Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan ja Tiikerin taistelu  (Luettu 2961 kertaa)

Toukokuu 16, 2019, 21:19:49 ip
Vastaus #30

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Okei, tuossa ei oo ollenkaa jarruvaloa eli siellä varmaa oli sitte väärä pohjalevy aikasemmin

Toukokuu 17, 2019, 08:27:14 ap
Vastaus #31

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 741
Epäilen, että Tiger-aikana on jarruvalo jo ollut mopoissakin pakollinen.
Moottorissa on tainnut tuo puola olla jostakin vuodesta lähtien kaikissa.
Takalampussa pitäisi olla paikka toisellekin sukkulalampulle ja jarruvalokytkin oli sellainen, joka ei ole tarvinnut erillistä lenkkikiinnikettä runkoon.

Toukokuu 17, 2019, 08:35:07 ap
Vastaus #32

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Ainakaan 2 eri takavalossa ei ole paikkaa ollut jarruvalolle ja kummassakaan rungossa ei ollu jarrukytkimiäkään

Toukokuu 17, 2019, 08:42:34 ap
Vastaus #33

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 741
Epäilykseni pakollisuudesta taisi olla väärä mopon osalta...

Toukokuu 17, 2019, 08:44:45 ap
Vastaus #34

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
En kyllä sitten tiedä joissakin tiger s oon nähny kyllä jarruvalon ja kytkimen mutta taas jossain ei ole ja en nyt nopeella googlettelulla löytäny takavalon pohjaa missä olisi jarruvalolle paikka joka sopisi tiger s:sään :) tiedä sitte onko ne tullu uuemmissa malleissa vakiona vai onko jälkiasennettu  :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2019, 08:46:28 ap kirjoittanut Niko Hietamäki »

Toukokuu 17, 2019, 09:16:32 ap
Vastaus #35

Tommi Tammisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10
Muistaakseni Puch-koneisissa tuntureissa ainoastaan joissain SuperSporteissa oli jarruvalo ja sekin kytkettynä ainoastaan takajarrulle. Erillinen takavalopuola tuli 1968 tuntureihin, jotta takavalon kestoa saatiin pidennettyä. Johtojen väreistä voi päätellä, et mikä puola kyseessä:


Valopuola - Keltainen
Takavalopuola - Harmaa
Jarruvalopuola - Vihreä


Tässä vielä kaavio [size=78%]http://pyoraprojekti.blogspot.com/2008/12/shkjen-vetmist.html[/size]

Toukokuu 17, 2019, 09:23:30 ap
Vastaus #36

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Okei, en tiedä mitä sitten entinen omistaja on tehnyt kun keltainen ja vihreä johto oli vedetty valokytkimelle josta oli valkonen johto katkastu ja sen valkosen tilalle siis laitettu se vihreä ja harmaa oli vedetty takavalolle :D ja ihmettelinki sitä vihreää kun netistä löysin kans tuon sähkökaavion ja siellä ei näkynyt muutakuin musta menevän sammutusnapille ja keltainen josta meni virta etuvalolle ja äänimerkille ;D täytyy kyllä tehä sähköt kokonaam uusiksi tuohon :D  Kiitos paljon selvennyksestä !  :) :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2019, 09:25:12 ap kirjoittanut Niko Hietamäki »

Toukokuu 17, 2019, 20:59:25 ip
Vastaus #37

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Noniin nyt sain mopossa toiminaan ainaki äänimerkin ja etuvalon mutta takavalo ei vielä pelannut  :D  virtaa kyllä tuli takavalo johtoon mutta kun kytki sen sokerinpalaan josta lähti johto takavalolle niin mittari ei näyttänyt enään mitään ja vaikka vain pyöritti johdot yhteen niin silti virta katosi kokonaan ???  en sen koomin kerenny asiaa tutkia täytyy huomenna vielä jatkaa  ;D  ja ei pitäisi olla lamppu rikki kun juuri 2 uutta ostin ja molempia kokeillu  ;D

Toukokuu 21, 2019, 15:02:18 ip
Vastaus #38

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Noin se vaan melkeen viikko vierähti :D Noh viikonlopun aikana sai paljon aikaan kun sain rungon maalattua vihreästä mustaksi ja mopon takasin kasaan.

Kokeilin kaikilla keinoilla saada tuota takavaloa toimimaan mutta päädyin siihen tulokseen että tuo takavalo puolan täytyy olla hajalla joten sitä ootellessa kerkesin vielä jopa tuon ohjauslukon saada paikalleen.

Mutta en oikeen ymmärrä miten sen pitäisi pelittää kun avaimella vääntää lukon ns. kiinni että koko lukko uppoaa sen tapin verran tankoon päin siihen hahloon mihin sen pitäisi jäädä lukkoon mutta kun avainta ottaa pois päin tulee lukko mukana takaisin siihen niittiin asti mikä pitää lukon siellä poterossa tuntuu kuin sieltä puuttuisi joku hahlo mihin se lukko jää sitte kun sen vääntää kiinni ja taas kun vääntää auki se pomppaisi pois sen tapin ympärillä olevan jousen avulla.

Ja sitten kävi toinen kämmi nimittäin pudotin etuvalon pöydältä ja sen lasi hajosi palasiksi  >:( ja olin jo suunnitellu kuinka pääsen viimeistään ensi viikonlopun aikana jo ensimmäisille ajoillekkin  ;D ;D  no nyt varmaan menee ensiviikkoon katsastuksen osalta kun täytyy odotella uutta etuvaloa  :D


EDIT: No nyt löysyinkin jo netistä että sen lukon jousi tulee olla oikeinpäin asennettu muuten ei lukkiudun ;D ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2019, 15:14:22 ip kirjoittanut Niko Hietamäki »

Kesäkuu 04, 2019, 12:34:40 ip
Vastaus #39

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Nyt en enää tiiä mikä mopossa vois olla yhtäkkiä ajosta sammui kun päästi kaasun ei pysynyt tyhjäkäynnillä käynnissä ja sen jälkeen ei käyntiin lähtenyt.


Purin kaasarin ja putsasin joka paikan ja sain mopon käyntiin mutta 100m ajon jälkeen mopo sammui ihan kuin bensa olisi loppunut.


Purin koko moottorin ja vaihdoin lohkojen tiivisteen ja laitoin vielä tiivisteliimaa väliin mutta ei mitään vaikutusta ei muutakuin kerran yskäsi tarkistin kaasarin vielä uudelleen ja putsasin jokapaikan mutta eiei vaikutusta.


Purin vielä kerran moottorin ja vaihdoin "laadukkaamaan" liiman lohkojen väliin mutta ei taaskaan vaikutusta, sitte aloin epäilemään että tankki olisi ruosteessa ja sieltä pääsisi likaa kaasariin joka tukkisi sen.


No putsasin tankin sitruunahapolla ja vedellä jonka jälkeen vielä laitoin dieseliä ja muttereita + pultteja tankkiin ja ravistelin kunnolla useempaan kertaan ja sen jälkeen huuhtelin kunnolla ja kuivasin tankin ihan kuivaksi ja laitoin takasin paikoilleen mutta ei vieläkään mitään muutakuin mopo yskäsi kerran.


Kokeilin jopa kokonaan toisella moottorilla mutta ei silläkään ollu mitään vaikutusta ja nyt en enään osaa keksiä että mikähän tuota mopoa oikein vaikaa mittasin jopa puristukset ja neki oli ok ja kipinäkin tulee hienosti.

Kesäkuu 04, 2019, 13:05:18 ip
Vastaus #40

MarkkuRyhänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Moi,

Jos puristukset kunnossa!
Haarukoidaan hieman onko vikaa sytytyksessä vai bensan saannissa?
- Oletko antanut bensaa koneelle vaikka tulpanreiästä hieman...jos sytytys kunnossa pitäisi pärähtää hetkeksi käyntiin?
Jos ei pärähdä ->
- Oletko kokeillut toisella tulpalla? -> jos ei pärähdä toisellakaan tulpalla pienellä bensahuikalla ->onko metallikuorinen tulpanhattu ->kokeile ilman tulpanhattua koska tulpanhattu voi lyödä kipinän läpi sylinterin kanteen.
Näillä pääset alustavasti haarukoimaan vikaa sytytys vai bensansaanti.

t, Markku

Kesäkuu 04, 2019, 13:21:51 ip
Vastaus #41

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Huomasin äsken kun vielä tallissa olin että kaasari ainakin tulvii yli täytyy vielä kerran avata se ja puhdistaa jos kuudes kerta toden sanoo.


Voisin kyllä samalla hakea uuden tulpanhatun ja tulpan ja kokeilla niillä.

Kesäkuu 04, 2019, 16:52:37 ip
Vastaus #42

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Noniin tulpanhatun vaihdoin niin taas hörähti käyntiin. Kiitos paljon avusta  :)  Noh ainaki on kahdessa alakerrassa uudet tiivisteet ja tankki on puhdas  ;D

Kesäkuu 11, 2019, 16:17:35 ip
Vastaus #43

Niko Hietamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Ongelmat senkuin jatkuu  :'(  mopo lähtee minuutin polkemisen jälkeen käyntiin käy 10 sekuntia ja sammuu mutta lähtee taas parin seuraavan polkasun aikana joka polkasulla käyntiin mutta sammu heti uudelleen jonka jälkeen joutuu taas sen minuutin verran polkea :-\


Kaasari ei vuoda ainakaan yli kun siinä on kumitiiviste mutta kumminkin vähän epäilyttää kun kaasarista avaa ensimmäistä kohokammion ruuvia niin se vuotaa heti bensaa sieltä välistä mutta voiko kaasarin tulviminen aiheuttaa tuota?


Muutamilla kerroilla ku oon avannu kaasarin nii kohokammion pohjalla on todella pientä roskaa jotka vaan näkee kun varovasti heiluttaa bensaa kohokammiossa.


Olen kokeillut jo 2 eri tulpalla ja vaihdoin uuden tulpanhatunkin mutta ei vaikutusta kokeilin myös ilman ilmanputsariaki mutta sekään ei vaikuttanu.


Tuota tankkia vielä epäilen että ois jääny puhdistuksen jälkeen vielä vähä ruostetta sinne ja se ruoste tukkisi kaasarin vaikka välissä on 3 suodatinta  :D  sillä ajattelin kysyä viisaamilta että voisko tuo ongelma johtua siitä että kaasari "tulvii"

Kesäkuu 12, 2019, 09:45:48 ap
Vastaus #44

Jussi Kumpu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 870
  • S Vileenin sukulais-sielu.
3 suodatinta :P, taitanee potea pentsiinin puutetta, koitas ihan suoralla letkulla ilma suodattimia.
Jussi 044 7212497