Kirjoittaja Aihe: IC 350 Planeta vm.62 käyntiongelma (kiertää pirusti)  (Luettu 3793 kertaa)

Kesäkuu 11, 2019, 16:32:15 ip
Vastaus #15

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole omia kokemuksia, mutta olen kyllä lukenut hyvistä kokemuksista Jikovien kanssa.

K28 on toiminut itselläni ihan kivasti. Omassani on tahtonut vuotaa kaasuttimen rungon ja kohokammion välistä. Tämä on huonontanut käynnistyvyyttä. Sittemmin olen huolehtinut kaasuttimen vuodottomaksi ja hyvin on pelannut.

Jossain vaiheessa oli kiinni myös 32mm Dellorto, mutta ei saanut seoksia 3/4-kaasulla oikein hyväksi eikä huvittanut alkaa eri profiilin neuloja kokeilemaan. Lisäksi se näytti ihan pöljältä. Sen sijaan K28 pyörremyrskyilmanpuhdistimella on mahottoman tyylikäs kapistus.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 11, 2019, 18:25:38 ip
Vastaus #16

markus.eskman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuotoa on omassanikin juurikin kohokammion ja rungon välistä, olivat pirun löysänä ensin mutta kiristyskään ei auttanut siihen, selittäisi varmaan tuon miksi ei saa menovettä kylmänä.

Jikoveista lukenut että kuluttaisivat vähemmän bensaa, lisäksi osia on varmaan helpompi saada ihan suomestakin, siksi kiinnostaisi moinen.

Omassa oli joku suppilomallinen peltinen ilmanpuhdistin, epäilen ettei ole alkuperäinen ja vaihdoin siihen uudemmanmallisen "mustan laatikon" kun sattu vastaan

Kesäkuu 11, 2019, 19:44:24 ip
Vastaus #17

Juha Koivurova

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kampiakselin stefat vuotaa.  Itsellä ollut sama ongelma.  Pitkän seisonnan jälkeen alkoi ryntäämään parin km ajon jälkeen.  Puolipuristimen reikä oli tulpattu toisella tulpalla, joten ei saanut sammumaan sillä.  Virrat pois ja bensahana kiinni.  Jarrut pohjaan ja odottelua mistä mäntä tulee ulos.  Ei tullut, mutta kyllä pelotti.  Tapahtui kaupunkiliikenteessä.  Kyllä kiihtyi nelosellakin hyvin.  Työtä oli saada pysähtymään ja kone seis.  Eli kyseessä karstan hehkuminen kannessa ja stefojen vuoto.En ole kuullut että kenelläkään olisi vuotanut sylinterien kanavien koneistus luukuista.
Vähän sama juttu kuin 1 sarjan diesel Golfeissa.  Siinä oli D-kone tehty bensalohkosta ja huohotin oli b-koneen virranjakajan paikalta ilmansuodatin koteloon.  Väljällä kuumalla koneella sai kyytiä kun öljyt meni imusarjaan.  Eikä sammunut kuin nelosella jarrut pohjassa.

Kesäkuu 11, 2019, 21:55:36 ip
Vastaus #18

markus.eskman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllähän tuo on vaikuttanut siltä että olisi ihan todennäköinen syy ryntäilyyn, ajettu kuitenkin niin vähän ja seissyt pitkiä aikoja joten eiväthän ne stefat silloin saa tarvitsemaansa voitelua. Tuli kuitenkin hankittua kaikki tiivisteet ja stefat joten hyvähän se olis  ne vaihtaa, varsinkin kun lohkojen välissä ei ole muuta kuin tiivistesilikonit ja tietääpähän sitten milloin ne on uusittu. Vaaralliselta kuulostaa jos ei ole edes puolipuristinta ollut, en haluaisi joutua tuon oireen yllättämäksi liikenteessä D:

Kesäkuu 12, 2019, 11:23:35 ap
Vastaus #19

Tom Muukkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
K 28 kaasareissa tapasi luisti kulua väljäksi. Ylimääräinen ilma saattaa tässäkin
tapauksessa mennä sitä kautta. Tästä omakohtaisia kokemuksia ihan samoilla
oireilla.

Kesäkuu 12, 2019, 16:13:29 ip
Vastaus #20

markus.eskman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ikävä kun oireilee samoilla tavoin, olisipa kaasari jonka varmasti tietäis toimivan!

Kesäkuu 13, 2019, 09:07:12 ap
Vastaus #21

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on varmasti toimiva IC:n kaasari, mutta mihin se on tarkoitettu siitä ei oo mitään hajua.
Saat lainaan jos on sulle sopiva ja pääset hakeen, miälelläni en postittaisi. Voishan sen myyräkin.
Laita kuva kaasaristas kuva mulle 044- 29 seittämän yhreksän 885, nään heti jos on samanlainen.

Kesäkuu 13, 2019, 09:54:30 ap
Vastaus #22

Markus Siren

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ja mulla on on moottorin stefa sarja, jos niissä on ongelma

Kesäkuu 13, 2019, 16:56:21 ip
Vastaus #23

markus.eskman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on varmasti toimiva IC:n kaasari, mutta mihin se on tarkoitettu siitä ei oo mitään hajua.
Saat lainaan jos on sulle sopiva ja pääset hakeen, miälelläni en postittaisi. Voishan sen myyräkin.
Laita kuva kaasaristas kuva mulle 044- 29 seittämän yhreksän 885, nään heti jos on samanlainen.o

Ei ole museopeli niin ei haittaa vaikka olis uudemmastakin Iiceestä! Itse asiassa voi olla hyväkin juttu, veikkaan että tulis taloudellisempia kilometrejä. Pistätkö kuvaa siitä sun kaasaristasi?
Tällainen on omassani:
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=6441&osCsid=3hlsr8in3kr6vmmknc4s459di7

Niinjoo, numero on : 044 44 nolla kolmetoista 08. Asun täällä Sipoossa Uudellamaalla, haku riippuu siitä onko kuinka pitkä matka.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2019, 17:03:29 ip kirjoittanut markus.eskman »

Kesäkuu 13, 2019, 21:14:28 ip
Vastaus #24

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitan tekstarin huamenna tai viikonlopun aikana.

Kesäkuu 17, 2019, 15:16:13 ip
Vastaus #25

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Ei löytynyt ylimääräistä luistia. Jossain sellainen on, mutta kevään mittaan muutin rojut mökille niin ei milään tahdo löytyä...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 17, 2019, 18:46:31 ip
Vastaus #26

markus.eskman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei voi mitään, kiitoksia kuitenkin! Artolta saan korvaavan kaasarin niin pääsen sitten kokeilemaan helpomman kautta, ainakin ensteks.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2019, 18:48:25 ip kirjoittanut markus.eskman »

Kesäkuu 17, 2019, 19:54:06 ip
Vastaus #27

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään vein Matkahuallon riasaks, Postia meinasin aluks mutta lähikonttoria remontoiraan.

Kesäkuu 17, 2019, 20:36:47 ip
Vastaus #28

markus.eskman

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kesäkuu 24, 2019, 16:49:04 ip
Vastaus #29

markus.eskman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No-niin, kaasari tuli ja pääsin vähän kokeilemaan pyörää! Vaihdon myötä vaikutti lupaavalta enkä usko että moottoria tarvitsee aukaista! Ongelmitta en säästynyt, koska nyt tarvitsisi uudemman mallisen Planetan imukurkun ja kaasuvaijerin! Omassanihan on tuo putkimallinen kurkku ja kaasarissa laippakiinnitys. Tein väliin "adapterin" mutta sehän pidensi etäisyyttä sylinteriin ja nyt kaasuvaijeri  (joka oli jo entuudestaan aika nafti) jäi aivan liian lyhyeksi. Kurkussakin jonka tein on pientä pykälää kaasarin päässä, joka sekin vaikuttaa aivan varmasti toimintaan. Tästä huolimatta pääsin jo vähän kokeilemaan toimintaa irrottamalla vaijerin kahvasta, moottori ei enää tahtonut rynnätä ja pysyi jopa tyhjäkäynnillä, käynnistys parani myös samalla (ei tarvinnut antaa puristimen  kautta ensiryyppyä!). 

Mutta jos jollain olisi ylimääräinen kurkku sekä vaijeri hyllyssä niin olen hyvinkin kiinnostunut ostamaan ne!