Kirjoittaja Aihe: DHL tullaus  (Luettu 4241 kertaa)

Joulukuu 23, 2018, 15:02:40 ip
Luettu 4241 kertaa

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paketti tulossa DHL Express,pyysivät tekstiviestinä haluanko tullauksen palveluna 20 € +ALV vai tullaanko itse.
DHL sivuilla ei kerrota mitään itsetullauksesta,miten mahtaa toimia?
Muutenkin hölmöä lukea tietokoneen lähettämiä tekstareita jossa vaaditaan välitöntä vastausta,ei nimittäin mennyt kolmea tuntia kun tuli toinen jossa sanottiin "emme ole vielä saaneet vastaustanne ...blaa,blaa".
Hitostako minä voin tietää mitä vastata kun sunnuntaina ei kukaan DHL.ltä vastaa miten itse tullaaminen heillä tapahtuu.
Ei luulisi olevan niin tulenpalava kiire,kun paketti vasta eilen Indonesiasta lähti.
Melko paskaa asiakaspalvelua.

Joulukuu 23, 2018, 15:21:31 ip
Vastaus #1

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Ite kannattaa tullata. Kestää netissä viisi minuuttia ni pääsee tuntipalkoille versus dhl 20 + alv.

Joulukuu 23, 2018, 15:23:58 ip
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No-ne haluaa sen kakskymppisen. Suomen Posti haluaa enemmänkin jos hoitaa.

Mutta jos siellä sulla on tullikonttori ihan vieressä-helposti tuon itsekkin hoitelee.
Niitä tullikoppeja on vaan aika harvakseltaan. Nettihommasta ei kokemuksia...

Ei tuo 20e kuulosta ollenkaan pahalta-etenkin jos on tavaraa,joka varmasti
juuttuu tulliin.

t. Markku

Joulukuu 23, 2018, 16:24:43 ip
Vastaus #3

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tullaa ite vaan netissä. Pakettis tulee kuitenkin Hki-Vantaalle, ei oo järkee pyytää lähettään Tampesteriin ja mennä paikanpäälle. Menee siinä kyl enempi ku 5 minsaa, haet enstex pankkikorttitunnukset että pääset tekeen tullauksen, sit toisen kerran käyt samoilla asioilla nettipankissa maksamassa tullin ja alvin. Sitten se lähtee lähimpään postiin tai voi tulla jopa himaan asti. Mut kun kerran oot tehny seuraavat menee kivuttomasti.. suosittelen.
http://paddockhill.suntuubi.com/?cat=8

Höpinää Hämäläisittäin....,eli harvakseltaan.

Joulukuu 23, 2018, 17:27:54 ip
Vastaus #4

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Postin nettitullauksen kyllä osaan,helppoa kuin heinän teko.DHL.stä vaan ei mitään kokemusta.

Joulukuu 23, 2018, 17:47:35 ip
Vastaus #5

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ismo jo vastailikin kuinka toimitaan, seuraavassa vähän omia ajatuksia.
Minulle tuli dhl.ltä 18.12. samanlainen ilmoitus ja hätä tuntuu olevan, kolmen tunnin päästä jo ihmeteltiin, ettei ole saatu vastausta. ilmoitin itsetullaus ja sähköpostisoitteen.
Tämä lähetys oli saapunut Singaporen postiin 21.12  ja näkyy nyt olevan Saksassa.
perjantaina 21.12 DHL.ltä tuli uusi ilmoitus, lähetys tulee 28.12 ja vaaditaan allekirjoitus. Ihmettelen mihin se tullaus unohtui. No aika näyttää kuinka tulee.
[size=78%]Terveisin[/size]
Tuomo

Joulukuu 23, 2018, 18:53:42 ip
Vastaus #6

jussi koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • PJ
Postin nettitullauksen kyllä osaan,helppoa kuin heinän teko.DHL.stä vaan ei mitään kokemusta.
Samalla tavalla se DHL-tullaus tehdään,  Tulli.fi.
Pyydät vain DHL:lta itsellesi tullausta varten tiedot, jonka  he lähettävät sinulle, kun lähetys on saapunut Suomeen ( siis samalla tavalla kuin postin kanssakin ). Nyt lähetys on ilmeisesti vielä matkalla, eli heillä ei vielä ole tullaustietoja.
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977

Joulukuu 24, 2018, 06:22:08 ap
Vastaus #7

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle on kanssa tulossa paketti sumujensaarelta DHL-expessillä,Paketti on tilattu 1.12 ja lähettäjältä tuli sp jossa kerrottiin että paketti on lähtenyt lentorahtina mutta siihen loppuu jäljet.Mistään en ole saanut tietoa missä paketti menee ja minä vuonna sen saa noutaa ja mistä.

Joulukuu 24, 2018, 08:54:00 ap
Vastaus #8

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mulle on kanssa tulossa paketti sumujensaarelta DHL-expessillä,Paketti on tilattu 1.12 ja lähettäjältä tuli sp jossa kerrottiin että paketti on lähtenyt lentorahtina mutta siihen loppuu jäljet.Mistään en ole saanut tietoa missä paketti menee ja minä vuonna sen saa noutaa ja mistä.
[/quoteDH
DHL toimittaa usein kotiovelle paketit. Meillä päin kuskit soittaa ennen toimitusta ja kysyy ollaanko maisemissa vai jätetäänkö ovella? DHL:n rahdit on olleet yleensä nopeita niissä toimituksissaan.

Joulukuu 24, 2018, 09:04:11 ap
Vastaus #9

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitte on varmaan dhl tracking/seuranta numero. Sillä ku katot ni näät misä se on.

Joulukuu 24, 2018, 16:26:56 ip
Vastaus #10

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sepäse kun ei ole mitään numeroita lähettäjä antanut ainoastaan sp että on lähtenyt lentorahtina dhl-express.

Joulukuu 24, 2018, 17:15:28 ip
Vastaus #11

jussi koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • PJ
Sepäse kun ei ole mitään numeroita lähettäjä antanut ainoastaan sp että on lähtenyt lentorahtina dhl-express.
Jos paketti on lähetetty esim. 2 ta 3.12, niin lähetys olisi pitänyt olla kotona jo ajat sitten.  Heti Joulun jälkeen kannattaa ottaa yhteys lähettäjään/ DHL:n, mihin paketti on joutunut.
Sumujensaarilla on hieman samanlainen systeemi, kuin Suomessakin, puheet ja todellisuus ei aina kohtaa. ::)
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977

Joulukuu 24, 2018, 17:41:58 ip
Vastaus #12

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viikossahan se pitäs sieltä tulla kotijo. Ei ainakaan paljon yli vaikka olis polkupyörälähetin matkassa.

Joulukuu 25, 2018, 22:16:31 ip
Vastaus #13

Hannu Säkkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vain Yamaha
kyllä sieltä tulee huolitsijafirmasta ohje itsetullaukseen, kopioit vaan sen maksetun tullausilmoituksen ja vapautusilmoituksen ja lähetät sitten s-postilla huolitsijalle...

Joulukuu 26, 2018, 15:14:56 ip
Vastaus #14

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tänään tuli ilmoitus DHL.ltä, kohtalaiset ohjeet. Ensimmäiseksi laitetaan varaston tunnus , joka on kaksiosainen numero/kirjainsarja, eka lootaan numerot ja toiseen lootaan kirjain alkuinen ja neljänumeroa. Kontin tietoihin laitoin "Aktiivisen kulkuvälineen tunnuksen". Tullinimikkeitä ei ollutkaan enää niin montaa, joskus oli sivukaupalla alanimikkeitä, mikä touhu tuntui jo pelleilyltä , nyt pääsi vähällä, kun löytyi vain työkalut. Lopulta, kun on  hyväksynyt oman tekeleen, niin tullilta tulee hetken päästä näytölle perittävä summa. Sen jälkeen pääsee suoraan maksamaan , jonka jälkeen palaa tullinsivulle ohjeen mukaan , niin siellä on luovutuspäätös, jonka lähetät DHL.n ilmoittamaan sähköpostiin. Tarkkana kun on ja lukee nuukaan mitä kysytään ja tiedot DHL.n ohjeesta.
Terveisin

Tuomo