Kirjoittaja Aihe: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.  (Luettu 100854 kertaa)

Syyskuu 06, 2019, 21:19:25 ip
Vastaus #1530

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Notta on sana hallussa, osui naulan kantaan.. ainakin minun mielestäni niin hyvin, että saa totisenkin hymyilemään.
Tuomo
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2019, 21:22:11 ip kirjoittanut Tuomo Mikkola »

Syyskuu 06, 2019, 21:42:04 ip
Vastaus #1531

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Moro

Notta huamena (7.9.2019) on kepun puoluekokous Kouvolassa ja valitaan uusi puoluejohtaja Juhan tilalle.Ei mulla mitään Kankea vastaan ole mutta Katrilla on kaksi isohkoa syytä joiden vuoksi hänet mielestäni tulisi valita seuraavaksi puolueen pääksi.Toisaalta mulle on ihan sama kuka keppanoita vetää mutta välillä ruman miehen jälkeen voisi katsella niitä äijän sijasta,no joo valitkaa ihan kuka vaan sillä mulle mitään väliä oo.
Voisitko jotenkin ilmaista,  mitkä nuo kaksi isoa syytä ovat? Ihan vaan siksi, että me politiikasta mitään tietämättömät ymmärtäisimme, mistä on kysymys....niinkuin vaikka jonkinlainen rinnakkainasettelu toisen puheenjohtajaehdokkaan kanssa?
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Syyskuu 07, 2019, 07:21:02 ap
Vastaus #1534

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tässähän voisi soveltaa erästä
jenkkilausahdusta:

Kepulla on kaksi mahtavaa asiaa-ja ne molemmat on Katrilla.

t. Markku

Syyskuu 07, 2019, 08:10:40 ap
Vastaus #1535

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Jotta keksipä Mika pari muutakin varteen otettavaa asiaa,minä mielessäin ajattelin vain moraalia ja rehellisyyttä.
Mikan kuvasta voisi sanoa että jos Kanki häviää rinnan mitalla niin tulee oikea rökäletappio,taas.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Syyskuu 07, 2019, 08:49:56 ap
Vastaus #1536

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minusta Kulmuni on parasta mitä kepulle voisi tapahtua, mutta ehkä se ei ole parasta Kulmunille.
Kuten muistamme Kiviniemestä, kepu pettää aina, varsinkin naisejohtajat.
Kiviniemikin oli älykäs ja pätevä nainen.
Minulle nuo naiset ei aiheuta mitään alemmuuskomplekseja.

Syyskuu 07, 2019, 09:41:11 ap
Vastaus #1537

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Vespa GL 150,Nimbus 19??
Kepun uusi slogani vois alkaa sanoilla=Aina kun mä maitoo juon, mä muistan sut ja hetken tuon..

Syyskuu 07, 2019, 10:21:08 ap
Vastaus #1538

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Moukka
Minusta Kulmuni on parasta mitä kepulle voisi tapahtua, mutta ehkä se ei ole parasta Kulmunille.
Kuten muistamme Kiviniemestä, kepu pettää aina, varsinkin naisejohtajat.
Kiviniemikin oli älykäs ja pätevä nainen.
Minulle nuo naiset ei aiheuta mitään alemmuuskomplekseja.
Juu, se on erittäin hyvä asia että tasa-arvo toteutuu niin että naisjohtajiakin on toiminnassa. Naiset ajattelee usein asioita aivan eri perspektiivistä kuin miehet. Silloin toimintaan tulee myös humanistisia ja visuaalisia näkökulmia jotka meiltä miehiltä tuppaa liian usein unohtumaan. Usein naiset katsovat asioita paljon laajakatseisemmin kuin me miehet edes ymmärretäänkään. Mies näkökulmasta ne näkökulmat saattaa näyttää joskus jopa oudoilta, mutta kaikella on usein tarkoituksensa, vaan kun me miehet emme vain näe, emmekä havainnoi sitä näkökulmaa.
 Tosin nyt tähän perään hieman sovinistinen havainto. Jos yhteisö muuttuu liian naisvaltaiseksi, pää focus tuppaa usein unohtumaan, kun silloin takerrutaan liiaksi lillukanvarsiin ja syntyy ns, kuppikuntia jotka käyttää kaiken energiansa niiden kuppikuntiensa ylläpitoon, ja niiden toisten kuppikuntien kampittamiseen. Ja siinä se itse focus jää usein taka-alalle ja toissijaiseksi.

Sopivasti ja tasapuolisesti sitä mies- että naisjohtamista. Täydentämään toisiamme.
 Aamen. Päivän mietelause.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2019, 10:32:11 ap kirjoittanut tuomo jylha »

Syyskuu 07, 2019, 18:22:20 ip
Vastaus #1540

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 10, 2019, 18:39:07 ip
Vastaus #1541

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moni kunta kipuilee, kun terveys- ja sosiaalihuollon kustannukset kasvaa rahat ei riitä.

Lainaus Kouvolan Sanomista:
Kouvolan kaupungin tämän vuoden tulos on jäämässä 30 miljoonaa euroa miinukselle. Vielä elokuun puolivälissä miinuksen arvioitiin olevan 22 miljoonaa eli lisää on nyt tullut 8 miljoonaa euroa.

Lisäys johtuu kahdesta asiasta. Ensinnäkin Kouvolan maksuosuus Kymsotelle kasvaa entisestään. Kaupunki sai tiedon asiasta elokuun lopulla. Uusien tietojen mukaan Kouvolan maksut Kymsotelle ovat tänä vuonna 317,4 miljoonaa euroa. Summa ylittää alkuperäisen palvelusopimuksen 7,2 miljoonalla.

Kouvola joutuu myös kirjaamaan kuluksi osuutensa Kymsoten arvioidusta kumulatiivisesta alijäämästä. Kaupungin osuudeksi arvioidaan tällä hetkellä 6 miljoonaa euroa.

(Kuntayhtymän jäsenkuntia ovat Hamina, Kotka, Kouvola, Miehikkälä, Pyhtää ja Virolahti. Kymsote työllistää yli 5 000 eri alojen ammattilaista, jotka palvelevat 170 000 maakunnan asukasta.)
https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/55515f7a-2b75-4297-a240-2f87a23b72ea

Sitten uutinen Ilta-Sanomista:
Sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkönä lokakuun alussa aloittava Kirsi Varhila sanoi maanantai-iltana Ylen A-studiossa sen, mitä juuri kukaan ei ole uskaltanut sanoa julkisesti.

”Meiltä puuttuu aito priorisointikeskustelu”, hän sanoi.

Se tarkoittaa, että me emme tässä maassa keskustele siitä, miten toimitaan, jos rahaa ei riitä kaikkien hoitamiseen. Ketkä siinä tapauksessa saavat hoitoa?

Kysymys on tulenarka. Varhila toki tietää sen. Hän sanoi itsekin, että ”se on todella raadollinen keskustelu”.

Varhila ansaitsee kiitosta rohkeudestaan. Jonkun tämä piti sanoa, että asiasta päästään keskustelemaan. Miettikää, miten vaikea ja monipolvinen on ollut keskustelu vanhustenhoidon tilasta. Se on vielä lastenleikkiä verrattuna siihen, kun aletaan keskustella, kenen hoitamiseen rahat riittävät ja millä tavalla tämä arvotus tehdään.

Tai sitten tehdään se valinta, että kaikki hoidetaan. Silloin pitää alkaa puhua siitä, miten kaikkien hoitaminen rahoitetaan. Silloin terveydenhuolto priorisoidaan muiden asioiden edelle. Priorisointikeskustelua sekin.

Varhila itse ilmaisi sen näin: Henkilöstökulut nousevat ja meille tulee uusia kalliita lääkehoitoja. Tämä yhtälö ei päde pidemmällä ajalla, ellei sitten oteta lähtökohdaksi, että kustannukset saavat kasvaa miten paljon tahansa.

Tämän asian miettiminen meidän pitäisi aloittaa. Se on erittäin vaikea aihepiiri, jossa joudutaan laittamaan vastakkain ikäviä asioita. Keitä hoidetaan? Kuka saa kalliita lääkkeitä? Kuka saa kalliita hoitoja? Paljonko palkkoihin laitetaan rahaa? Paljonko kustannusten annetaan kasvaa?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006234237.html

Piäisikö olla huolissaan...?

Asiasta on puhuttu, mutta vähän hyssytellen. Piäisikö sairaanhoitopiireilla olla oikeat ammattijohtajat, eikä poliittisin perustein valittu Yhtymävaltuusto. https://www.kymsote.fi/fi/tietoa-kymsotesta
Toki ammattipomot maksaa, mutta olisiko se sittenkään niin kallista...

Syyskuu 10, 2019, 18:56:47 ip
Vastaus #1542

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Hyvinvointiyhteiskunnan loppusuora häämöttää...

Kun on tottunut yksityisen terveydenhuollon tehokkuuteen, niin verenpaine alkaa nousta välittömästi, jos joutuu vierailemaan julkisessa terveydenhuollossa. Jo vain pitäisi julkiselle palkata yksityisen puolen johtajat, niin saataisiin tämä tehottomuus käännettyä tehokkuudeksi.
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 10, 2019, 20:09:23 ip
Vastaus #1543

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Moukka
Joskus kannattais vilkasta kulurakennetta hieman syvällisemminkin, eikä vain niihin muutamaan kohtaan. Voin vain kuvitella mitä kaikkea se sisältää esim sairaanhoitopiireissä, ja nimenomaan sitä turhaa toimintaa ja päällekkäisyyksiä. Ulkopuolinen konsultti saattaisi olla joskus ihan paikallaan jos omat silmät ei erota kaikkia asioita, ja juuri siksi kun ne on usein liian lähellä ja tuntuu itsestään selvyyksiltä.

Syyskuu 10, 2019, 20:38:34 ip
Vastaus #1544

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotain siellä Kouvolassa touhutaan.
Uutinen julkaistu 2.9.2019

Kouvolan kaupunginjohtaja palkkaa ulkopuolisen asiantuntijan työparikseen työstämään palveluverkkoesityksiä ja korjaamaan taloutta — Marita Toikka: Ongelma on, että osa luottamushenkilöistä ei usko viranhaltijoiden esittämiä tunnuslukuja

Hallintotieteiden tohtori Eero Laesterä Perlaconista suunnitteli Kouvolan talouden tasapainottamista jo vuonna 2011.

— Meidän ongelmamme on, että virkamiesten esittämiä tunnuslukuja mitätöidään eli niihin ei uskota. Toki tämä ei koske kaikkia luottamushenkilöitä. Silti meillä on liikaa sellaisia mielipiteitä, joissa kyseenalaistetaan meidän lukumme ja tuottamamme aineisto.