Kirjoittaja Aihe: honda cb350  (Luettu 1316 kertaa)

Lokakuu 10, 2018, 20:12:08 ip
Luettu 1316 kertaa

samuli ylipelkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Löytyskö täältä apua/vinkkejä... eli honda cb 350:ssä jää kaasu "päälle"... hyvin ottaa kierroksia mutta ei laske kierroksia, välillä taas laskee. Ekana tulee mieleen ne kalvot, voisko ne jumittaa? Jos venyttäis sitä jousta?

Lokakuu 10, 2018, 21:16:56 ip
Vastaus #1

Lauri Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 136
Liikkuuko molemmat läpät? Voisiko vaijerin haarakappale jumittaa?
Minulla joskus luisti takerteli, mutta luisti jäi alas ja teho katosi.

Lokakuu 10, 2018, 21:26:24 ip
Vastaus #2

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4930
  • MC Debit
Ei kannata jousta venytellä, kalvo ei laita hanttiin, se on pehmeää ohutta kumia.

Ota vaijeri irti ja kokeile että läpät palauttavat napakasti, ja että vaijeri liikkuu helposti. Vanha vaijeri voi olla yllättävänkin tahmea liikkumaan, ja jos se on joutunut mutkalle niin aina pahempi. Eihän kahva ole kankea?

Jos jotain säätöjä on vähän pielessä (esim sytytyshetki tai venttiilien välykset) eikä käy kunnolla tyhjäkäyntiä, ja jos sitä kompensoi tyhjäkäyntiruuvilla, niin silloin voi käydä niin että kierrokset välillä jäävät makaamaan pariin-kolmeen tonniin kunnes tipahtavat jos tipahtavat, joskus kaasulla härnääminen auttaa. Arvaas mistä tiedän ;)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 10, 2018, 21:42:53 ip
Vastaus #3

samuli ylipelkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Pitääpä vähän tutkia noita säätöjä kun ehtii. Tyhjäkäynti tuntuis olevan ok, samoin läpät napsahtaa kiinni kun päästää kaasusta.. niin, kierrokset saa alas esim kytkin pohjaan, vaihde päälle ja kytkin varovasti ylös ja taas on tyhjäkäynti ok.. vähän tuntuis joku vaan jumittavan. Tutkitaan.

Lokakuu 10, 2018, 22:07:28 ip
Vastaus #4

Ari Loukkalahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 831
Siirrä kysymys ketjuun 'honda cb350 kysymykset ja vinkit', niin saadaan kysymykset ja vastaukset samaan ketjuun.
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Lokakuu 11, 2018, 11:31:27 ap
Vastaus #5

Tuomo Pasanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Jos tyhjäkäynti karkaa itsekseen ylöspäin, tai ei palaa aina tyhjäkäynnille, niin vika voisi olla löystyneissä keskipakosäätimen jousissa, eli alkaa säätämään ennakkoa jo tyhjäkäynnillä?

Lokakuu 11, 2018, 13:15:40 ip
Vastaus #6

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4930
  • MC Debit
Henk koht pidän sitä ennätyspitkää CB350-threadia hankalana käyttää. Mutta kukin tyylillään :)

Tuo viimeksi Tuomon kuvaama ilmiö "korjaustoimenpiteineen" oli mullakin, syynä nimenomaan se että läpät jäi raolleen kun tyhjäkäyntiä oli tullut säädettyä isommalle läppien ruuveista. Ilmeisesti luisti(t) jää(vät) joskus "kellumaan" jos ei läppä mene tarpeeksi kiinni. Kaikki säädöt kohdalleen niin ruuvit sai palauttaa alkuperäiseen asentoon ja ongelma hävisi.

Herkkiä vehkeitä ovat nämä, jopa kärkiväli vaikuttaa tyhjäkäyntiin, ääritapauksessa ehkä jopa venttiilien välykset.

Jossain vaiheessa kun oli tuo ropleema päällä, varasin siinä iltasen aikaa ja kävin nöyrästi kaikki säädöt läpi. Välykset, kärkiväli, sytkän ajoitus, nokkaketjun kireys. Käyntiin laittaessa tyhjäkäynti huiteli jossain 2500 hujakoilla, jolloin palautin kaasuttimissa ilmaruuvit alkuperäiseen asentoon ("ensiapuna" niitäkin säätänyt, mutta oli onneksi muistissa kuinka paljon ja mihin suuntaan), ja lopuksi vielä tyhjäkäyntiruuvit samoin. Laitoinkohan uudet tulpatkin, vanhat olivat aika monta kesää jo olleet. Kas, tyhjäkäynti asettui siihen noin 1000-1200 välille jossa se minun mielestä on paras pitääkin. Eikä edes yrittänyt sammahdella. Reilu 40 tonnia oli mittarissa silloin, nyt on vajaa 45, taas tarttis säätää.

Koska nuo viimemainitut on säädetty viimeksi?

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 17, 2018, 14:56:46 ip
Vastaus #7

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
Katoppa vuotaako neulasuutinten ja kaasarin rungon välistä. Kaverin CB350:ssa korjautu vastaavan kuuloiset oireet, kun liimasi neulasuuttimet pesiinsä. Nuo kaasarit ei hääviä reikää tartte kun menee seokset sekasin.

Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Lokakuu 17, 2018, 17:54:24 ip
Vastaus #8

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 261
En tunne tuota Hondan tekniikkaa tai kaasareita, mutta jytärissä mulla oli samaa ongekmaa ja siinä vika johtui läppäakseleiden väljyydestä, pääsi imemään ilmaa sitä kautta.

Lokakuu 17, 2018, 18:14:05 ip
Vastaus #9

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3260
  • Mamu
Näissä Hondissa ollut samaa vikaa,tai akselin tiivisteet väljähtyneet,ovat ilmeisesti huopatiivisteet,väittää muisti.

Lokakuu 18, 2018, 06:56:21 ap
Vastaus #10

Jukka Toukonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 255
  • XS650 über alles http://www.xs650.fi vmpk#8299
Muistaakseni voi paksulla öljyllä testata. Uittaa tyhjäkäynnillä kaasuläpän akselin päät mahdollisimman paksulla öljyllä. Ainakin hetkeksi tiivistää akselin ja moottorin käynnistä huomaa onko vaikutusta.

Lokakuu 18, 2018, 10:01:50 ap
Vastaus #11

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1328
jos on epäilys ilmavuodosta,jarrujen puhdistusainetta kun ruiskii kohteeseen niin käynnin muutos kertoo vuodon

Lokakuu 18, 2018, 10:48:45 ap
Vastaus #12

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3260
  • Mamu
Tai käynnistyssprayta (onpa hankala sana,starttipilottia...)  ;D

Lokakuu 18, 2018, 11:58:19 ap
Vastaus #13

Jukka Toukonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 255
  • XS650 über alles http://www.xs650.fi vmpk#8299
Tää vois ehkä melkein mennä vinkkipalstalle:
Jos kaasuttimen läpän akseli osoittautuu väljäksi, voi hätäapuna käyttää jähmettyvää ketjusprayta. Moottorin käydessä tyhjäkäyntiä suihkuttaa ketjun voitelu sprayta kaasuttimen läpän akselin päihin. Alipaine imee juoksevana ainetta jopa sisään päin. Sammuta moottori ja suihkuta vielä hiukan lisää. Anna kuivaa vähintään yön yli ( yli 12 tuntia). Jähmettynyt ketjunvoiteluaine toimii jonkin aikaa tiivisteenä.(Ja pyörii läppäkin liukkaammin ;-).
Valitettavasti bensiinihöyryt liuottavat "tiivistyksen" pois ajon aikana melko nopeasti.

Lokakuu 24, 2018, 08:35:14 ap
Vastaus #14

samuli ylipelkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Olipas tullu vinkkejä, kiitos. On honda jäänyt vähälle huomiolle kun meinaa olla ns monta rautaa tulessa... ;) . Kokeillaan. Onhan tässä koko talvi aikaa.