Kirjoittaja Aihe: Maakunnat  (Luettu 789 kertaa)

Toukokuu 16, 2018, 20:48:12 ip
Luettu 789 kertaa

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä en oikein aina ymmärrä, ja tämän asian kanssa olen jo jonkin aikaa saanut raapia päätäni.
Nimittäin sen asian kanssa, kun puhutaan maakuntien Suomesta. Tai siitä, miten jotain tapahtuu maakunnissa.
Yleensä tällä tarkoitetaan, että muualla kuin Helsingissä. Se minulta on pannut pasmat sekaisin,
kun olen luullut Helsingin olevan Uudenmaan maakunnassa, mutta olen selvästi ollut väärässä.

Äsken tajunta meinasi mennä ihan piloille, kun selasin tori.fi-sivustoa. Hausta saa valita maantieteellisen
sijainnin. Siinä on vaihtoehdot:

Uusimaa
Viereiset maakunnat
Koko Suomi

Tämän jälkeen tulee vielä otsikko -MAAKUNNAT-, joista voi valita haluamansa maakunnan. Listassa ei
kuitenkaan ole Uusimaa. Olen siis selvästi ollut väärässä luullessani Helsingin kuuluvan Uudenmaan
maakuntaan ja siten siihen ihmeelliseen maakuntien Suomeen. Nyt huomasin olleeni väärässä ja
aika pöljä. Uusimaa ei olekaan maakunta ollenkaan! Tämä siis selvensi asian tältä osalta. Helsinki
ei siis tosiaankaan kuulu maakuntien Suomeen.

Nyt vaan pitäisi vielä saada selville, että mikä se Uusimaa oikein mahtaa olla.
Ehkä joku täällä osaisi kertoa?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2018, 20:54:39 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 16, 2018, 22:28:47 ip
Vastaus #1

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 ;D ;D ;D

Mun tori.fi versiossa taas Pohjois-Pohjanmaa ei ole maakunnat luettelossa. Monille se onkin enemmän itsenäinen kansantasavalta (Kepulandia).   :-X
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Toukokuu 17, 2018, 07:25:52 ap
Vastaus #2

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
;D ;D ;D

Mun tori.fi versiossa taas Pohjois-Pohjanmaa ei ole maakunnat luettelossa. Monille se onkin enemmän itsenäinen kansantasavalta (Kepulandia).   :-X

Jaahas, se taitaakin olla niin, että tori.fi kuvittelee minut Uudellemaalle, vaikka Pirkanmaalla asunkin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 17, 2018, 10:07:30 ap
Vastaus #3

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Klikkaa etusivulta Suomen kartasta oikea maakunta.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry