Kirjoittaja Aihe: sachs 50/2  (Luettu 2033 kertaa)

Kesäkuu 01, 2018, 01:39:39 ap
Luettu 2033 kertaa

Kimmo_Hostikka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Sain käsiini Jupiter Swing -66
Moottorin lohko on halki. lähipäivinä pitäisi tulla toinen lohko samalla 50/ma abe 10131 merkinnällä tosin vuoden vanhempi  ;)
Moottoriin pitää tilata uusi mäntä ja sylinteri.  Tällä hetkellä on Cylinder set Sachs 38 mm, Membrantyp minellä kulkeva sylinteri. (liite)
Moni myyjä tarjoaa kuitenkin toisen tyyppistä sylinteriä  liite2

Kertokaahan kumpi pitäisi olla ja mitä eroa näillä käytännössä on?  onko toinen vanhempaa mallia?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 01, 2018, 09:06:18 ap
Vastaus #1

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1469
toinen ylempi on läppäsylinteri ja alempi ilman läppää,sehän riippuu millaset varusteet sinulla on vanhassa että ei tarvis
ostaa uutta imukurkkua
siitä en tiedä kumpi on parempi ajossa läpällä vai ilman

Kesäkuu 01, 2018, 09:14:29 ap
Vastaus #2

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 289
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Kyllä minun mielestä läppäventtiili jos on kyse paremmista tehoista,,muuten ne kumpikin systeemi toimii hyvin  !

Kesäkuu 01, 2018, 09:18:59 ap
Vastaus #3

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1113
Läpät tuli Sachsiin -62-63. Eli-66 kuuluu olla läpät mutta jos on ajomopo,niin laittasin läppäpytyn.

Kesäkuu 01, 2018, 16:35:25 ip
Vastaus #4

ari kotka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 116
 Läppäsylinteri on parempi.
 Kuvassa oleva läppäsylinteri kuuluu puhallin-jäähdytteiseen moottoriin.
 Kuvassa ilman läppää oleva sylinteri on ajoviima-jäähdytteinen.
 Tuossa reilu viikko sitten kun korjasin kaverille Sachs moottorin johon tarvittiin tuollainen ajoviima-jäähdytteinen läppäsylinteri
 huomattiin että tuollaisia sylintereitä uutena ei oikein löydy kauppiailta onneksi löydettiin käytetty joka porattiin.
 Ja tein sellaisen havainnon että ajoviima-jäähdytteistä läppäsylinteriä on erikokoisilla ylösvirtaus kanavilla.

Kesäkuu 06, 2018, 15:37:58 ip
Vastaus #5

Kimmo_Hostikka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Kertoisitko ari mitä eroa noilla kahdella läppäsylinterillä on keskenään? Mistä sä tunnistat onko ajoviima malli? :-\

Kesäkuu 06, 2018, 18:05:16 ip
Vastaus #6

ari kotka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 116
Jos ylösvirtauskanavat ovat toisessa sylinterissä pienemmät niin sen myötä
kulkeutuu vähemmän polttoaineseosta palotilaan ja tällöin moottorissa vähemmän tehoa.
Ajoviimaisessa sylinterissä jäähdytysrivat suurenevat halkaisijaltaan ylöspäin mentäessä eli profiili hiukan kartio.
Puhallinjäähdyteisessä sylinterissä jäähdytysrivat halkaisijaltaan samat.

Kesäkuu 27, 2019, 21:54:56 ip
Vastaus #7

Ari Grimm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Vanha ketju mutta kysytään silti.
Onkohan noita läpillä olevia pyttyjä saatavilla (siis uustuotantoa) mistään
Itselläni sellainen pöydällä ja pohdinkin porauttamista/ hoonaamista tai sitten uutta....


Ari

Kesäkuu 28, 2019, 06:09:13 ap
Vastaus #8

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1414
  • Jäsennumero 2573
Vanha ketju mutta kysytään silti.
Onkohan noita läpillä olevia pyttyjä saatavilla (siis uustuotantoa) mistään
Itselläni sellainen pöydällä ja pohdinkin porauttamista/ hoonaamista tai sitten uutta....


Ari
Tuolla näyttäs olevan uutta saatavilla. Taitaa olla puhallinmallia tosin. https://www.ettansmopeder.se/product/cylinder-sachs-membrantyp-38mm

Kesäkuu 28, 2019, 09:55:57 ap
Vastaus #9

Ari Grimm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
No niimpäs näyttää, kiitos.
Pitää vielä koittaa kaivaa tuota ajoviimajäähdytteistä....

Kesäkuu 28, 2019, 10:17:37 ap
Vastaus #10

Hannu Lepistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 56
Minulla olisi Sachsin NOS-sylinteri nimellä Vertex, siis uusi käyttämätön ja pari muuta ko. merkin sylttyä käytettynä mm. yksi läppämalli. Lisäksi kytkinkoppia pari - niitä magnesiumisia tai mitä köykämiiniä lienevätkään.

nolla viisi nolla 4003922
Hannu Lepistö