Kirjoittaja Aihe: Royalin vakuutukset  (Luettu 1820 kertaa)

Joulukuu 21, 2018, 08:13:39 ap
Luettu 1820 kertaa

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7982
Moro!

Mitä olette noista Intian Roitsuista keskimäärin liikennevakuutuksia
maksaneet eri yhtiöissä?

Oikeastaan se vakuutuksen lähtöhintahan sen kertoo-bonukset kun tiedossa jo onkin.

Sitten se,että onko seisonta-ajallinen tai se jatkuva. Kaskoa en tarvitse.

Hiukan tommoistakin tekisi mieli. IF-vakuutuslaskuri ei suostunut
hintaa tarjoamaan,kun on "harvinaisempi ajopeli" sen mielestä.

Mitenkä nuo Roitsut muuten ovat pelittäneet-ja saako osia,jos tarvitsee?


Onko vinkkejä?  t. Markku

Joulukuu 21, 2018, 10:58:21 ap
Vastaus #1

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 735
Sama se vakuutusasia taitaa olla kuin muissakin ajopeleissä.
Superbonuksia mainostetaan näyttävästi, mutta se alkuhinta heittelee.
Loppupeleissä se halpuus useinmiten tasoittuu.


Ne starttivehkeelliset bulletin moottorit on mielestäni kamalan näköisiä.

Joulukuu 21, 2018, 13:16:29 ip
Vastaus #2

Jorma Kontio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
  • Shiny chrome won't get you home
Mulla 2005 RE Electra lähtömaksu jossittelevassa yhtiössä 776,21. Ja tää on ympärivuotinen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2018, 13:18:02 ip kirjoittanut Jorma Kontio »

Joulukuu 21, 2018, 14:23:41 ip
Vastaus #3

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7982
Terve !

Onko tuo Jorman vakuutus siis lähtöhinta? Vai onko jo bonukset mukana?

t. Markku

Joulukuu 21, 2018, 18:23:20 ip
Vastaus #4

Esa Surakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 34

Itselläni on -03:n erilliskoneella oleva intialainen.
Todella hauska laite, mutta tietysti myös harrastepyörä, eli huolenpitoa se vaatii.
Mahdolliset ongelmat näissa johtuvat lähinnä siitä, etttä moottoria ei oikein ole suunniteltu meidän maantienopeuksiin. 
Varaosia kyllä löytyy, ja briteistä saa paljon myös paranneltua tarvikeosia.

Täältä löytyy infoa, Hitchcock:lla on myös erinomainen vara-osa valikoima:

https://www.hitchcocksmotorcycles.com/message-board/

http://www.midlandbullets.co.uk/index.htm

https://forum.classicmotorworks.com/

Joulukuu 21, 2018, 21:32:54 ip
Vastaus #5

Jorma Kontio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
  • Shiny chrome won't get you home
"Alkuhintaa" kysyttiin, ja sen kerroin.

Joulukuu 22, 2018, 08:10:17 ap
Vastaus #6

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7982
OK!

Ja kiitokset.

t. Markku

Joulukuu 22, 2018, 08:55:56 ap
Vastaus #7

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7982

Itselläni on -03:n erilliskoneella oleva intialainen.
Todella hauska laite, mutta tietysti myös harrastepyörä, eli huolenpitoa se vaatii.
Mahdolliset ongelmat näissa johtuvat lähinnä siitä, etttä moottoria ei oikein ole suunniteltu meidän maantienopeuksiin. 
Varaosia kyllä löytyy, ja briteistä saa paljon myös paranneltua tarvikeosia.

Täältä löytyy infoa, Hitchcock:lla on myös erinomainen vara-osa valikoima:

https://www.hitchcocksmotorcycles.com/message-board/

http://www.midlandbullets.co.uk/index.htm

https://forum.classicmotorworks.com/

No-jos sillä tuommoista kaheksaakymppiä pääsisi naputtelemaan..

Missä kilometrimäärässä noissa alkaa kone olemaan remppakunnossa,jos
on järkevästi ajeltu? Kampiraudan laakerit ja pytty/mäntä/venttiilihommelit.

Entäs sähköpuoli-onko kova krenaamaan?

Kohta voisi alkaa funtsimaan,että mistä tuollaista alkaisi ostatella...

Tuollainen "vanhempi" malli kiinnostaisi ehkä eniten-semmoinen
vuosituhannen vaihteen paikkeilta tai miksei vanhemmpikin.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2018, 08:59:08 ap kirjoittanut markkukovasin »

Joulukuu 22, 2018, 13:54:32 ip
Vastaus #8

Petri Järvinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 114
  • Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
Meidän 350cc G2:lla ajettiin (Ekaks faija 15 ja sitten itse 15)
30 vuotta samalla valkometalli veivin alalaakerilla eikä se vielä
ollut kulunut mutta uusittiin varmuuden vuoksi. Kone öljyt vaihdettiin aina tuoreet joka kevät.
Pystyn poraus ja kansiremppa väli 25 vuotta. Askin peruskorjaus joka toinen talvi. Samat kytkin korkit kesti kans
30 vuotta.
 
Luotettava peli.

PJ
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2018, 14:00:49 ip kirjoittanut Petri Järvinen »
(SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 Seca -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350cc -> NX650 -> WR250R)

 Indian 101 Scout 750cc -29
 2 X Ariel VH 500 RedHunter -54

Joulukuu 22, 2018, 14:56:06 ip
Vastaus #9

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 735
Meidän 350cc G2:lla ajettiin (Ekaks faija 15 ja sitten itse 15)
30 vuotta samalla valkometalli veivin alalaakerilla eikä se vielä
ollut kulunut mutta uusittiin varmuuden vuoksi. Kone öljyt vaihdettiin aina tuoreet joka kevät.
Pystyn poraus ja kansiremppa väli 25 vuotta. Askin peruskorjaus joka toinen talvi. Samat kytkin korkit kesti kans
30 vuotta.
 
Luotettava peli.

PJ

Taisi olla Britti Bulletti

Joulukuu 22, 2018, 15:03:09 ip
Vastaus #10

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7982
Ja taitaa olla ihan sama yksilö,jolla aikoinaan
jouduin kahaamaan poliisia karkuun Myrskylässä-kun
olin sitä ostattelemassa ja jotain mukamas piti
siinä Vilkmannin kaupan luona 3 tien risteyksessä
ruuvata-ja kun olin ruuvannut-ja nostin knupin taas
pystyasentoon-lentävien autohan seisoi
vieressä ja poliisien naamoja lasi täynnä...

Tuli aika hätäinen poistuminen-kun ei se kilvissä ollut
enää vuosikymmeniin ollut.Pääsinpäs karkuun.Eikä
perästäkään mitään kuulunut.


Mutta seuraavana viikonloppuna se silloinen omistaja ajoi sen
Roitsun Karhuviinan siivittämänä puun ympärille vinkkeliksi.

Vuotta...paria myöhemmin Pekka sen sitten väsyttämällä sai ostettua.

t. Markku

Joulukuu 22, 2018, 19:50:31 ip
Vastaus #11

Esa Surakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 34
Oma käytännön kokemukseni laitteesta on vielä hyvin ohutta, lähinnä olen netistä lueskellut käyttäjä kokemuksia. Niiden perusteella intialaisen alakerran pitäisi sellaiset 50 tkm kestää, tuurillaan tietysti paljon enemmänkin.
 Alkuperäiset männät ovat heikkoja, tahtoo männänlaki alkaa painua kasaan lukiten männänrenkaat, ja sitten lopulta katkeaa männän yläosa kokonaan irti.
Tarvikkeena myytävät takomännät kestänevät ongelmitta.
 Samoin pakoventtiili pyrkii uppoamaan seetiin, tähän saa briteistä isompaa venttiiliä jonka pitäisi kestää paremmin.
Omassani oli sekä mäntä että pakovena uusissa 8 tkm:n jälkeen.
Kiertokangen katkeamisista löytyy juttua, tuohonkin vaikuttanee se kaasukahvan asento.
Asiallisella käytöllä pitäisi kestää.
Jos haluaa pelata varman päälle saatavilla on teräskiertokankia alkuperäisen alumiinisen tilalle, tässä vaiheessa vaan harrastus alkaa muuttua hinnakkaammaksi. Kiertokangen alkuperäisen liukulaakerin korvaamisesta neulalaakerilla löytyy mielipidettä puolesta ja vastaan.
Kaiken kaikkiaan 350:n lienee kevyempi mäntäisenä hieman pidempi ikäinen laite.
Tuo yläkerran remontti tulee vastaan ellei sitä ole jo tehty, mutta sehän on varsin yksinkertainen juttu, eli ei kannata sen takia jättä Royalia hankkimatta.
Sähköt eivät liene näissä ongelma sen enempää kuin vaihteistotkaan (ainakaan 5-vaihteiset). Jos jotain kohtaa avaa saattaisi olla hyvä ajatus samalla hankkiutua eroon intialaisista laakereista.

Joulukuu 23, 2018, 00:03:57 ap
Vastaus #12

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 213
Alkuperäiset männät ovat heikkoja, tahtoo männänlaki alkaa painua kasaan lukiten männänrenkaat, ja sitten lopulta katkeaa männän yläosa kokonaan irti.
Samoin pakoventtiili pyrkii uppoamaan seetiin, tähän saa briteistä isompaa venttiiliä jonka pitäisi kestää paremmin.
Omassani oli sekä mäntä että pakovena uusissa 8 tkm:n jälkeen.

Edellä mainitut asiat viittaavat vahvasti laihaan seokseen. Ei männänlaki muuten painu kasaan, oli valu- tai takomäntä. Eikä pakoventtiili ole kypsä 8000 km:n jälkeen. Kokemus on osoittanut, että pyörä Suomeen tuotuna vaatii vähän uutta kaasarin säätöä. Brittipyörät mukaan lukien sekä myös Etelä-Euroopan tuotteet. Näköjään myös Intian tuotteet.

Niin, ja siis pelkkä pääsuuttimen suurentaminen ei auta, jollet aja koko ajan täyskaasulla.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Joulukuu 23, 2018, 09:57:18 ap
Vastaus #13

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 735
Kanavapolitiikka taitaa myös olla pikkuisen eri kuin alkuperäisissä.
Ainakin alkupään koneista sanottiin, että porttaamista tarvitsee, jotta virtaukset saadaan kohdilleen.

Joulukuu 23, 2018, 10:05:11 ap
Vastaus #14

Esa Surakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 34
Tässä johtuu männän rakenteesta, siinä on erittäin isot poikittaisurat helman läpi öljyrenkaan alla (ilmeisesti voitelun parantamiseksi?) joten männän yläosa on yhteydessä alaosaan huomattavasti normaalia lyhyemmältä matkalta.
Eli se mäntä on hyvän matkaa jo valmiiksi katkaistu.
Kestää ne nopeudet joihin se on aikoinaan suunniteltu, mutta nykyvauhdeilla tulee ongelmia. Tarvikemäntiin tuo rakenne on korjattu.
Pakoventtiilin heikkous johtuu siitä että se vastaa seetiin liian pienellä pinta-alalla, ja saattaa tietysti jotain materiaali ongelmaakin olla. Tuota on briteissä mytävissä ns. isommissa tarvikeventtiileissä muutettu.
Laiha seos ennemminkin pyrkii polttamaan reikää männän lakeen.