Kirjoittaja Aihe: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.  (Luettu 82757 kertaa)

Huhtikuu 17, 2019, 12:23:31 ip
Vastaus #1095

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Adolf Hitler oli ikävä ihminen, vihasi monia asioita ja sai paljon pahaa aikaan. Mutta jopa hän piti koirista.

Koiranvihaajat joutais...

....miettimään sitä ;D
Kyllä minustakin koirat on ihan sympaattisia, kaikista omistajistaan niin en tiedä.
Esimerkiksi, kun joku puhuu koirastaan hän- muodossa, tulee minulle mieleen huono koulumestys. Tai joku sosiaalis- emotiaalinen kehityshäiriö, joten sympatia kääntyy antin puolelle.

Huhtikuu 17, 2019, 18:33:32 ip
Vastaus #1096

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Mulla on ollu useita koiria ja nyt elää samaa taloutta springeri Milli.
   Koirista paras.

Joka ei koiria ymmärrä, ei ymmärrä elämää.

Huhtikuu 17, 2019, 18:53:20 ip
Vastaus #1097

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joka ei koiria ymmärrä, ei ymmärrä elämää.

Hyvin sanottu.

Voi olla että sellainen ihminen ei vain ole kohdannut sitä oikeaa koiraa, surullinen olen sellaisten puolesta.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 17, 2019, 19:14:53 ip
Vastaus #1098

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mun itäsiperian laikka on kova vahti ja ei siedä vieraita ihmisiä heti, sitä ei vieras saa heti silittää vaan vaatii pari kohtaamista. On mulle sanottu et kauheaa mikä peto. Dopperi taas oli kiltti.

Huhtikuu 17, 2019, 19:47:30 ip
Vastaus #1099

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Millä aikavälillä vappusatanen ja muut lupaukset mahtavat tulla?

https://yle.fi/uutiset/3-10201977
Kahden pytyn loukussa.

Huhtikuu 17, 2019, 20:17:06 ip
Vastaus #1100

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Nyt se laitettiin heti yli tuplaten isommaksi. Kansanedustajien palkkiot nousee 200-300€, ja puhemiehelle 1200€:lla/kk. Että ei ne ollut pelkkiä vaalipuheita vaan tartuttiin heti toimeen.

Huhtikuu 17, 2019, 20:36:27 ip
Vastaus #1101

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Nyt se laitettiin heti yli tuplaten isommaksi. Kansanedustajien palkkiot nousee 200-300€, ja puhemiehelle 1200€:lla/kk. Että ei ne ollut pelkkiä vaalipuheita vaan tartuttiin heti toimeen.

Pieniä on korotukset, enemään olisi pitänyt nostaa.
Jos halutaan ammattitaitoista porukkaa eduskuntaan, niin edustajille pitäisi maksaa kunnon palkkio.

Toiseksi, jos vaalikulut on jopa 40 000€, että tulee valituksi, niin olisihan se kohtuus, että ehtii maksamaan "tulonhankimislaina" pois neljän vuoden aikana.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 17, 2019, 21:25:22 ip
Vastaus #1102

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pieniä on korotukset, enemään olisi pitänyt nostaa.
Jos halutaan ammattitaitoista porukkaa eduskuntaan, niin edustajille pitäisi maksaa kunnon palkkio.

Toiseksi, jos vaalikulut on jopa 40 000€, että tulee valituksi, niin olisihan se kohtuus, että ehtii maksamaan "tulonhankimislaina" pois neljän vuoden aikana.

No ihan per C stä !  Entäs jos kulut on 400ooo e ?  Vähennyksiin vaan ja kansa maksaa...….. veroissa.

Ei eduskuntaan ammattilaisia tarvita, vaan KANSAN EDUSTAJIA. Siis kansanedustajia.
 Jos ei ole kutsumusta hoitaa hommaa jo nyt hyvällä palkalla, niin sitten jonnekin muualle, kiitos.
 Jos ammattilaisia ja hyvää palkkaa havitellaan, niin sitten muutetaan edustuslaitos virastoksi ja palkataan sinne asiansa osaavia virkamiehiä.

Kerpele, sitten Suomi kahtia ja minä muutaman miljoonan muun kanssa muutan lappiin tai åhfenanmaalle.

Jääkää tänne Te virkamiehiin tyytyväisen hallintoalamaiset.ö

Huhtikuu 17, 2019, 21:38:06 ip
Vastaus #1103

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielummin mie annan valtakirjan asian osaavalle kuin jollekkin tavikselle.
Toki taviksia tarvitaan tasapainottamaan ammattilaisten näkemyksiä aiheesta.

Mutta miksi lähteä kansaedustajaksi vajaan seittemän tonnin palkkiolla, jos vakiduunista saa kymppitonnin...

Huhtikuu 17, 2019, 21:57:29 ip
Vastaus #1104

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Tässähän se oikeastaan tuli julki.
 Meitä kun on aika paljon, ketkä joutuu tulemaan tonnilla toimeen.
 Raha se on joka ratkaisee, eikä seittemän tonnin, saati kympän tuloilla voi ymmärtää, mitä se elämä karuimmillaan on.

Suunnitellaan vaan otsa kirkkaana, miten kansaa verotetaan saasteiden tuoton mukaan.

Kaukana on nyt Petri todellisuudesta. Valitettavan kaukana todellisuudesta.

Huhtikuu 17, 2019, 22:03:06 ip
Vastaus #1105

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Just.Oikein vaivauduin pitkästä aikaa äänestelyyn ja ensimmäinen päätöksensä oli perseestä.Taitaa mennä harkintaan koko touhu...

Huhtikuu 17, 2019, 22:12:00 ip
Vastaus #1106

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kaukana on nyt Petri todellisuudesta. Valitettavan kaukana todellisuudesta.

Mutta eikö ole hienoa, että olemme eri mieltä?

Huhtikuu 17, 2019, 23:17:31 ip
Vastaus #1107

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Kansanedustajan tarkoitus on ymmärtääkseni välittää kansan tahtoa ja olla sen puolella eduskunnassa. Varakas itseriittoinen kusipää ei voi ymmärtää vähävaraista eläkeläistä tai pienipalkkaista työläistä. Kansanedustajan työn pitäisi olla kutsumustyötä jota ei rahan takia pitäisi ottaa edes vastaan. Noin niinku periaatteessa.

Jos saa liian paljon, liian helpolla ni yleensä nousee kusi päähän. Siitä ei parane yleensä ku että tipahtaa maanpinnalle niin että menettää kaiken tai joku pamauttaa nyrkillä otsaan.

Huhtikuu 17, 2019, 23:22:48 ip
Vastaus #1108

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielenkiintoista.
kuinka suuri osa kansaa on "vähävaraista eläkeläistä" tai "pienipalkkaista työläistä".
Eikö eduskunta pitäisi olla samassa suhteessa kansaan?

Lisäksi kysyisin, että kuka on saanut liian paljon ja liian helpolla?

Huhtikuu 18, 2019, 00:16:16 ap
Vastaus #1109

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Tutkimuksen mukaan eläkeläisistä  50% saa alle 1500€ eläkettä että varmaan ne. Eduskunnassa on sen verran kova palkka että vaikea niiden tuntea myötätuntoa näitä tai saman verran palkkaa työstä saavia kohtaan. Eikö Susanna Koski juuri tästä asiasta ollu lehdessä joku aika sitte?

Kyllä siellä eduskunnassa on aina osattu pitää omien eli paremmin toimeen tulevien puolta. Ne yrittäjäkaverithan sen sippilänkin sinne järkkäs oikeen pääjehuksi. Pieni empatia ei ole pahitteksi niitä muita kohtaan jotka eivät elämässä ole niin hyvin pärjänneet. Vaikka toisaalta tietysti jokainen on oman onnensa seppä ja sääli on sairautta.