Kirjoittaja Aihe: Sähköpyörä  (Luettu 8215 kertaa)

Elokuu 31, 2019, 13:25:24 ip
Vastaus #75

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 285
Sitäkin kannattaa miettiä, että jos joutuu talvet säilyttämään kylmässä niin akku on hyvä olla oikeasti irrotettava. Lataus kun on syytä tehdä plussan puolella. Ja ei pakkasella ajossakaan haittaa ole sisältä tuodusta akusta myöskään

Elokuu 31, 2019, 19:06:03 ip
Vastaus #76

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3070
 Tänään sain lisäpontta (ostokuumetta) seuratessani Nokialla trial skabaa.
 Ajelin Cresentillä, jossa katurenkaat ja kateellisena katselin ohi kiitäviä nuorukaisia fatteineen.
 Menojaan menevät, mutta kyllä toimisi noissa maisemissa avusteinen.

Yritän nyt sitä märällä lompsalla otsan hieromista ja jollei auta, niin joku terapeutti voisi talkoohengessä ilmoittautua.
 Kevääll'ä on taas expo/ fillarimessut, joten jos sinne asti kituuttaisi ja sitten... :)

 Joku jos multa Mitsin ostaa, niin osarahoitus olisi siinä.    Viitsisitsä ? Etsäviitsis ?? (Kummeli isä-poika sketsi) Oisitsäviitsinny ???

Elokuu 31, 2019, 20:00:48 ip
Vastaus #77

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 267
Pääsin tänään ekaa kertaa kokeilemaan Cannondalen etujousitettua maasturia ja pakko myöntää että teki aikamoisen vaikutuksen vaikka tein semmoisen kilsan lenkin ainoastaan. Ei mulla mitään kuumetta oo, ei oo  ;D

Elokuu 31, 2019, 20:23:20 ip
Vastaus #78

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 75
Kaksi vuotta sitten lopetin sähköpyöräilyn, viiden vuoden harrastamisen jälkeen. Ehkä vielä joskus, miksei lähitulevaisuudessakin. Asenneilmapiiri oli 2012 vielä todella jyrkkä. Oma virtafillarointi lähti siitä kun kilpailin suurilla sähkölennokeilla, ja yksi päivä selailin Greencyclen moottoritarjontaa ja tajusin, että mullahan on jo akut lennokkiperuja. Mun ei tartte ostaa kuin 300 euron moottorisarja. Niin tein, ei ollut iso päätös. Ajoin lennokkiakuilla viisi vuotta, täysi pakka 40Ah/52V. Mitään valmista en osta, jos vielä volttimankelin hankin, tai no moottorin ostan valmiina ja asennan sitten sopivaan pyörään, todennäköisesti nojapyörään. Sitten pääsevät taas vinoilemaan että sä ajat "viritelmällä", jne :D Ehkä parempi unohtaa comeback. Aika näyttää, tuleeko vielä innostuttua. Puolensa ja puolensa. Kiva pyöriä Stadissa, mutta ei sillä oikein päiväseltään Turussa käy. Tai käy, jos tekee kunnon kinneriraaserin mutta se menee sitten suunnilleen kevytmoottoripyörä-kategoriaan. Polkeminen on kivaa, hyvällä aftermarket-momenttianturilla varsinkin kuten esimerkiksi THUN.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(2), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX

Honda CB250RS vm.83

Syyskuu 01, 2019, 13:42:12 ip
Vastaus #79

Pekka Koivu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 829
  • Jäsen 8930
Viime talvena kokeiltiin Luostolla sähköfättäreitä, olihan hauska laitos. Sitten Rouva innostui ja osti Helkaman sellaisen mustan sähköAinon, ja on kovin tyytyväinen, minä seuraan edellisellä Helkamallaan, pysyvätpähän jalat kunnossa :D Mutta samanhintainen suunnalleen kuin meikäläisen Hondat, ja niillä sentään päsee yli kahtasataa.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Syyskuu 06, 2019, 14:39:40 ip
Vastaus #80

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 285
Olen katellut viikon verran täällä Italiassa Predazzossa pyöräkalustoa pyöräreiteillä ja mäkimaastossa. Ainakin 80% maastureista on sähköavusteisia. Moottoreina lähes kaikki Boscheja, ehkä jokunen Broose. Kiinan merkkejä ei ainuttakaan näkynyt. Eikä fättejä, ne ei ole Euroopan juttu.