Kirjoittaja Aihe: IC 350 Planeta vm.62 käyntiongelma (kiertää pirusti)  (Luettu 3949 kertaa)

Kesäkuu 24, 2019, 20:11:04 ip
Vastaus #30

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 340
Hyvä että kaasarista on apua, mulle turha kaasari löysi hyvän korin  :D

Kesäkuu 25, 2019, 11:02:18 ap
Vastaus #31

Kauko Hyvönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Minulla on IC-sportissa -75 samanlaisia oireita tuon kiertämisen suhteen, vaikka kilometrejä kertynyt alle 5000, mutta ei liikenteessä yli kymmeneen vuoteen.Joten stefat varmaan pitää vaihtaa, mutta onko tuo vaihto tehdä kyseiseen moottoriin halkaisematta sitä? Stefat varmaan löytyy, ja muistelen kuulleeni että Suzukilta löytyy sopivat.
Kake

Kesäkuu 26, 2019, 03:47:21 ap
Vastaus #32

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Oikean puolimmaisen , laturin alle tulevan , stefan pystyy vaihtamaan lohkoja avaamatta . Koko on 16,4 x 30 x 10,5 .  Kytkinpuolen stefan vaihto vaatii lohkojen avaamisen , kampiakselin ja kytkinpuolen toisen laakerin irrotuksen . Stefa on kokoa 24,4 x 52 x 10 .
EDIT Stefan " paksuuteen " pitää suhtautua varauksella , koska stefan muoto poikkeaa tavanomaisesta .
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2019, 04:05:01 ap kirjoittanut Harri Valtari »

Kesäkuu 26, 2019, 08:27:50 ap
Vastaus #33

Kauko Hyvönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Kiitoksia Harrille aamuvarhaisista neuvoista, täytyy aloittaa helpommasta päästä vian korjaaminen, stefa varmaan löytyy alan liikkeistä.
Kake

Kesäkuu 26, 2019, 08:41:30 ap
Vastaus #34

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3698
Olisiko niin että jos kytkimen puoleinen stefa vuotaa niin kone savuttaa kun vaihteistoöljy pääsee kampikammioon?

L&K.

Kesäkuu 27, 2019, 07:56:38 ap
Vastaus #35

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Näinhän se on . Suzukin T-500 oli kuuluisa siitä , että aamun ensimmäinen käynnistys täytti lähitienoot savulla . IC : n stefat ovat rakenteeltaan hyvät , kahdella varsinaisella tiivistyshuulella  . Toisen huulen rikkoutumista ei välttämättä huomaa ollenkaan .

Kesäkuu 27, 2019, 09:50:30 ap
Vastaus #36

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2756
Olikos tuo sukisukin savutus vaihelootan öljyä, vai oliko se posiforcen seistessä kampikammion pohjalle tiputtamasta lähtösin?  Vai oliko tuo posiforce susukin mainossanastoa vai kenen?

- ihmettel jv -
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2019, 10:30:53 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Kesäkuu 28, 2019, 02:27:16 ap
Vastaus #37

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Oli Suzukin sanastoa tuo Posi-Force ( myöhemmin CCI ) . Käsittääkseni kyse oli vaihteistoöljyn palamisesta eikä esim. öljyletkussa olevan takaiskuventtiilin vuotamisesta . Kampiakselin keskimmäinen laakeri sai voitelun vaihteistosta ja laakerin molemmin puolin oli stefat , jotka alkoivat melko aikaisessa vaiheessa vuotaa öljyä kampikammioon . Asian kanssa saattoi kyllä elää ja näin moni tekikin , koska asianmukainen korjaus olisi ollut kallis . Jossain vaiheessa ne stefat oli sitten pakko vaihtaa , kun tuli käynnistysongelmia tai mäntään reikä .

Kesäkuu 28, 2019, 12:49:35 ip
Vastaus #38

Rauno Perämäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 249