevan tankissa noin 50%. Se bensa mitä sinne kaasin , 20 l bensaa 0,1 dl stabilisointiainetta ja 0,5 dl 2-tahtiöljyä.

Huhtikuu 04, 2018, 09:56:25 ap
Vastaus #5

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 3884
Tässä on kyseessä niinkin maineikas peli kuin Peugeot 206 vm 2003 ajettu 254000km, ihme hyvin se on toiminut tähän asti ainakin. Tätä seosta uskoisin olevan tankissa noin 50%. Se bensa mitä sinne kaasin , 20 l bensaa 0,1 dl stabilisointiainetta ja 0,5 dl 2-tahtiöljyä.

Kovaa ajoa kohti auringonlaskua.
Ei noilla määrillä katti ole moksiskaan, tai jos on, niin se oli ehtoopuolella jo ennen vikatankkausta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 04, 2018, 10:05:10 ap
Vastaus #6

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 582
Ja nimenomaan kovaa ajoa, että lämmöt nousee ja katalysaattori toimii.
Käsittääksen, jos katalysaattori öljystä suivaantuu niin se se johtuu palamattomasta öljykarstasta.


Huhtikuu 04, 2018, 12:43:53 ip
Vastaus #7

Auvo Lehtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 44
Pistän heti uutta bensaa lisää kun tulee hieman tilaa. Pistän viestiä tuonnempana kuinka kävi. Uskon kyllä että noin pieni pitoisuus ei haittaa ja ajetaan reippaammin ( ei tolppien kohdalla).

Huhtikuu 04, 2018, 13:34:36 ip
Vastaus #8

jere olmari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 141
Jos katalysaattori ei ole mekaanisesti palasina,niin väittäisin että puhdistaminen noesta palauttaa sen toiminnan aina,näin oman kokemuksen mukaan.

Huhtikuu 04, 2018, 14:42:00 ip
Vastaus #9

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 375
Hieman eri laite, mutta olen nykyisellä diesel sitikalla lorauttanut joka tankilliseen 2dl 2-t öljyä. Näin ehkä 70-80 tkm ajettu. Katti oli nätin värinen, tai siis saman värinen, kun sytytystulppa.
Pakoputki meni poikki, niin siksi tuli kurkattua kattiinkin.

En ole edes tiennyt, että dieseleissä on katti.