Kirjoittaja Aihe: CB125K5 kärjetön sytytys?  (Luettu 813 kertaa)

Lokakuu 16, 2018, 09:58:28 ap
Luettu 813 kertaa

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve

Pojan kevariprojektia aloitellaan talven aikana ja olen vähän etsiskellyt siihen kärkisytkän tilalle huolettomampaa ratkaisua. Itselläni on Bemarissa Boyerin sarja ja sen olemassaoloa ei tartte edes ajatella. Boyeria vain ei näytä olevan tarjolla CB125K5 Hondaan, vaan ainoastaan isompiin 12-volttisiin. Onko teillä kokemusta piikkihondan kärjettömistä sytytysvaihtoehdoista? Charlie's place (kallis) ja Tytronic (parjattu?) Löytyy nettiä selaamalla, mutta nämä korvaa vain kärjet. Eivät ole Boyerin tapaan täydellisiä sarjoja.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Lokakuu 16, 2018, 14:39:37 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Voisiko saada sovellettua jostakin yksikärkisen, jopa ehkä kakstahtisen sarjoista? Niissähän on 6-volttisia systeemeitä aika yleisesti.

Vaikka eipä tuossa ole kuin yhdet kärjet eli aika helppo huollettava. Tosin jos on ennakonsäädin kulunut ja/tai muuten klappia siellä täällä niin kyllähän elektroninen on parempi silloin. Mieluiten niin että voi poistaa mekaaniset säätimet. Kerro ihmeessä jos jonkin passelin löydät.

Apropoos, oletteko tsekanneet paljonko on liikennevakuutus kyseiseen pyörään? Mulla on pyörä rojektina ja seisonnassa, mutta vakuutuskirjassa (if) perushintana reilu 1800€ josta ”tuntuvan” 40% bonuksen jälkeen jää enää reilu tonni per vuosi... Ihan vaan vertailun vuoksi kyselen ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2018, 14:42:07 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 16, 2018, 14:51:49 ip
Vastaus #2

Osmo Leikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Boyeriltä löytyy KIT00060, joka on 6 volttisiin tehty. Vähän joutuu rakentelemaan.

https://www.britishbikebits.com/boyer-micro-mkiv-igntion-kit-bsa-triumph-single-twin-6v
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Lokakuu 16, 2018, 23:40:40 ip
Vastaus #3

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Boyeriltä löytyy KIT00060, joka on 6 volttisiin tehty. Vähän joutuu rakentelemaan.

https://www.britishbikebits.com/boyer-micro-mkiv-igntion-kit-bsa-triumph-single-twin-6v

Hieno homma! Noiden muiden versioiden ongelma kun on juurikin se, että ne käyttävät alkuperäistä ennakonsäätöä ja korvaavat vain kärjet.

Jos mennään pikkurakentelulinjalle, niin Boyerin lisäksi löytyy myös Pazonin sarja. Hinnoissa ei ole juuri eroa, mutta onko kokemusta kumpi on parempi vaihtoehto?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2018, 00:14:20 ap kirjoittanut Risto Nurmi »
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Lokakuu 16, 2018, 23:43:50 ip
Vastaus #4

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Apropoos, oletteko tsekanneet paljonko on liikennevakuutus kyseiseen pyörään? Mulla on pyörä rojektina ja seisonnassa, mutta vakuutuskirjassa (if) perushintana reilu 1800€ josta ”tuntuvan” 40% bonuksen jälkeen jää enää reilu tonni per vuosi... Ihan vaan vertailun vuoksi kyselen ;)

Eipä ole vakuutusasiaa vielä kateltu, mutta jo vain on riski hinnoittelu tuossa. Pitääpä omalta yhtiöltä kysästä löytyiskä niiltä mitään inhimillisempää. Millähän perusteella nuo summat määräytyy? Ei kuitenkaan pitäis olla enää se yleisin teinirassi.
edit:
Piti heti googletella. POPvakuutuksen nettilaskuri oli ainoa joka suostui laskemaan vakuutuksen yli 40 vuotta vanhalle ja ja vuodesta 1996 asti vakuuttamattomalle pyörälle. OP ei tunnistanut rekisteritunnusta ollenkaan ja muut yhtiöt pyysivät kohteliaasti ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Mutta joka tapauksessa. POPvakuutuksessa ympärivuotinen vakuutus suoraan verkkopalvelusta ostettuna €291/vuosi. Eli käyppä Kari pieni kilpailutuskierros tuosta vakuutuksesta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2018, 00:01:20 ap kirjoittanut Risto Nurmi »
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Lokakuu 17, 2018, 10:20:06 ap
Vastaus #5

Hannu Lepistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen kysellyt Elektronic Sachse/MP-firman digitaalista sytytysjärjestelmää Saksasta omaan Victoria-pyörääni, mutta sen picuppi on vasta koekäytössä merkkikerholla - sitä odotellessa 8).
Hondiin ja moneen muuhun merkkiin kyllä löytyy iso valikoima.
Asennus on helppo - poistat kärjet ja konkat asennat picc-uppin tehtaan omiin reikiinsä, pyörijä asetetaan yläkuolokohtaan ja boksista voit valita sopivan digitaalisen ennakon dippikytkimillä, eikä mekaanista ennakonsäädintä tarvita- no pieni johdotus kuitenkin, mutta minusta helpon näköinen. Sen syttyboksin voi piilottaa haluamaansa paikkaan (suht. pienikokoinen) ja sitä paitsi alkuperäiset puolat käyvät. Tämä systeemi on minusta ideaalinen moneen prätkään ja maksaakin "vain" 200-300 € merkistä riippuen (piikkiseen Hondaan näkyisi olevan 223,65€).
Hannu Lepistö

Lokakuu 17, 2018, 11:23:28 ap
Vastaus #6

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen kysellyt Elektronic Sachse/MP-firman digitaalista sytytysjärjestelmää Saksasta omaan Victoria-pyörääni, mutta sen picuppi on vasta koekäytössä merkkikerholla - sitä odotellessa 8).
Hondiin ja moneen muuhun merkkiin kyllä löytyy iso valikoima.
Asennus on helppo - poistat kärjet ja konkat asennat picc-uppin tehtaan omiin reikiinsä, pyörijä asetetaan yläkuolokohtaan ja boksista voit valita sopivan digitaalisen ennakon dippikytkimillä, eikä mekaanista ennakonsäädintä tarvita- no pieni johdotus kuitenkin, mutta minusta helpon näköinen. Sen syttyboksin voi piilottaa haluamaansa paikkaan (suht. pienikokoinen) ja sitä paitsi alkuperäiset puolat käyvät. Tämä systeemi on minusta ideaalinen moneen prätkään ja maksaakin "vain" 200-300 € merkistä riippuen (piikkiseen Hondaan näkyisi olevan 223,65€).

Pannaanpa tämäkin mieleen. olis bolt on setti, tosin puolet kalliimpi kuin Boyer.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Lokakuu 17, 2018, 12:58:16 ip
Vastaus #7

Sami Mäkelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ääni Electronic Sachselle! On toiminut ongelmitta CB125K5:ssä ja helppo asentaa.
Hieman on toki kallis.

Marraskuu 08, 2018, 08:52:38 ap
Vastaus #8

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Löytyskö tähän muuten tarkempaa kokemusta siitä, minkä verran ja miten joutuu muokkaamaan?
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Marraskuu 09, 2018, 10:33:17 ap
Vastaus #9

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2018, 14:42:07 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »

Minulle jäi tuon Ristolle menneen Hondan "velipoika" vielä, ja sen vakuutukset Ifissä ovat kyllä ihan vaan muutamia kymppejä. Fennia muinoin tarjoili tuommoisia järjettömiä hintoja, joten sovinnolla siirsin vakuutuksen Ifiin. Ehkä tämmöiset syrjäkylien mummot katsotaan riskittömiksi sijoituksiksi?

Marraskuu 09, 2018, 15:43:20 ip
Vastaus #10

Osmo Leikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Löytyskö tähän muuten tarkempaa kokemusta siitä, minkä verran ja miten joutuu muokkaamaan?

Mulla on BSA B50:ssä ko. Boyerin sytkä. Voin jossain välissä ottaa mittoja ja kuvan. Nyt just BSA on sellaisessa välissä, että en pääse mittailemaan. Ehkä parin viikon sisällä.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.