Äänestys

Äänestä.

Seitsemän tähden liike
1 (1.4%)
Liike Nyt
0 (0%)
Suomen Kristillisdemokraatit
3 (4.1%)
Suomen ruotsalainen kansanpuolue
2 (2.7%)
Vasemmistoliitto
3 (4.1%)
Perussuomalaiset
23 (31.1%)
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
9 (12.2%)
Kansallinen Kokoomus
15 (20.3%)
Suomen Keskusta
6 (8.1%)
Vihreä liitto
5 (6.8%)
Sininen tulevaisuus
1 (1.4%)
Muut
6 (8.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 73

Äänestys päättynyt: Huhtikuu 14, 2019, 11:21:38 ap

Kirjoittaja Aihe: VMPK:n eduskuntavaalit  (Luettu 66946 kertaa)

Elokuu 17, 2019, 08:53:43 ap
Vastaus #300

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Stubbi oli parhaimmillaan tikkatauluna.

t. Markku

Elokuu 17, 2019, 09:04:43 ap
Vastaus #301

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kauppalehden ja Uuden Suomen ”Aamiainen Jari Korkin kanssa” -videohaastattelussa Antti Rinne kehottaa työmarkkinajärjestöjä pohtimaan, voisiko kilpailukykysopimuksen työajan pidennyksen jatkosta sopia yhdessä jo ennen varsinaisia palkkaneuvotteluja.

Rinteen mukaan kiista olisi hyvä ratkaista yhteisesti koko työmarkkinakentän osalta ennen kuin siitä tulee ongelma.

”Tästä näyttää kehkeytyvän merkittävä riippa palkkaratkaisuille tämän kierroksen aikana. Jos olisin itse kummalla puolella tahansa, hakisin väylää, jossa ongelma voitaisiin ratkaista kerralla ja siirtyä sitten palkkaneuvotteluihin”, Rinne toteaa.

Ei avointa valtakirjaa kenellekään
Rinne sanoo ymmärtävänsä julkisen sektorin palkansaajajärjestöjen huolta naisvaltaisten alojen palkkojen jälkeenjääneisyydestä. Rinteen mukaan palkkatasa-arvon korjaaminen on kuitenkin puhtaasti työmarkkinajärjestöjen asia, ja hallitus puuttuu asiaan vain tarvittaessa.

”Siellä täytyy löytää ne välineet, joilla palkkatasa-arvo saadaan toteutumaan. Sen jälkeen hallituksen tehtävä on arvioida, vaaditaanko sinne joitakin hallituksen toimia. Sellaista avointa valtakirjaa ei tämä hallitus – tai uskoakseni mikään muukaan hallitus – tule antamaan, että tehkää vain päätöksiä meidän puolestamme. Hallituksella on aina oma pelivaransa päätöksenteossa”, Rinne vakuuttaa.

Digitaalinen palkkatuki jo budjettiriiheen?
Hallitus on vakuuttanut aktiivimallinen leikkurin poistuvan sen verran pontevasti, että epäilevinkin sielu jo uskoo sen katoavan viimeistään vuodenvaihteessa. Työllisyyttä edistävät aktiiviset toimet ovat toistaiseksi olleet vasta epämääräisesti hahmollaan. Rinne itse on hehkuttanut henkilökohtaisen palkkatuen puolesta ja toivoo, että siitä voitaisiin sopia jo ensi kuun budjettiriihessä.

”Se on yksinkertainen malli, jossa pitkäaikaistyötön saa suoraan verkossa päätöksen noin 700 euron kuukausittaisesta palkkatuesta. Mahdollinen työantaja saa niin ikään päätöksen saman tien ja voi siis käyttää tämän 700 euroa kyseisen työttömän palkkaamiseen”, Rinne selvittää.

”Olen viisi vuotta yrittänyt viedä tätä eteenpäin ja nyt se tulee seuraavan puolen vuoden tai vuoden aikana”, Rinne lupaa.

”Jos arviot pitävät paikkansa, niin pelkästään tällä palkkatuen yksinkertaistamisella voidaan saada 10 000–20 000 työllistynyttä lisää.”

Tuossa Rinne esittää paria ihan järkevää asiaa-niin syksyn
neuvotteluja ajatellen kuin myös työllisyyden osalta.Mutta kun esittäjä
on demari-ja vieläpä Rinne...niin ei kai tämmöiset yksinkertaisesti toteutettavat
asiat sentään kai porvareille käy?

t. Markku

Elokuu 17, 2019, 09:36:33 ap
Vastaus #302

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Tuo tulojen tasa-arvo on kummallinen juttu.Puhutaan naisten euroista vs.miesten eurot..Ei kait se euro määrää mitä pitää maksaa vaan ammattitaito,työn tehokkuus,työn kuormittavuus yms..En usko että Sollilla työskentelevä Intialainen mies saa yhtään isompaa palkkaa kuin Virolainen nainen...Minusta samasta työstä pitää maksaa jokaiselle sitä työtä tekevälle sama palkka.Mikäli hommat ei suju joltain..kenkää pers...Sitten tämä "palkkatuki"..kuinkahan moni firma tulee käyttämään sitä "hyväkseen"..siis tarkoitan "Hyväkseen"...Eilennä olin haastattelussa uudessa paikassa..Johtaja sanoi lopuksi että hommia on niin pirust..mutta etsivät henkilöä jolla mahdollisuus työllistämistukeen..kappitalistit perk..Sanoin tälle johtajalle että siinä tapauksessa en ole etsimänne henkilö ja kävelin pois..

Elokuu 17, 2019, 09:41:44 ap
Vastaus #303

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Totta tatu törisee.

Se on juuri niin,että työn teettäminen kiinnostaa juuri
niin kauan kun joku muu maksaa kulut.

Kikykin on hyvä niiden mielestä,jotka eivät itse pääse
nauttimaan sen tekemisestä-tuotto kelpaa kyllä hyvin.

Mutta jos työllistää pitää-on se tekijän kannalta
kyllä mukavaa,että saa työstään palkkaakin-on siinä sitten
mukana palkkatukea tai ei. Ne kaikki ilmaiskokeilut saa työntää tekijänsä
hanurihahloon yhtäpäätä.

Mutta tuo kikyhomman sopiminen pois ennen syksyn työmarkkinaneuvotteluja-
siinä on järkeä,koska muuten tulee pienimuotoinen sotatila.

t _Markku

Elokuu 17, 2019, 09:52:31 ap
Vastaus #304

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Kuka se oli eilennä kun sanoi että ollaan enemmän huolissaan niistä 24 tunnista (KIKY tunnista) kuin niistä muista n. 1700 tunnista,jos oikein ymmärsin niin tarkoitti että olisi ehkä hienoa että olisi mahdollisimman monella töitä ja nämä 24 tuntia ei silloin paljon paina.
Olen muuten semaa mieltä näistä väärin käytetyistä työllistämistuista,olen ollut huomaavinani että samat firmat niitä käyttävät ja jos yhtään olen oikeassa niin se vääristää kilpailua,varmaan hyvähkö systeemi oikein käytettynä ja luulisin että on tarkoitettu sen työllistyvän työllistämiseksi eikä työllistävän firman tuloksen parantamiseksi.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Elokuu 17, 2019, 09:57:14 ap
Vastaus #305

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Just näin kuten kaima sanoo!

Osalle tuo palkkatukihomma on selvää haluttomuutta
maksattaa työt muilla-vaikka firmassa varaa olisi maksaa kaikki
itsekin. Sitten kun tuki loppuu-jamppa kilometritehtaalle ja
uutta kaveria sisään. Niin se menee...valitettavasti.Eikä ole
edes rajoitetta sille,montako kertaa samaan hommaan voi palkkatukea hamuilla
ja myös saada.

Kiky-no sitähän on käsitelty-se on vaan piikki duunarin
persnahassa-kiusallinen ja harmillinen...ja tuiki tarpeeton.

t. Markku

Elokuu 17, 2019, 10:06:33 ap
Vastaus #306

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin ja jos mietitään mistä nuo tukirahat loppupelissä tulee..ei ainakaan raha-automaattiyhdistykseltä eikä Punaiselta ristiltä vaan nehän otetaan verorahoista..Kovasinkin niitä joutuu maksamaan..

Elokuu 17, 2019, 10:09:55 ap
Vastaus #307

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Niin joutuu. Ja mikäpä siinä.

On turhempiakin asioita meikeläisen veroista makseltu-kuten Kokoomuksen puoluetukia.
Tai neekerille puuharahaa...

Kikyä ei sentään ole kaikille riittänyt-vaan mulle riitti.
Ja nyt se saa riittää.

Koko Suomen taloushan näköjään on rakennettu erilaisten tukien
varaan.Palkoollinen ei vaan saa suoraan...no jonkin mtkakuluvähennyksen
voi joku joskus saada.

Mutta ne kaikki palkattomat kokeilut voisi kyllä lopettaa-
mitä niillä työtöntä kiusataan,kun kumminkaan
ei muutu oikeaksi palkkatyöksi,vaikka niin yritetään selitellä.

t. Markku

Elokuu 17, 2019, 10:12:12 ap
Vastaus #308

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Työmiehen paratiisi lähempänä Markullakin?

Elokuu 17, 2019, 10:16:29 ap
Vastaus #309

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oikeestaan tämä keskustelu ja topiikki ei minua koske kun edelleen ja varmaan Suomen ainoa Suomessa syntynyt paperiton..En kuluta kenenkään verorahoja(työttömäksi ei voi kirjautua ilman pankkitunnuksia ja niitä en saa ilman papereita) enkä kyllä kartuta mitään kikyä sun muuta..mä vaan oon..

Elokuu 17, 2019, 10:23:16 ap
Vastaus #310

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

On turhempiakin asioita meikeläisen veroista makseltu-kuten Kokoomuksen puoluetukia.

t. Markku

Ja taas ollaan Markun kanssa täsmälleen sammaa mieltä.  Verorahoista ei pitäs maksaa yhtään senttiä eikä penniä minkäänlaista puoluetukea.  Jokkainen vaan maksaa suoraan itse valitsemalleen ja haluamalleen puolueelle omien halujensa ja kykyjensä mukaista tukea, oli sitten yksityinen ihminen tai yritys.  Ja jotta tuen maksua ees vähän usutettas tekemään, nää ois tietysti verovähennyskelposia maksuja!

Eiköhän saatais ees pikkusen talousoppia oppineet puolueet ja miehet valtaan noitten viherkommarien tilalle!

jaakkovaakko

Elokuu 17, 2019, 12:23:00 ip
Vastaus #311

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Juu, tuo puoluetuki pitäis lopettaa ihan ensimmäisenä. Tuo puoluetukijärjestelmä tekee ja kasvattaa pelkästään semmosia poliittisia broilereita jotka höpöttää ympäripyöreitä, ja ainoa mitä sanotaan selkeästi on ne katteettomat vaalilupaukset. Ne poliitikot ketkä kertoo niinkuin asiat on, ja mitä ongelmille pitäis tehdä, kertoo syyt ja seuraukset, haukutaan lyttyyn ihan välittömästi.
Nyt yhdellä puolueella näyttää olevan agendana äänien kalasteluun on tuo ilmastohössötys. Sen enempää miettimättä mitä ne "mahdolliset" teot voisi aiheuttaa toisaalla. Vaan niinhän se näyttää menevän että usein nuoresta vihreästä tai vassarista kasvaa iän myötä konservatiivinen kokoomuslainen tai kaappidemari?

Elokuu 17, 2019, 14:06:54 ip
Vastaus #312

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Työmiehen paratiisi lähempänä Markullakin?

Onhan se...kun eläkkeellä jo olen...trallalaa..

t. Markku

Elokuu 17, 2019, 14:24:42 ip
Vastaus #313

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei sitten huolta huonoista yöunista. Ennen se oli vain kapitalisti, joka nukkui huonosti, nykyisin myös kikytetty?

Elokuu 17, 2019, 15:10:33 ip
Vastaus #314

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kapitalisti varmaan kärsii unettomuutta ajatuksesta,että jos rotta
kalvaa seteleitä-tai että huomenna ei rikastukaan yhtään lisää.

Kikytetty taas siksi,ettei vitutukseltaan unta saa..

t. Markku