Kirjoittaja Aihe: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.  (Luettu 31614 kertaa)

Helmikuu 12, 2019, 09:11:41 ap
Vastaus #525

Markku S Laamanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kaikki muu on turhaa paitsi moottoripyöräily
Kyllähän se taitaa olla niin ettei hyvää puoluetta ole olemassakaan,paitsi vaali kiimassa luvatut lupaukset jotka unohtuu sitten kun ollaan eduskunnassa.Se kylläkin kummastutaa miten tuo kokomuus pitää pintansa,onko niin että nuortet joilla on miljoonan asunto/auto ym. velat olettavat olevansa kapitalistija suurien velkojen vuoksi.Tuosta Suomen valtion jatkuvasta rahapulasta,kyllähän rahaa on mutta mihin sitä työnnetään.Hyvin tuntuu riittävän aina vaan suurimmille määrille jotka tulee tänne täyshoitoon,kaikki maksetaan alusta lähtien.Kaikkeen muuhunkin lykätään rahaa,susien suojeluun ja kansanedstajat saa ajella taksilla 24/7 ym.ym.karsimista olisi.
Niiltä vaan leikataan jotka on aikanaan hankkineet tämän Suomen hyvin voinnin,ne makaa nyt hoivakodeissa lähes hoitamattomina ja toinen hyvä leikkausten kohde on pien eläkeläiset ja työttömät.Eikö oman maan kansalaiset ja oman maan asiat pitäisi laittaa ensin kuntoon ja sen jälkeen katsoa mihin muuhun on varaa.

Helmikuu 12, 2019, 09:30:12 ap
Vastaus #526

Markku S Laamanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kaikki muu on turhaa paitsi moottoripyöräily
Oliko jollakin esittää todellista määrää euroissa paljonko tänne tulleet pakolaiset ovat maksaneet veroja Suomeen vuosittain ?.

Helmikuu 12, 2019, 09:35:41 ap
Vastaus #527

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
KOTIMAA
|
TURVAPAIKANHAKIJAT
Kokoomuksen kansanedustaja, liikemies Harry ”Hjallis” Harkimo” arvioi, että turvapaikanhakijoista aiheutuvat kustannukset nousevat huomattavasti arvioitua korkeammiksi.

-Meille on puhuttu parista sadasta miljoonasta eurosta, mutta en usko että se on sinne päinkään. Arvio on aivan alakanttiin. Samoin viime päivien tulomääristä päätellen arvio 50 000 turvapaikanhakijasta vuodessa on sekin alakanttiin, hän kirjoittaa blogissaan Savon Sanomissa.

Harkimo laskee blogissaan turvapaikanhakijoista aiheutuvia kustannuksia sen mukaan, että Suomeen tulisi arvioitu 50 000 turvapaikanhakijaa vuodessa.

-Sisäasianministeriö on laskenut, että jokainen henkilö maksaa 16 367 euroa per vuosi. Keskimääräinen hakemuksen käsittelyaika on kuusi kuukautta, mutta hakijoiden paljoudesta johtuen se pitenee todennäköisesti kahdeksaan kuukauteen. Eli kustannus olisi noin 11 000 euroa per henkilö, se kertaa 50 000 on 550 miljoonaa euroa. Jos puolet saa jäädä Suomeen, jokainen heistä kustantaa kotoutuksineen noin tuhat euroa kuussa. Se kestää keskimäärin kaksi vuotta, joten kustannukset tästä ovat yhteensä 600 miljoonaa euroa. Koko paketti maksaa meille 1,15 miljardia euroa. Eikä tuo summa sisällä vielä yksityisiltä vuokrattuja tiloja, terveydenhuoltoa, tulkkien käyttöä ja niin edespäin.  Eli puhumme monen miljardin kustannuksista. Siinä rinnalla hallituksen suunnittelemat säästöt ovat lillukanvarsia, hän toteaa.

Helmikuu 12, 2019, 10:44:41 ap
Vastaus #528

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Oliko jollakin esittää todellista määrää euroissa paljonko tänne tulleet pakolaiset ovat maksaneet veroja Suomeen vuosittain ?.

Niin, tai mamut.

Helmikuu 12, 2019, 10:57:18 ap
Vastaus #529

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Rautsi, lapsesi ei varmaankaan ole ulkomailla tukia nauttimassa eli eivät oikein täytä mamujen statusta. Meidän talossa 3 mustaa ja töitä painavat, ei mun mielestä mamuja.

Niin nyt mulla on kaksi kummityttöä telkussa esiintyneet. Viimeinen mainoksessa jossa jotain rock juttua mainostetaan ja vähän tatuoidaan, kummi on se jolla kädet täynnä tatuointia, tatuoi itsekkin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2019, 11:07:35 ap kirjoittanut Henry Eklund »

Helmikuu 12, 2019, 11:55:27 ap
Vastaus #530

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rautsi, lapsesi ei varmaankaan ole ulkomailla tukia nauttimassa eli eivät oikein täytä mamujen statusta. Meidän talossa 3 mustaa ja töitä painavat, ei mun mielestä mamuja.

Mamun kriteeri on siis tukien nosto ja työttömyys... ;)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 12, 2019, 11:57:06 ap
Vastaus #531

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ei varmaan liikaa vaadittu että maahantulijalla on joko työlupa, tai sitten on rehellisesti pakolaisstatuksella tullut maahan tullut. Ja kummassakin tapauksessa ollaan sitten integroitumassa siihen yhteiskuntaan mihin ollaan tultu. Ei niin päin että maahanmuuttaja esittää vaatimukset, vaan yhteiskunta esittää velvollisuudet maahanmuuttajalle. Ja ehdottomasti paperit on oltava. Ei kelpaa selitykseksi että paperit häviää aina matkalla, mutta kännykät yms. säilyy. Paskapuhetta.
 Minun mielestä passi pitäisi vaatia kaikilta maahantulijoilta ja joka rajalla, ns. Australian käytäntö aina maahan tulemisesta.

Helmikuu 12, 2019, 11:57:21 ap
Vastaus #532

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos ei saada suomeen mamuja, niin meidän lapset on pahemmassa pulassa kuin ilman mamuja.

Työelämässä aloittavien nuorten ikäluokat supistuvat ja eläkeikäisten määrä kasvaa.
Monissa maakunnissa kytee melkoinen taloudellinen aikapommi: huoltosuhde, eli työikäisten ja eläkeikäisten välinen suhde heikkenee kovaa vauhtia.
Suhteen muutokselle on monia syitä: työelämässä aloittavat nuoret ikäluokat ovat alkaneet supistua ja eläkeikäisten määrä kasvaa hurjaa vauhtia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005998258.html

Helmikuu 12, 2019, 12:03:10 ip
Vastaus #533

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Karkeasti ottaen näin, työperäinen muuttaja on eri kastia eikä ansaitse mamuksi kutsumista. Nämä meidän talossa olevat ovat suomen kansalaisia ja yksi jopa kävi meidän armeijan. Mamuja löytyy lähistön vuokra asunnoista ja notkuvat keskustan kauppakeskuksessa. Nämä kolme asuvat itse ostamissaan asunnoissa.

Helmikuu 12, 2019, 12:12:10 ip
Vastaus #534

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos ei saada suomeen mamuja, niin meidän lapset on pahemmassa pulassa kuin ilman mamuja.

Työelämässä aloittavien nuorten ikäluokat supistuvat ja eläkeikäisten määrä kasvaa.
Monissa maakunnissa kytee melkoinen taloudellinen aikapommi: huoltosuhde, eli työikäisten ja eläkeikäisten välinen suhde heikkenee kovaa vauhtia.
Suhteen muutokselle on monia syitä: työelämässä aloittavat nuoret ikäluokat ovat alkaneet supistua ja eläkeikäisten määrä kasvaa hurjaa vauhtia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005998258.html

No tämän faktan valossa asia ei korjaannu maahanmuutolla:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201805032200918797

Helmikuu 12, 2019, 12:19:43 ip
Vastaus #535

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yö-yhtyeen solistina tunnettu Olli Lindholm on kuollut sairauskohtaukseen 54-vuotiaana.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005998453.html

Helmikuu 12, 2019, 12:22:52 ip
Vastaus #536

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Ensiksi:

https://www.uusimaa.fi/artikkeli/323899-elakerahastojen-miljardituottoja-ei-kayteta-elakelaisten-ja-elvytyksen-hyvaksi

En usko eläkepommiin, ihmisiä syyllistetään jota ne tekisivät kuten valtaapitävät haluavat. Samoin on muissakin yhteyksissä, mutta kerrankin en lipsu aiheesta.

Toiseksi:

"Minun mielestä passi pitäisi vaatia kaikilta maahantulijoilta ja joka rajalla, ns. Australian käytäntö aina maahan tulemisesta."

Kannatan, Australiassa niillä oli tykkiveneet mikki hiiriä vastassa ja lupasivat avata tulen jos ei purtilot käänny toiseen sunntaan ihan vitun äkkiä. Tässäkin syyllistetään kansalaisaia saadaan tekemään taas kuten valtaapitävät haluavat. Vaikka olen ollut autojopparina ja käynyt omantunnon ohitusleikkauksessa, en ole silti tunteeton. Olen vaan realisti ja siinä on vaaaltaaava ero.

Helmikuu 12, 2019, 12:26:25 ip
Vastaus #537

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
En ole ollut Yö-yhtyeen musiikin fani mutta pidin Ollia sympaattisena ja hauskana miehenä. Mies joka teki useata työtä selvitäkseen aikoinaan veloistaan ja harrasti painojen nostelua, ei voi olla huono ihminen. Ehkä tavataan, riippuu kumpaan paikkaan päädyn......

Helmikuu 12, 2019, 14:37:12 ip
Vastaus #538

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En ole ollut Yö-yhtyeen musiikin fani mutta pidin Ollia sympaattisena ja hauskana miehenä. Mies joka teki useata työtä selvitäkseen aikoinaan veloistaan ja harrasti painojen nostelua, ei voi olla huono ihminen. Ehkä tavataan, riippuu kumpaan paikkaan päädyn......
Luulen, että sekin oli valtaapitävien kätyri. 😋

Helmikuu 12, 2019, 15:03:37 ip
Vastaus #539

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Karkeasti ottaen näin, työperäinen muuttaja on eri kastia eikä ansaitse mamuksi kutsumista. Nämä meidän talossa olevat ovat suomen kansalaisia ja yksi jopa kävi meidän armeijan. Mamuja löytyy lähistön vuokra asunnoista ja notkuvat keskustan kauppakeskuksessa. Nämä kolme asuvat itse ostamissaan asunnoissa.

Mamu. Maahanmuuttaja. Kyllä se mun poika on maahanmuuttaja saksassa. Siis mamu. Ulkomaalainen ko maahan muuttanut.
Pakolainen se ei ole, eikä laiton maahantullija.