Oma käytännön kokemukseni laitteesta on vielä hyvin ohutta, lähinnä olen netistä lueskellut käyttäjä kokemuksia. Niiden perusteella intialaisen alakerran pitäisi sellaiset 50 tkm kestää, tuurillaan tietysti paljon enemmänkin.
Alkuperäiset männät ovat heikkoja, tahtoo männänlaki alkaa painua kasaan lukiten männänrenkaat, ja sitten lopulta katkeaa männän yläosa kokonaan irti.
Tarvikkeena myytävät takomännät kestänevät ongelmitta.
Samoin pakoventtiili pyrkii uppoamaan seetiin, tähän saa briteistä isompaa venttiiliä jonka pitäisi kestää paremmin.
Omassani oli sekä mäntä että pakovena uusissa 8 tkm:n jälkeen.
Kiertokangen katkeamisista löytyy juttua, tuohonkin vaikuttanee se kaasukahvan asento.
Asiallisella käytöllä pitäisi kestää.
Jos haluaa pelata varman päälle saatavilla on teräskiertokankia alkuperäisen alumiinisen tilalle, tässä vaiheessa vaan harrastus alkaa muuttua hinnakkaammaksi. Kiertokangen alkuperäisen liukulaakerin korvaamisesta neulalaakerilla löytyy mielipidettä puolesta ja vastaan.
Kaiken kaikkiaan 350:n lienee kevyempi mäntäisenä hieman pidempi ikäinen laite.
Tuo yläkerran remontti tulee vastaan ellei sitä ole jo tehty, mutta sehän on varsin yksinkertainen juttu, eli ei kannata sen takia jättä Royalia hankkimatta.
Sähköt eivät liene näissä ongelma sen enempää kuin vaihteistotkaan (ainakaan 5-vaihteiset). Jos jotain kohtaa avaa saattaisi olla hyvä ajatus samalla hankkiutua eroon intialaisista laakereista.