Kirjoittaja Aihe: Can-Am Spyder?  (Luettu 2011 kertaa)

Joulukuu 20, 2018, 13:29:27 ip
Luettu 2011 kertaa

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Nyt kysytään aitoja käytännön kokemuksia moisesta.
Noillahan ajetaan Oiroopassa paljon matka-ajoa, ja ovat tyytyväisen näköistä sakkia.
Itseäni alkaa kiinnostaa, koska hintataso on jo sopiva, ja käsittääkseni tuossa matkustajan ei tarvitse roikkua rystyset valkoisena kiinni pitäen, plus näkeekin muuta kuin kuskin kypärän. Eli vaimo on yleensä mukana, ja ei suostu normaalille takatuhdolle juuri noiden seikkojen takia. Sen takia ollaankin ajettu tyytyväisinä sivuvaunupyörällä.

Mitä tyyppiongelmia?
Paljonko noilla ajaa kilsoja ennen isoa remonttia?
Paljonko syö?
Millainen ajaa (verrokki siis kankeahko vaunupyörä)?
Muita kokemuksia?
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Tammikuu 01, 2019, 22:36:02 ip
Vastaus #1

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Emmäny koko ajan täällä roiku mutta osaan kysymyksistä kyllä osaan vastata.

En tiedä tyyppi ongelmista mutta jenkki foorumilla vois olla jotain asiasta.
 https://www.spyderlovers.com/forums/forum.php
Mun Spyderissä on n. 35000 km nyt mittarissa eikä nyt vielä ole ongelmia esiintynyt.Samalta foorumilta luultavasti löytyy vastaus myös tähän.
Noin 8 litraa syö mikä tankin kokoon on vähän liikaa tai mieluummin tankki liian pieni.Kyllähän sitä paussia useammin pidetään mitä tankkaus tarve on mutta olis se mukavampaa kun pääsis 500 km tankillisella kun nyt pääsee n. 300.Spyderiä ei voi verrata ajollisesti moottoripyörään kun sehän ei kallistu mutta jos on ajanut kelkalla niin se on kuin kelkka kesällä siksi mulla ei ollut vaikeuksia tottua Spyderiin.Mun pyörä on se tonnisella koneella oleva ja sen n. 100 hv riittävät hyvin motarinopeuksille Euroopassa ja menee kuin juna tiellä kuin tiellä kunhan rengastus on kunnossa.On serpentiinillä helpompi kuin iso matkapyörä eli on notkea ja sehän ei kaadu vaikka ajaa hiljaa tiukkoja mutkia.
No muista kokemuksista että on tarkka rengas paineista ja auraus kulmasta,saa lisävarusteita jos on sellasiin mieltymyksiä,en ole ajanut uudemmalla 1300 cc koneisella mutta 100 hv:llakin pärjää.Mulla on se RT malli parhailla varusteilla eli on hyvin tavaratilaa,navi,säädettävä tuulipleksi,sähkösäätöinen takajousitus  ym.Vakuutusmaksut kai ihan normaaleja matkapyörän luokkaa.Itse olen lisännyt pyörään lisäjarruvalon ja käsijarrun kun siinähän ei alun perin ole kuin jalalla toimiva jarru,tämä ihan sen takia että kun ajaa ristiin myös kaksipyöräisellä niin se käsijarru on luonnikas sekä huomiovalot.Takana istujan tilat ovat varmasti parhaat mitä voi pyörässä olla,takana mm. kaiuttimet,lämpökahvat ja radion ohjaukset.Niin sellasen systeemin olen myös rakentanut että navi ja radio kuuluvat myös kypärään kuten tietysti kaverille takana ja myös toiseen pyörään jos on vastaavat vekottimet,mulla Scala Riderin pypäräpuhelin jonka saa paritettua myös muihin merkkeihin.Muuten toi kypäräpuhelin on mahtava varuste kun ajellaan kaksin,voi kommunikoida ja lörpötellä matkan aikana.

Huollot olen tehnyt itse ja öljynvaihtoväli on lyhyehkö 7000 km ja tulppien vaihtoon meni pari päivää.

Tämmösiä juttuja ja vastaan lisääkin jos vaan pystyn,suosittelen ainakin kokeilemaan tämmöstä pyörä tyyppiä,ei huono.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Tammikuu 02, 2019, 07:58:37 ap
Vastaus #2

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos!
Sitten pitää mennä koeistumaan aluksi, sopvampaa kokeilusäätä opdotellessa.
Ja meilläkin on Scala Riderit, kun kyllästyttiin jo aikaa sitten siihen, että piti nykiä merkkikielellä toista ;D
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Tammikuu 03, 2019, 10:45:14 ap
Vastaus #3

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Muistelen jostain lukeneeni, että ykkösversiossa oli turhan tiheä välitys, joka sitten muutettiin kakkosversioon.
Polttoainene kulutus ainakin pieneni, jos ei muuta hyvää ollut.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.