Kirjoittaja Aihe: Pitävä tiivisteliima?  (Luettu 2071 kertaa)

Tammikuu 26, 2019, 18:21:45 ip
Luettu 2071 kertaa

jari elo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hondabond pääsi loppumaan ja pitäisi liimata aluminilohkot yhteen.
Tuo Hondabond oli kyllä hyvä aine, ei taideta vaan enää valmistaa.

Kertokaapa millä aineella olette pitävästi liimanneet!

Tammikuu 26, 2019, 20:45:02 ip
Vastaus #1

Jouko Seppänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hondabondia kyllä löytyy ainakin Amazonissa, varmaan muuallakin.  Mutta jos et viitsi sieltä asti lähteä tilailemaan, kotimaan putiikeista saa Loctite SI 5926:ta. Sillä olen Trumpan käikki tiivisteet, myös lohkojen välisen, tehnyt vuosia sitten, eikä vuoda.  Pinnat tietenkin on oltava kunnossa ja suorat mutta senhän tiedätkin.  Permatexilla on vastaavaa ja yhtä hyvää tavaraa. 

Joissain tapauksissa (japsimoottorit) paperitiiviste on kuitenkin välttämätön mm. laakerivälysten takia, silikoni kun painuu kasaan lähes kokonaan.

Tammikuu 26, 2019, 22:32:54 ip
Vastaus #2

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hondabondia voi käydä kysymässä paikalliselta honda huollolta. Tai sitten tilata ebaysta huomattavasti halvemmalla. Kyllä sitä saa vielä.

Tammikuu 27, 2019, 11:33:30 ap
Vastaus #3

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Permatex Ultra Black ja Ultra Grey väritarpeen mukaan.
Annostelu tietenkin maltillisesti.

Helmikuu 03, 2019, 06:16:09 ap
Vastaus #4

Kimmo Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Entä saako mistään sitä dipattavaa tiivisteliimaa millä nuo on alunperinkin tehtaalla tiivistetty?
Käsittelyvaiheessa erittäin juoksevaa ja kuivuessaan melko kovaa. Lohkot tietysti on tarvittaessa saatava helposti auki.

Helmikuu 03, 2019, 14:46:33 ip
Vastaus #5

Tero Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä vikaa on loctite yms. joka kaupan tiivistesilikoneissa? Minä olen kaikki lohkot yms. vastaavat kohteet sellaisella liimannut eikä ole yksikään paikka koskaan jäänyt vuotamaan.

Helmikuu 03, 2019, 19:58:39 ip
Vastaus #6

Kimmo Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kai ne asiansa ajaa mutta kun tehdastiivisteet on monesti tehneet valumia lohkon päälle jopa näkyville paikoille.

Tuskin väliä mitä massaa käyttää ajopeleissä, mutta jos museopeliä rakentaa niin pitäisi saada ne valumat vastaamaan alkuperäistä.

KP

Maaliskuu 02, 2019, 18:32:15 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pitää muistaa noiden liimojen kanssa että ensi hieman kiristystä ja sitten huomenissa vasta pultit kiinni kun muuten karkaa välistä pois, mulla oli vanha asentaja kaveri joka käytti vain PL400. Sitten oli se sininen jota RolsRous käytti, nimeä en nyt muista tai oliko hylömar.

Maaliskuu 07, 2019, 17:33:51 ip
Vastaus #8

Jarmo Niittymäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Maaliskuu 07, 2019, 18:29:47 ip
Vastaus #9

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rolls Roycen tökötti on nimeltään Hylomar. Sitä saa Suomesta hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä. On hyvää gamista. Mulla on tapana sekoittaa sitä asetoniin niin, että sitä voi levittää vesiväripensselillä. Kun asetoni on haihtunut, kerros on justiin sopiva.

Hondabond on samaa kamaa kuin Yamabond ja muutama muu. Käsittääkseni se tuote, joka ei ole merkkiin sidoksissa, kulkee nimellä Three-Bond. Ostin sitä tuubillisen eBaysta, ihan hyvää sekin, mutta itse tykkään enempi Hylomarista.

Maaliskuu 07, 2019, 19:13:32 ip
Vastaus #10

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Ja oikein käytettynä Hylomar tuubi riittää vuosikausia.
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Maaliskuu 07, 2019, 20:19:43 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla oli Olumppian marakatti jossa öljyn täyttö luukku, puhdistin luukun pinnan hyvin ja panin vaseliiniä lohkon puoleen. Hylomaaria ja en kiristänyt tiukalle, luukkuun tuli kuin valettu kumitiiviste joka kesti vuosia. Rolssi sillä liimas märät sylinteriputket ja me Volvolla jyrsittiin pinnat puhtaaksi ja sitten mitattiin ja laitettiin shimmilevyt. Kaverit Scanialla kertoi et Hylomar kyllä pitää, hemmetin hyvä liima oikein käytettynä. Jos muisti ei heitä niin sinistä oli, kesti polttoaineet ja melko kuumaakin.