Kirjoittaja Aihe: Rakettimiehen Rojekti  (Luettu 10291 kertaa)

Elokuu 31, 2018, 22:43:51 ip
Luettu 10291 kertaa

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
se on ilmoja pidellyt ja nyt ne on päästetty uloskin uuden projektin muodossa...ei kyllä ollut tarkoitus hetikohta sortua taas näihin romuihin mutta kun löytyi kiinnostava kohdekkin ihan sattumalta lähistöltä moottorimuseon ulkovarastosta jossa oli kohtuukauan kait uinunutkin niin sorruin mutta kait tämäkin parempi sortuminen on kuin vaikka viinaan tai vaipua TV ääreen nirvanaan illasta toiseen...


SZ Riga 13 lähti uuteen harrastajakotiin tänään,onnea uudelle omistajalle tuonne pohjoisen suuntaan ja hän sai lähestulkoon valmiin ajopelin MR tarkistettuna.


Seuraavaksi kohteeksi valikoitui vapenfabrikenin valmistama  Crescent 1163 "Raket"vuodelta 1964,2vaihdetta kahvassa ja Husqvarnan Flinta moottorilla ,semmoinen sisuksiltaan remmivetoinen.
Ruotsista rantautunut joskus ja ei todellakaan ihan pintaputsausta ja baanalle tasoa kunnoltaan....
Mitään tietoa ei ole onko moisia uudempia raketteja ilman polkimia olevia tullut uutena tänne ja montako yleensäkkään löytyy mutta kait suht harvinainen tuolla moottorilla,vanhemmissahan on sach.
Renkaat riekaleina..suurinpiirtein pölynä nousee ilmaan loputkin mitä jäljellä ja ties koska liikkunut omin voimin omaten paljon puutteitakin mm nuo suojapellit(ei sovi ne sach moottorisen joita löytyy jopa uustuotantona),ketjusuoja oli väännetty jonkun peltisepän omin pikku kätösin suorasta pellistä(ja heitetty jo menemäänkin),runkokumi puuttuu,ryyppyvipu(tee-se-itse ryyppyvipu on se ylimääräinen pikkukahva kuvassa),jarrukatkaisin,pakoputki alusta loppuun,jalkatapin kumit ym kumeja...ja mitä kaikkea muuta lie vielä näiden lisäksi hommattava ja onhan koko istuinkin kadonnut vaan koska Ruotsista tullut niin ehkä ovat sitten ajaneet penkittä.. ;D
 Hyvää on kromiosien kunto jotka saanee puunaamalla kiiltäviksi,vanteet ei vipata ja pinnat ok,tankin ruosteettomuss ja lommottomuus yleensäkkin sekä taka kuin etuvalojenkin jääminen ehjäksi koska näyttää että tällä on ollut kova elämä ja viimeiset "korjaajat" on käyttäneet omia osia ja ratkaisuja jotka ei kestä päivänvaloa katsella.

Länsinaapurissa ymmärtääkseni haluttu harrastemopo ja sieltä osia löytyy NOS ja uustuotantona  hyvin tarrasarjoista kumiosiin kuin tekniikkaankin,nuo suojapellit kuten ketjusuojakin kuuluvat niihin joita ei löydy mutta löytyyhän nekin toki aikanaan..."pikkasen" muutakin puuhaa ensin on ja semmoinen projekti olikin hakusassa jossa talveksi värkättävää ja tällä kertaa tahtoi myös vaihteet mopoon mihin 2v ihan ok minun tarpeisiin.

Kuva ois kiva yllätys ja tässähän tämä lähtökohta,Var så gog ja päivitellään kuulumiset tämän kanssa missä milloinkin mennään josko jotakuta kiinnostaa lueskella vaikkei pappis olekkaan..

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2018, 17:30:18 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 01, 2018, 09:42:13 ap
Vastaus #1

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 956
Näyttäis olevan naisen käytöstä ;D

Syyskuu 06, 2018, 21:08:42 ip
Vastaus #2

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
aurinkoiset päivät saa kulumaan puuhastellessa ja pitäähän tuota tutkia varaosien tarvetta samalla kuin niiden kiinniolevienkin kuntoa vaan oisko tämä lipsahtanyt överiksi?
Runkoon vetäisty uudet maalit ja hienolla nimellä california white sävyihin(joka Ruotsalaisten lähteiden mukaan lähinnä valmista RAL 9001 -9002  nykyväreissä ilman koodinmurtamisia )  ajattelin koko mopon yksiväriseksi luopuen 2väriteemasta,moinen vaihtoehto Raketsport.com mukaan oli tarjolla vaikka ikään moista nähnyt ja kuviakaan ei juuri löydy semmoista kun poikkeuksetta olivat punavalkoisia tai sinivalkoisia joka sekin jälkimmäinen miellyttää enempi minua kuin tuo punavalkoinen idea josta en sataprosenttieseti vielä innostu vaikka punasävy onkin tyylikäs,täytyy miettiä.
Luulisi maaliteemoja sävyineen jo silloinkin olleen tarjolla mutta maahantuojahan ne taisi pitkälti valita mitä värejä tuotiin näistä ulkomaanihmeistä jos virallista kautta kulkeutuivat ja muoti+makuasioitahan nuo.


Osalistasta tuleepi pitkä kuin syntilista ,onneksi länsinaapurissa löytyy hyvin ja kohtuuhintaankin tavaraa näihin ja pelkästään vanhoihin vintagemopoihin erikoistuneita firmoja mutta ihan kaikkea ei uutena kotimaan Crescent tekeleeseenkään löydy tai myydään just nyt eioota,esim koko pakoputki täydellisenä(64,50e) tällähetkellä loppunut kysynnän vuoksi.


Löytyy näköjään yhdestä suomalaisestakin mopofirmasta cresenttiin jos muihinkin täällä oudompiin vähän kaikenmoista mutta oivana hintaesimerkkinä 49hampainen Flintakoneen hammashihna(älyidea mopoon)josta halutaan kotimaan kaupassa 95euroa+postikulut vähintään 5,50e jolloin lyhyen hihnanpätkän hinta kohoaa yli 100e!!
Tilasin Ruotsista pelkästään hihnoihin erikoistuneesta liikkeestä postikuluineen moisen hintaan 50e (jota sitäkään ei varmaan tappiolla myyty ja mielestäni ihan tarpeeksi kallis sekin moiseksi )ns varmuuden vuoksi koska onhan tuo jo yli 50vuotta öljyssä rypenyt ja vaikuttaa hyvin haperoiselta jo kynnellä rapsutellen , ihmeellistä että koneessa oli jopa tilkkanen öljyä koneen sisällä eikä ihan vaseliiniakaan vielä tai rutikuiva.
Eiköhän sillä mene seuraavat 30-50vuotta vaikka löytyi ruottista myös Flintakoneisiin muunnos-sarjoja ketjulle...höh.. ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2018, 09:22:39 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 10, 2018, 08:37:15 ap
Vastaus #3

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9149
Hieno projekti!

Tuossa kunnossa ei usein liitereistä noita löydy.
Mitään merkkejä.Kelpaisi minullekin.

Mutta jos mopon kiihtyvyys ei riitä-
laita tämmöinen apuraketti! (Kuva lainaa tuolta internetin
loppumattomasta suosta)...

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 10, 2018, 09:50:39 ap
Vastaus #4

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Täälä tahtoo kuski kiihtyä ilman pää ja apurakettiakin nollasta sataan hujauksessa niin että loppupäivän välillä närästää :o


Osapuolella tuntuu ketjusuoja ja Flintan moottoripellit olevan kotimaassa kortilla ja seuraava siirto oli eilen siirtyä Tradera.com käyttäjäkuntaan joka niinkuin Tori.fi täällä ja siellähän on mopomiesten
aarreaitta jos harrastaa ruotsalaisia tai siellä myytyjä mopoja,ongelmana ettei suurella osaa yksityismyyjistä ole mitään VISA tai PayPal maksusysteemejä eikä ilman eri kyselyjä halua myydä ulkomaille joksi Suomikin luetaan..kannattaa kurkata ja verestää kouluruotsia.
Mikäli sukulaisia siellä niin tuokaan ei ongelma ,käy itse kääntymässä tai osaa setviä pankkisiirtoja euroista kruunuiksi tai vaikka perinteisellä rahaa kuoreen systeemillä niin selvinnee eikä kovin korkealta putoa.
Hinnat ja tarjonta on pikkasen erimoiset kuin täällä...


Raketista runko maalattu ja tallissa lakanaan käärittynä jatkokäsittelyä odottamassa jahka talvi saapuu ja tylsyys.
Vakuutustarra ehtaa nostalgiaa ja vain kuva jäi muistoksi,lukemani ja päättelyni mukaan tuo tuli 5v ostohetkestä joten tuosta helppo nähdä miinustaen koska tämä otettiin käyttöön,kertokoot systeemistä enempi ruotsissa olleet+asuneet.
Kromiosat kiillotettu ja niistä tuli yllättävän hyvät yli 50vuotiaiksi mutta aikoinaanhan tehtiinkin kunnolla+laatua,toisin kuin nyt.


Olemme toki tottuneet itsekukin että pari kolme prikkaa voi laittaa täytteeksi jos niikseen ja eihän ne näykkään mutta harvemmin törmää 37 prikkaan ja 19 prikkaan jotka löytyi itsetehdyn ketjusuojan sovituksista,onkohan tässä mennyt joku vikaan..??


www.classicmotor.se löytyi artikkeli jossa joku lukija oli kysellyt hänen Crescent 1153 johdotuksistaan ja kaavio samanmoinen kuin 1163 sekä molemmat Flinta moottorilla joten sähköjen kanssa ei joudu sormi suuhun nyt,osa johdoista kun retkotti irtipoikki moottorin päällä olevasta liittimestä ja omia virityksiä väreissä.
Pahus kun Ruotsinkieli pitkälti unohtunut,Vaasassa aikoinaan asuneena+kurssimuodossa harrastaneena sille ois nyt tarvetta,kuten kielille yleensäkkin aina on.
Naapurissa kun on artikkeleita,osia ja jopa oma Raketsport.com sivusto+kerho,mopokulttuuri kukoistaa kuten jenkkiautojenkin harrastus.
Jahka maalaushommat valmistuu niin osalistaa rustaamaan länteen jossa näihin löytyy jos mitä eikä postikuluilla ole rahastettu piilokuluina rikastua vaan saada asiakkaita ja myydä itse tuotteita.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2018, 10:06:09 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 11, 2018, 13:23:05 ip
Vastaus #5

arto hirvonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 71
Minulla olisi jouten Husse-moottoriseen Rakettiin sopivat moottoripellit. Ostin aikoinaan rompepäiviltä ja pettymys oli suuri kun ne ei sopineet ukon vanhaan Sachs-koneella varustettuun Sporttiin. Voisin vaihtaa Sassin pelteihin tai rahaan. T: Artsi

Syyskuu 14, 2018, 17:57:36 ip
Vastaus #6

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kiitos Arton pellit ovat nyt täällä ja kovassa paketissa oli jouluntuntua etuaikaan,ihan ovat kuin Buickin lokasuojasta minikopioita nuo portholet ;D
Raketsportin mukaan peltejä on 7 erilaista alkaen -58 Saxopedistä loppuen -64 Jet malliston Raketteihin ollen kuvista päätellen hyvin lähellä toisiaan ja isoin ero varmaan Sach pellien ja Husqvarna koneisen välillä
mutta nähnyt niitäkin kuvissa jopa ihan siististi muokattuina johtuen varmaankin siitä että sachpeltejä rutkasti enemmän liikkeellä ja niitä saa jopa uusia noin 75e pari Ruotsista ja parikymppiä lisää Suomesta.


Ketjusuoja hakusassa yhä ja jos joltain nurkista moinen törröttää joutilaana niin saa tarjota,semmoinen 2 osainen rumilus ja lähivuosimallien suoja näyttää olevan samanmoinen Crescenteissä,Monarkeissa ja kait Husqvarnassakin,saattaa löytyä muistakin passeli ,en tiedä kun en oo ikinä kädessä pidellyt ja vertaillut toisiinsa,moisen peltihärpäkkeen vain kuvissa nähnyt.


Kromiosia ym kiiltävää puunattu ruostepilkuista ja törkystä+maalaushommat jatkuu säävarauksella,tarkoitus olisi saada ne suoritettua jossain muualla kuin tallin sisällä joka ei ollut hyvä idea viimeksi...mutta talvellahan se on pakko niin.


Toinenkin paketti saapui ja kallekustaan päänkuvilla varustetuin postimerkein koristeltuna ;)


Hammashihnaa pukkasi ja näyttää olevan made in germaani muovihihna tuon öljyssä hapertuneen kumihihnan sijaan vaan mikäs siinä jos toimii ja kyllä on hihnapätkällä metrihintaa vaikka miten tuumisi ja itseään lohduttelisi,kumminkin kyse vaan mopon moottorista eikä ratkaisulla ainakaan melunpoistoa tai kierrosherkkyyttä lie haettu tai saatukaan..heh.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2018, 18:10:45 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 14, 2018, 23:46:51 ip
Vastaus #7

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 956
kyllä on hihnapätkällä metrihintaa vaikka miten tuumisi ja itseään lohduttelisi,kumminkin kyse vaan mopon moottorista eikä ratkaisulla ainakaan melunpoistoa tai kierrosherkkyyttä lie haettu tai saatukaan..heh.
Elämä on....

Syyskuu 21, 2018, 18:15:33 ip
Vastaus #8

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Elämä on joo ja elettävä täysillä joka päivä  8)


maalauspuuhastelua ja kuulemma on ikkunatkin töhritty...nooh, minkäs minä tuulelle ...pääosin kumminkin sumu osunut kohteisiinsa ja työn alla nuo moottoripellit kuin vanteet jotka puhdistettu ja saaneet uudet sisuskumit ja oikein valkosivut vintagetyyliin.

Vanteet oli pintaruosteessa mutta yllättävänkin hyväkuntoiset yli viiskymppisiksi,suorat ilman vipotuksia ,jopa pinnat ehjät+kirkastuivat puunaamalla oikein näteiksi ja laitetaan valmiit pyörät  odottamaan kokoonpanon alkamista maalatun rungon viereen.
Seuraavaksi vissiin ois lokasuojien vuoro.




[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2018, 13:03:51 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 25, 2018, 19:46:35 ip
Vastaus #9

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Postista paketti..aikansa odottelin ja älysin lopulta viime tingassa jäljittää lähetysnumerolla ja käydä kysymässä kas olisivat 2pvän päästä lähettäneet takaisin ilmoittamatta mitään koko lähetyksestä...hyvä posti,mahtavaa ja muistin kehua vuolaasti >:(


Peltiosat nyt koossa,2 osainen ketjusuoja löytyi kuten penkkikin joka suhteellisen hyväkuntoinen mutta silti täytynee viedä samaan verhoomoon "huoltoon"kuin missä
Rigan penkki korjattiin ja Suzukin penkki sai uuden orkkispäällyksen,tehkööt mitä parhaaksi näkevät ammattilaisina.


Ketjusuoja enempi projektikuntoinen,varsinkin alaosa mutta hyvä siitä tulee jahka hinkataan,väännetään,paklataan,koputellaan ja maalataan.
Ovat alkujaan Crescent Sportista suurinpiirtein samanikäisestä kuin tämä papparaketti,moinen taitaa olla jopa aika harvinainenkin täällä mutta raato oli valitettavasti senverta kaukana hakea pois varaosiksi että näihin tyydyttävä näin aluksi.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 26, 2018, 10:38:53 ap
Vastaus #10

Petri Haapoja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Sulla noi rojektit etenee hienosti, toki helppohan se on ainoan oikean avaruustegnologian jälkeen ottaa tuollainen ruotsalainen wannebe raketti työalle.

Syyskuu 26, 2018, 11:13:13 ap
Vastaus #11

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kiitos kannustuksesta ;)


Siinä oot 100% oikeassa että SZ Rigan avaruusteknologian jälkeen tämä on helppo nakki varsinkin osien saannin suhteen,tuolta länsinaapuristahan löytyy loput puutteet uutena ja siellä tuntuu olevan
hyvinkin harrastettu mopo kuten muutkin kotimaan tuotteet ja tämähän on moottoriaan myöden Sweden.

Ei senpuoleen,kyllä SZ mopoonkin hyvin osia olisi saanut jos olisi poikennut itänaapuriin tai Baltiaan ,nettiostoksina se ei oikein onnistunut kun eivät romujaan pahemmin kaupittele Ebay tms palstoilla mutta
omilla myyntipalstoillaan kylläkin ja halvalla...mutta yhteinen kieli,kirjaimet ja varsinkin maksutapa puuttui.
Jonkinverran tupsahteli tälläkin eritasoisia raatoja myyntiin mutta eipä niistä kunnostuskelpoista osaa oikein herunut tai olisi pitänyt ostaa koko navetan takana lojuva ruosteläjä josta pyydettiin satakin euroa rikastumismielessä vaan näyttävät olevan yhä myymättä....
Älyttömän  oudon näköisiä ja kiinnostavia laitteita löytyisi itäblokista kilohintaan  ja nuo erikoiset nimenomaan kiinnostaa minua harrastemielessä mutta sitten tulee aina tuo osapuolen hankaluus ellei suhteita sinnepäin.

Tämän loogisuus eri luokkaa osien toiminnoissa kuin myös työnlaatu hienostuneempaa varmaan syystä että näiden ostajilla oli muitakin vaihtoehtoja ja valinnanvaraa(ja varsinkin Ruotsissa) toisin kuin Neuvostoliitossa jossa ota tai jätä vaihtoehtoina.
Nyt voi verestää ruotsinkieltä ellei halua hetikohta englantia vääntää,sivustot löytyy molemmin kielisinä ja maksupuoli luottokortilla noista mopofirmoista ostaessa,postikulut luokkaa 9,90 euroa tai jos ostat 200e niin postikuluitta esim tuolta mopedrenoverig.se firmassa missä asionut.
Väriksi on valikoitunut californiavit paljonkin yleisempien 2väriteemojen sijaan joita oli tuo tässäkin ollut punavalkoinen ja löytyi myös sinivalkoinen vuonna 1964.


Joo,kyllä tästä ajopeli ens kesäksi tarkoitus ja jopa MR tavoitteena ..kop kop.. ja onhan tässä pitkä tovi aikaa värkätä t-paitakeleihin....kahvit hörppään ja talliin takaisin :D
 
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2018, 11:37:01 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 26, 2018, 11:27:06 ap
Vastaus #12

Petri Haapoja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Tuli tuossa vuoden aikana ku omaa Monarkkia rakentelin niin tilailtua juuri tuolta mopedrenovering.se firmasta useammalla satasella kaikenlaista, palvelu pelaa myös siinä vaiheessa kun tulee ongelmia... Tilasin marraskuussa renkaat valmiiksi odottamaan asennusta ja heti toukokuussa huomasin että väärät renkaat tuli (tilattu oikeat mutta lähetetty väärät). Laittoivat mukisematta uudet matkaan ja sovittiin että pistän väärät takaisin kun uudt tulee. Nämä sitten katosivat matkalla ja jälleen pistivät samantien uudet tulemaan.

Jotain tilasin muistaakseni ettansmopeder.se firmasta kun oli ainut paikka jolla jotain tiettyä osaa oli. Postikulut vaikutti kalliilta joten osat jäi ostoskoriin. Parin tunnin päästä sähköpostissa oli tarjouskoodi jolla sai ilmaiset postikulut.

Lokakuu 29, 2018, 14:46:59 ip
Vastaus #13

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Joulupukki asuukin Ruotsissa!
Jaa että mitenkö niin no katsokaas mitä posti toi :laugh:


Mopedrenovering lähetti pulskan paketin samanmoiselle vastaanottajalle jossa ihkauusi vaimennin(sen reikäisen,lommoisen ja ruosteisen tilalle) ja kiinnikkeet (uusi käyrähän tuli jo aiemmin hommattuna),4kpl pinnapultit sylinterille (kun ne vanhat ihan priimat näyttäneet olevan..),uusi Flintan kansi(vanhasta jäähdytysripoja poikki),jarruvalokatkaisin(vain johdot oli jäljellä),"ramgummi"joka lie suomennettuna runkokumi(puuttui),jalkatapin kumit kuin käynnistyspolkimeenkin uusi puuttuvien tilalle,Flintan 6os tiivistesarja,hienot orkkistyylin kahvakumit,oikeanpuoleinen hantaaki joka nyt samanmoinen kuin vasurikin,maguratyylin ryyppyvipu(puuttui tyystin),uusi std kokoinen mäntä tilpehööreineen kun halavalla sai elikkäs vaikkei mäntää just tarviisi niin männänrenkaat,lukot+tapin saa tästä jahka koneen vuoro ruuvauksen kohteena talven mittaan,hieno tarrasarja Crescent Raketteihin 1962-
ja kyytipojaksi ralliteipit "pepita"ketjusuojiin molemmin puolin jotka 1962-65 malleissa alunperinkin,kumitiivistesarja eli oil seal set Flintaan ja ketjunkiristimet 2kpl(toinen puuttui).


Kun 2000 krunulla tilasi niin postikuluitta jopa Suomeen ja nolla pois niin euroja suurinpiirtein.
Suomesta ei tullut mieleenkään tilata kun pikkasen vertaili,liian tyyristä ainakin minulle.


Palvelu pelasi pikkasen toiseen tyyliin kuin täällä totuttu ja valikoima hintoineen näkyy ruotsiksi kuin englanniksi olevien sivujen kautta suoraan kuin sopivuudetkin ilman että itse tarvii arvailla.


Tämä satsi maksoi parikymppiä yli maagisen rajan ja toki siihen tähdättiinkin tilaamalla kaikki mikä tuntui puuttuvan tai tarvittavan heti tai hetken päästä.
Eikähän näillä hyvin matkaan pääse ja puuhastelun alkuun , mikä ihmeellisintä nyt lähtökohtaisesti kaikki jo joko puunattu,maalattu tai uutta joten mahtaisiko kerrankin onnistua pysymään suurinpiirtein valkoihoisen näköisenä maalilla,rasvalla ja bensalla kyllästetyn pikipeikon sijaan... ;D


Viimeisessä kuvassa kait asian ydin ja slogan tarran muodossa jolla voi viimeistellä moponsa eikä siis luvallisesti tarvi hävetä vaikka olisi yli 50v kuski sekä yli 50v mopokin...

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2018, 18:26:27 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 29, 2018, 19:28:41 ip
Vastaus #14

Jussi Kumpu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 884
  • S Vileenin sukulais-sielu.
 :) Mitenkähän ne osamyyjät mahtannee sweamamman maassa pärjätä? Pakarin, ja pari muuta hilpettä, oisit kotomaasta samoilla killinkeillä saattanu saada.
Jussi 044 7212497