Kirjoittaja Aihe: Motobecane 3800  (Luettu 2083 kertaa)

Elokuu 23, 2019, 14:42:25 ip
Vastaus #15

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9156
Eiköhän tuota osan kierrettä katsomalla
avaudu se avautumissuuntakin?

t. Markku

Elokuu 23, 2019, 19:26:57 ip
Vastaus #16

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 368
Kiitos Martille :)  Ööh..luistosuuntaan ...Tarkoittaako se vasenkätistä kierrettä?
Joo,saattaa olla tiukassa,meinaan kun kokeilin kohtuuvoimalla molempiin suuntiin erimoisin konstein mutten aivan raivopäisellä väkivallalla kun en tiennyt kumminpäin se tuhoutuu takuuvarmasti ja oletan että operaatioon on virallinen avainkin olemassa kun vihjeenä ketjupyörässä semmoiset syvät pistemäiset kohdat?
Tuossahan on kyllä vihjeenä kiva kaareva nuolikin mutta vihje ei ole auennut vaan lisävihjeet ristikkoon tervetulleita.
207 Jawassa on samantapane ratas takarenkaalla, aukee pyärimissuuntaan. Onhan siihen oma avaimensa, mutta tein itte avaimen. Paksuun lattarautapätkään porasin vastaavan kokoset reiät samalle etäisyyrelle toisistaan, latan rei-istä tapit läpi rattaaseen ja väänsin rattaan auki.

Elokuu 23, 2019, 20:46:56 ip
Vastaus #17

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 456
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Siis jos ajettelet petaalilla jarruttamista,,,siis samaan suuntaan se lähtee irtoamaan. helpoin tapa on hitsata ketjupyörä jumiin ja isoilla pihdeillä hammaskehästä jarrutus suuntaan !!!   onnea matkaan !!

Elokuu 23, 2019, 20:51:20 ip
Vastaus #18

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 456
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Se tiukkoo vain kaikissa vempeleissä jos se pyoritetään vetosuunnassa,, toisissa vain kettinki on taas eri puolella mopoa. Siis siinne päin kuin se on tehty luistamaan , muuten se systeemi ei toimi ,, se voi irrota muussa tapauksessa polkastessa !!!  Sama se on vaihdepyörissäkin !!

Elokuu 24, 2019, 08:44:28 ap
Vastaus #19

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 368
Se tiukkoo vain kaikissa vempeleissä jos se pyoritetään vetosuunnassa,, toisissa vain kettinki on taas eri puolella mopoa. Siis siinne päin kuin se on tehty luistamaan , muuten se systeemi ei toimi ,, se voi irrota muussa tapauksessa polkastessa !!!  Sama se on vaihdepyörissäkin !!
Kiitos Martille :)  Ööh..luistosuuntaan ...Tarkoittaako se vasenkätistä kierrettä?
Joo,saattaa olla tiukassa,meinaan kun kokeilin kohtuuvoimalla molempiin suuntiin erimoisin konstein mutten aivan raivopäisellä väkivallalla kun en tiennyt kumminpäin se tuhoutuu takuuvarmasti ja oletan että operaatioon on virallinen avainkin olemassa kun vihjeenä ketjupyörässä semmoiset syvät pistemäiset kohdat?
Tuossahan on kyllä vihjeenä kiva kaareva nuolikin mutta vihje ei ole auennut vaan lisävihjeet ristikkoon tervetulleita.
207 Jawassa on samantapane ratas takarenkaalla, aukee pyärimissuuntaan. Onhan siihen oma avaimensa, mutta tein itte avaimen. Paksuun lattarautapätkään porasin vastaavan kokoset reiät samalle etäisyyrelle toisistaan, latan rei-istä tapit läpi rattaaseen ja väänsin rattaan auki.
Niimpä tiätysti, kiristyy pyärimissuuntaan. Taisin aatella näitä puuntyästövehkeitä, niitten terät aukee pyärimissuuntaan.

Elokuu 24, 2019, 09:08:49 ap
Vastaus #20

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Näinhän se muuten oltavakin kun maalaisjärjellä tuumii,muutenhan se voisi aueta polkuhommissa,ainakin teoriassa ellei aivan tajuttoman kireälle vedetty.Asia selvä,kiitos 8)


Tarkoitus oli lähteä kohtuulähellä sijaitsevaan Juthbackaan...vettä tuli eilen+yöllä ja niinpä näyttää nytkin vähän väliä tihuttavan,kolea toppatakkikeli ja pakolliset kumisaappaatkin oltava rapapeltomarkkinoille joten jääköt tältä vuodelta auton upottaminen parkkiin sänkipeltoon,pahus.

Marraskuu 26, 2019, 10:14:27 ap
Vastaus #21

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1579

Marraskuu 27, 2019, 21:42:56 ip
Vastaus #22

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 537
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Jooh ::)  Kiitos mielenkiintoisesta jutusta,valitettavasti on työhanskat olleet kateissa tallihommistakin ja Ranskan etuvetohärveli talvehtinut rauhassa muiden tallikavereidensa kanssa mitä siellä on,ei oo siis tapahtunut yhtikäs mitään.


Velosolex alias Motobecane jäi hyvässä kunnossa talvehtimaan ja tuli ajettua kohtuupaljonkin viime kesänä,huvikseen en oo siis viitsinyt purkamaan vielä ruveta sen ylikoon virisylinterin asennuksen kanssa tai vapaarattaan jonka sain muuten toimimaan takertelematta eikä siis ole mopo lähtenyt käsistä...vielä :o
Ois siellä muuta "oikeaakin" tekemistä suzukin kuin harrasteautonkin kanssa mutta ei oo napannut.


Senverta aktiivisuutta löytynyt että pakettiautolla heitetty 700km lenkki ja talliin haettu uusi perheenjäsen ja kyllä,kyse itämoposta.
Siitä enemmän kunhan kevättää ja osia haalittu maailmalta,museomopo siitäkin tavoitteena.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2019, 10:36:09 ap kirjoittanut Petri J Kokko »