Kirjoittaja Aihe: Paluu juurille.  (Luettu 6331 kertaa)

Huhtikuu 05, 2019, 22:39:59 ip
Vastaus #30

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 731
Jovain sain yyperin leimaan ja koeajokin jo suoritettu.
 Nopeutta sain narutettua melkeen 85 ja reilussa kuudessakympissä jonon mukana saa ajaa ihan tosissaan.

 Kevyt on nakella, eikä jarruja juuri tarvita. Pientä sisään ja kone hoitaa...

 ps. lähtee myyntiin...  ;)
Samat huomiot, vaikka koneen laitoin piikkiharrikkaan.....

Huhtikuu 06, 2019, 20:17:32 ip
Vastaus #31

Tatu Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 856
Ei sitten ole ihan kunnossa Yyberi. Kaverin avokki aloitti aikanaan aikuisiällä moottoripyöräilyn Ybr:llä. Se meni kyllä minunkin allani satasen verran, aavistuksen yli. Omapainoa on kuitenkin enemmän kuin pyörällä.

Huhtikuu 07, 2019, 09:23:17 ap
Vastaus #32

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2974
 Jos mun tarkotit, niin kyllä se on.  Ton 85 sain 60 rajotuksella aikaseks autojonon välissä, kunnes Volvo oli tulppana.  ;)
 Ajattelin juuri niin, että satku saattas oikeissa olosuhteissa mennä.

Huhtikuu 08, 2019, 19:30:03 ip
Vastaus #33

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 45
Osta tilalle CB125TD, jos täytyy kevari yhä olla. Kulkee ja ajofiilis on kuin vormulassa kun täytyy koko ajan käskeä kuin villihevosta. Ei mikään tylsä papattaja. Siinä on vähän vajaa tuplasti enemmän tehoa kuin tuossa Jammussa. Yli 20 000 ajoin sellaisella 80-luvulla.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(2), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX

Honda CB250RS vm.83

Huhtikuu 09, 2019, 12:58:06 ip
Vastaus #34

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2974
 Ei tarvi. Tallissa odottaa vielä pari muutakin piikkiä, jotka kaikki vähän vahingossa tupsahdelleet omiksi. Mutta kiva on ajaa niilläkin.

 YBR on myynnissä, palstalaiselle tyyliin "känni toteen".

Huhtikuu 10, 2019, 08:26:04 ap
Vastaus #35

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 731
Vaikka tuolla edellä huomioita kerroinkin..... niin ehjänä, ennen moottorin siirtoa sillä koeajoja ajelin ja kyllä mittariin sai 110 tasaisella.
Jotakin vikaa tai säätötarvetta varmaan on, jos mittarihuiput jää alle sadan.

Huhtikuu 23, 2019, 14:17:18 ip
Vastaus #36

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2974
 Parisataa kilsaa ajettu ja onhan se helppo vietävä.   Suosittelen muillekin pikkupyörillä ajoa ja niiden tuomista esille.

Huhtikuu 26, 2019, 22:41:57 ip
Vastaus #37

Anssi Tötterström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030
Parisataa kilsaa ajettu ja onhan se helppo vietävä.   Suosittelen muillekin pikkupyörillä ajoa ja niiden tuomista esille.

 :) :) :)

Toukokuu 19, 2019, 10:25:32 ap
Vastaus #38

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2974
 Eilen Ben´in muistoajossa ainoa piikkikuski.  :)
 Aiheuttaahan se kanssamotoristeissä hieman hilpeyttä ja vaatii kuskilta ainakin tietyn asteista itsetuntoa.
 Vaan mitäpä sitä ei tekisi yleisen edun nimissä.   ;)
 Kalustoa oli laidasta laitaan, ainakin -50 luvulta nykypäivään ja kuutioita 125-13oo. Pyöriä 28 ja muutama surinasussukin mukana.

 Kiva reissu ja matkavauhdit osu piikille justiinsa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2019, 10:28:36 ap kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 07, 2019, 18:31:22 ip
Vastaus #39

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2974
 No jo on ihan kohta tonni ajettu ja kivaa on ollut, mutta on se nyt myös nähty.
 Pikku reissunkin tein ja sellasta 75-85 kmh kestää ajella maastosta ja tuulen suunnasta riippuen.
 Isoja teitä pitää karttaa ja kiertää, mieluummin vaikka viisinumeroisille, asfaltittomille.
 Vastaantulijat pääsääntöisesti eivät tervehdi, on piikki sen verran aliarvostettu.
 Ei se mitään. Pokka kestää kyllä, tehoja hieman kaipaa ja siksipä seuraavaksi leluksi alan etsiskellä Hondan 250 RS:ä, CB 350-400 N jotain, tai Suzukin GS 450. SR, FT jne.
 Joku -80 lukulainen pikkupyörä, jolla ei jää jalkoihin...
 Juhannuksen pidän ajotaukoa, paitsi noista trial-leluista ja loppukesäksi tallista iso Suzuki esille.

 Jos ei yyberiä kukaan osta, saa se tallissa arvokkaan paikan ja pääsee kiillottelun kohteeksi.
 On se kuitenkin omalla tavallaan ihan hieno perusprätkä.

 Kirjoittelusta päätellen pikkupyöriä on vähän käytössä.
 Näiden aika vielä tulee, uskallan väittää, jos ei muuten, niin pelkkien kulutuslukemiensa takia.
 Sen verran oon tota omaani mittaillu, että nurkissa menee alle 2 l/100km, mutta tienpäällä lähemmäs 3 l, kun joutuu aika äärirajoilla viemään.

Kesäkuu 25, 2019, 20:01:17 ip
Vastaus #40

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2668
  • Moukka
Veljellä oli Suzukin Savage, ja se oli yllättävän hauska ajaa. Onhan siinä toki jonniin verran kuutioita, mutta ei ole tehoja, ja on muutenkin ns. pikkupyörä.  Ensi oletus oli pelkällä näkemisellä: mikähän lie vispilä?
 Mutta Savage yllätti positiivisesti kun sillä lähti ajamaan, kaikista ns puutteistaan huolimatta.

Kesäkuu 26, 2019, 20:59:43 ip
Vastaus #41

Tatu Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 856
Tuosta kulutuksesta, oma ratatykki hörppäsi kuun alussa Kemorassa 11-12l/100km. Tämä siis täydessä tykityksessä. Mielestäni ihan terve jano piikkiselle! Taitaa olla osin bensajäähdytteinen.

Kesäkuu 26, 2019, 22:16:26 ip
Vastaus #42

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2632
Janosimmat mistä kokemusta on olleet 280 - 300 kuutioiset kakstahtikonneet.  Ensimmäisessä Gas Gassissa oli uutuuttaan mittari paikallaan; tankkiin mahtu muistaaksein suunnilleen kaks ja puol litraa bensaa, ihan kuntohuipun kohalleen ossuissa sen saatto saaha yhtenä reeni-iltana tyhjäks.  Mutta kun kilometrejä ei tullu siinä reenissä mittariin justkaan viittä enempää, ni hivauttaa keskikulutuksen yli viiteenkymmeneen litraan sattaa kilometriä kohti.  Viimeeks ollu Jotagas oli 300 kuution tykki, missä oli vielä pienempi tankki, mutta sillo ei enää sattunu kuntohuiput yhtä hyvin kohilleen, ni pääs aina kaks reeniä sillä tankillisella; litra per retki.  Siinä ei ollu kilometrimittaria.

Saatto tuohon kulutuksen pienenemisseen vaikuttaa kyllä se, että harrastuksen loppuvaiheessa oli joko taito karttunu - tai järki.  Sen seurauksena pyörä ei ennää ollu niin usseesti katollaan, ja pensaa valu vähemmän maahan...

Tuntikulutus ei ollu noissa paha; siellä kalliolla meni usseesti ainakin neljä tuntia yhtenä reeni-iltana.  Tarinoijessa.

- intoutu taas jv muistelemmaan -

Kesäkuu 29, 2019, 07:12:06 ap
Vastaus #43

Rauno Härkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
  • Honda CB 750 F2 Seven Fifty
Menin ja ostin Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm.-98 moottoripyörän.  8)