Kirjoittaja Aihe: ic virtapää  (Luettu 521 kertaa)

Toukokuu 13, 2019, 21:52:54 ip
Luettu 521 kertaa

KariRatilainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 360
ic49 ja virtapään staattori ei lähre irti vanhalla mz konstilla eli pitkällä kierrepultilla.Milläs se mahtaa lähtee?
Yksi sylinteri,kaksi tahtia,kolme vaihdetta 3,5hv riittää kulkemiseen.

Toukokuu 13, 2019, 22:38:32 ip
Vastaus #1

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 579
Tarkkaan ottaen olet irrottamassa tasavirtalaturin ankkuria. Staattoriksi sanotaan vaihtovirtalaturin paikallaan pysyvää (l. staattista) osaa. En muista, että noissa olisi mitään erikoista ollut. Ainakin Bosch/Noris vehkeissä laitoin joskus sinne kampiakselinpään sisälle ensin n. 6mm irtotapin. Vaikka jenkatangon tai pultin pätkän. Senverran lyhyen, että jää vielä riittävästi sitä ulosvetokierrettä siinä päässä. Olisko tuo vain niin lujassa siinä kartiossa.

Toukokuu 13, 2019, 23:51:07 ip
Vastaus #2

Risto Nieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 109
IC:n kampiakselin päässä on laturin ankkurin pultissa M7 kierre ja ankkurin navan ulkopäässä nokkakappaleen alla M10 kierre ulosvetoa varten. Molemmat on oikeakätisiä kierteitä. Vuodet on tainnut tehdä tehtävänsä ja ankkuri on jämähtänyt kunnolla paikalleen.