Kirjoittaja Aihe: Kemialliset metallit ?  (Luettu 3476 kertaa)

Huhtikuu 12, 2018, 21:33:51 ip
Luettu 3476 kertaa

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2912
 Lohkossa murtuma, tai oikeastaan pala puuttuu mankun kopan kiinnikkeestä.  :-[
 Myös koppa on murusina. Kasattu valkoisella siliconilla ja maalattu mustaksi.   Hienoa.
 Nämä siis ei omia korjauksia, vaan kaupassa hankittuja. kele  :P

 Tommosta Permatex lientä google tarjos, jota x-kaupasta saa 25g tuubeissa.

 Onko kokemuksia tuosta, tai vastaavasta, jolla pikku kolon saisi täytettyä ja kuin tuo kestää tärinää, vettä ja kenties bensaroiskeita ?

 Seos on outoa, eikä helposti varmaan hitsattavissa, ainakaan purkamatta ja siihen ei nyt jaksais ryhtyä.

 Hyvät neuvot ois nyt arvossaan.      Kiittää ja kumartaa hän.

Huhtikuu 12, 2018, 23:17:01 ip
Vastaus #1

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 297
Toisinaan plastick padding kemiallista metallia tullut käytettyä ja mielestäni ihan hyvä tuote. Juurikin sellasiin täyttöihin ja hankalasti hitsattaviin materiaaleihin.

Kunnon karhennus ja puhdistus paikattavaan kohtaan ja eikun koittamaan.

Edit: ja aina tulee kiire levittää, kun kovettajaa pistää vähän vielä.. siinämielessä tuo permatex mukavampi annostella, kun tulee automaattisesti oikeat seokset.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2018, 23:19:03 ip kirjoittanut Mika Törne »

Huhtikuu 13, 2018, 00:15:08 ap
Vastaus #2

Jorma Mitro

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 642
  • BMW 630 Grand Turismo
Tiilbemasta myös kemiallista metallia pakkaus jossa kaksi pikku tuubia sekoitetaan. Kovettuu nopeasti todella kovaksi, suosittelen...

Huhtikuu 13, 2018, 04:54:36 ap
Vastaus #3

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2125
Joku sellainen oli ihan käypästä joka oli yksi jööti jota sekoitettiin puristelemalla ja se alkoi lämmetä sitten vain muotoiltiin paikoilleen.

Nuhvin lohkoa paikkattiin yhdelle kaverille.

Huhtikuu 13, 2018, 08:02:05 ap
Vastaus #4

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2545
Moro

Tero tarkoittanee Beltzonaa joka on ihan teollisuuslaatuinen kemiallinen korjausmassa       http://www.belzona.com/ViewFile.aspx?id=50440

Joskus ton merkkistä käyttäneenä Eeron kannattaisi mielestäni koittaa tolla eikä sortua biltsun kamaan.

Beltsonaa on sellaisissa pienissä pusseissa joka ehkä voisi riittää sinun tarpeisiisi.

Saisko esim. tuolta hommattua      http://indutek.fi/belzona/      .
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Huhtikuu 13, 2018, 08:49:37 ap
Vastaus #5

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1267
Devcon on alumiiniepoxi jota luistin rakentajat käyttää,mutta hankala löytää ja kallista
Weicon on teräs epoxia sitäkin olen käyttänyt
https://www.youtube.com/watch?v=82KWUigAahw
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2018, 08:54:28 ap kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 13, 2018, 10:52:11 ap
Vastaus #6

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4834
  • MC Debit
Silikoni ehkäisee tehokkaasti kaikenlaisten liimojen ja maalien tarttumista, joten jos lohko on tosiaan kasattu silkkarilla niin kannattaa putsata saumat todella huolellisesti (liuotinta, hiomista, tohoa...?). Toisaalta jos siinä pysyy maali nyt niin taitaa olla jotain muuta massaa, silloin luulisi vähemmänkin hinkkaamisen riittävän.

Saisko noita hitsattua jossain? Korvakkeen voisi "kasvattaa" hitsinpimpuloilla kopan kylkeen ja viilailla/porailla siitä oikean muotoisen. Kenialaisella metallilla voisi sitten siistiä ja täytellä loput kolot ennen maalausta.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 13, 2018, 19:29:30 ip
Vastaus #7

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2912

 Permatexiä ostin ja tuntus oivalta aineelta.     Kerron myöhemmin kuinka kestää.

Huhtikuu 19, 2018, 22:04:04 ip
Vastaus #8

Pertti Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 79
Vielä belzonasta.
sitä on löytynyt esim ETRASTA(etola)suutarilasta helsingin puolelta.
Oli aika isoissa purkeissa ja hinta lienee olut n. 300e purkki, jokunen vuosi sitten.
Viimeksi olen paikkaillut solifer sm lohkoa ja on sitten kovaa kamaa viilata tai työstää ylipäätänsä.
Yhtään ylimääräistä korjattavaan kohtaan ei kannata laittaa kun sen pois "höylääminen" on työntakana.
Aine on vanha tavaramerkki.
70-luvulla tuli korjattua ladan sylinterinkansi. Kansi oikaistiin ja sillä ajeltiin 4vuotta ennenkuin meni auto vaihtoon.
On lujaa laatua molemmat!!! :-\

Pertti

Huhtikuu 20, 2018, 11:16:50 ap
Vastaus #9

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 877
Belzonasta tuli mieleen.

Mulla aikanaan vuoti Triumph Heraldin tankki ja tankin pohja paljastui ihan pitsiharsoksi. Tein siihen "väliaikaispaikan" liimaamalla pohjan päälle toisen peltilevyn Belzonalla. Tuota paikkausta ei tullutkaan sitten oikeastaan koskaan korjattua loppuun. Niin hyvin se piti.  :)
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Toukokuu 16, 2018, 12:56:56 ip
Vastaus #10

Sauli Klaavu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 21
En ole mainosmies mutta olisi hauska kokeilla tätä:
;TECHNO-WELD on moderni alumiinin sulahitsausmenetelmä, jossa ei tarvita kalliita laitteita tai hyvää hitsaustaitoa
•Menetelmä muistuttaa kovajuottamista
•Ei vaadi juoksutetta
•Ei vaadi suojakaasua
•Vaatii vain nestekaasupolttimen (propaani, butaani)
•Ei vaadi kovin suurta taitoa – muistuttaa juottamista
-tätä on ollut mötönetissäkin myynnissä, netissä lisätietoa youtube videoita myöden -"en tiedä toimiiko mutta soppii kokkeilla"

Toukokuu 16, 2018, 23:47:27 ip
Vastaus #11

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1267
olen käyttänyt mopon lohkon sylinterin pinnapulttien reikien täyttämiseen ei sulanut toholla vaati tosi paljon lämpöä
isolla kaasuhitsaus pillillä,toinen huono puoli on ettei sovi erilaisten muotojen tekeminen,valuu niinkui tina
hyvänä puolena ainehan on kovaa jos saa kikkailtuo haluttuun paikkaan