Kirjoittaja Aihe: Harrastuksen aloitukseen vinkkejä  (Luettu 999 kertaa)

Huhtikuu 15, 2019, 09:57:14 ap
Luettu 999 kertaa

Aapo Virta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys!

Isäni mopoprojektit tipahtivat hiljattain mun käsiin, ja olen nyt miettinyt mitä niiden kanssa pitäisi tehdä.

Häneltä jäi kaksi Ducati 55/e:tä ja yksi Zündapp Combinette, jotka ovat olleet nyt rapiat 10 vuotta varastoituna. Hän hankki ne joskus 2000-luvun alkupuolella (muistaakseni) Tino Aaltosen kautta. Toinen Ducati on melko valmis, olen itsekin sillä taannoin ajanut ja se on katsastettu. Toinenkin on saatu käymään, mutta siitä puuttuu enemmän osia, mm. oikea bensatankin korkki. Ajantasaista puuttuvien osien listaa ei taida olla.

Ensiajatukseni oli hankkia laitteille uudet kodit, mutta nyt olenkin alkanut miettiä ainakin jonkun niistä kunnostamista omaan käyttöön. Ongelmana on vain se, ettei mulla ole yhtään mitään taitoa tai ymmärrystä moottoreista saatika niiden kunnostamisesta. Minkälaisia laitteita nuo ovat "alan" opetteluun? Isoin käytännön ongelma lienee osien hankala löytäminen?

Huhtikuu 15, 2019, 11:34:00 ap
Vastaus #1

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Jätä Ducatit kun kerran toinen on jo valmis. Toista voit pikkuhiljaa rassailla ja näet alkaako homma enemmälti kiinnostamaan.
 Zyny myyntiin ja sille varmaan löytyy ostajia, mm. varauksella jopa minä.  ::)   Oon tollasella joskus koulumatkoja ajellu...

Huhtikuu 15, 2019, 14:24:26 ip
Vastaus #2

Aapo Virta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toi on itse asiassa ihan fiksun oloinen ajatus. Pitää yrittää polkea niitä käyntiin ja katsoa mitä tapahtuu.

Huhtikuu 15, 2019, 18:41:27 ip
Vastaus #3

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos olis tuo rahanpaska pesää tehnyt meidän tontille,niin kovasti Ducati kiinnostaisi. Mutta kun ei.
On Ducati ehkä vaikeimmasta päästä aloitusharrastekohteeksi.Lykkyä tykö,älä tee mitään mitä et saa peruttua on hyvä ohje.

Huhtikuu 16, 2019, 07:46:40 ap
Vastaus #4

mikko_koivusalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Zyny ehkä tosiaan helpompi laite aloittaa harrastusta. Kokeile sen kans ensin ja sitten Ducatien. Jos ei oo pakko, en myisi mitään pois. Saattaa se myyminen harmittaa sitten myöhemmin.
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Huhtikuu 16, 2019, 10:31:12 ap
Vastaus #5

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nuo näyttävät kaikki päällepäin sellaisilta, ettei pesusientä kummempaa maalihommaa saa ajatellakaan.

Toukokuu 20, 2019, 21:39:08 ip
Vastaus #6

Aapo Virta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämän harrastuksen aloitus päättyi nyt siihen päätökseen että etsimme mopoille uudet kodit.

https://www.tori.fi/vi/57588750.htm
https://www.tori.fi/vi/57588017.htm