Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2337965 kertaa)

Lokakuu 10, 2019, 11:39:08 ap
Vastaus #8415

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 236
Melkein kaikki tunnistettu noista edellisen viestin raadoista.

Molemmat '30 luvun laitteet on melko varmasti '37-'38 Chevrolet 4D Sedaneita, kaikki yksityiskohdat ainakin täsmää ja noita autoja oli aikanaan jonkin verrankin Suomen teillä. Noiden välissä oleva taitaa tosiaan olla Datsun 120Y kuten Perttikin sanoi. Valkoinen laite toisen Chevyn jälkeen ei ole itseasiassa DKW Junior, vaan '56-'62 Ford Consul. Sitten on tosiaan Transit, Panhard ja viimeinen näyttäisi tosiaan olevan Corolla, vuosimalli ilmeisesti 1971. Jostain syystä tuo keula hämäsi itseä sen verran, että en Corollaksi tunnistanut.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Lokakuu 10, 2019, 14:02:47 ip
Vastaus #8416

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1533
Datsun tuolla on, mutta ei kyllä taida olla 120Y. Se on Datsun 120A F-II
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 10, 2019, 15:44:51 ip
Vastaus #8417

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 80
Tässä muutaman vuoden takaisia kuvia. Kuvissa ehkäpä Mossen jälkeen toiseksi yleisin metsäauto Suomessa.
Tätäkään autoa ei enää ole noilla sijoillaan. Pobedan ja synkän kuusimetsän paikalla peltoa vaan.. :'(.








Joulukuu 03, 2019, 16:45:32 ip
Vastaus #8418

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 236
Harvinaisen ehjä Pobeda, vaikka noi tosiaan onkin kohtuu yleisiä metsäraatoja, niin harvoin on näkynyt noin ehjää yksilöä. Harmi että on siivottu pois.

Laitanpa samalla lisää raatoja tuolta viime kevättalvelta eli siis samalta laanilta kuin aikaisemminkin. Jos vaikka kohta saisi nämä kuvat kaikki laitettua, niin päästäisi kesällä kuvattujen raatojen pariin. ;)  Näistäkin osa on tosi helppoja tunnistaa, osa hieman haastavampia ja yksi jäi multa ainakin tunnistamatta kokonaan...

Pari ekaa oli senverran romukasassa ja oksien takana et kuvat ei ole ihan parhaita. No, nämä nyt jokainen metsäautoilija tunnistaa vähän huonommastakin kuvasta.













Tämä hytti jäi multa tunnistamatta. Hytissä on paljon tuttuja piirteitä, mutta kun yksityiskohtia katseli hieman tarkemmin, niin aina jokin kohta ei täsmää.


FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 03, 2019, 20:11:58 ip
Vastaus #8419

jari suvitie

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 72
Eikös tossa ole pari kertaa VW, sitte ehkä Transit ja pari kertaa Popeda tai Warszava. Simca Aronde kolmessa kuvassa , hyttiä en tunnista ja viimeisenä DKW.
Jari "ei talvikunnossapitoa" Suvitie , entinen ihminen, nykyinen eläkeläinen
Gruppo Reumatismo
Moto Guzzi NCR (Nevada Cappuccino Racer) ja Cali III + Eml Sport kilvissä
Moto Guzzi V50 Nero Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Uno Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Due Club Racer

Joulukuu 03, 2019, 21:02:04 ip
Vastaus #8420

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5248
  • MC Debit
Nokkansa menettäneen ransiitin vieressä taitaa pilkottaa vanha Toyota Dyna, lavamallia.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 07, 2019, 15:16:34 ip
Vastaus #8421

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 236
Oikeassa olette molemmat, ekaksi on tosiaan pari VW pakua, sitten Transit, Pobeda ja Simca Aronde. Vikana on tosiaan DKW Junior. Kuormurin hyttiä ajattelin ekaksi Fordiksi, mutta kaikki yksityiskohdat ei täsmää oikein minkään vuosimallin kanssa. Toki ilman keulapeltejä tunnistaminen on hankalaa, kun noi peruskorit noissa hyteissä on senverran samanlaisia merkistä riippumatta.
Transitin vieressä oli tosiaan lavamallin Dyna. Siitä ei näköjään kuvaa löytynyt, taisi olla ettei tullut rämmittyä tuonne keulan etupuolelle kun lunta oli kohtuu paljon.

Tuossa muutamat raadot lisää samasta paikkaa. Muutama setti näitä talvisia raatoja olis vielä jäljellä, mutta ei ihan kovin montaa enää... Taas osa on tosi helppoja tunnistaa, osa aiheutti hieman enemmän Googlettamista ennenkuin oikea merkki ja malli löytyi.



















FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 08, 2019, 08:03:23 ap
Vastaus #8422

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7393
  • Nuolija Savosta
Ekassa kuvassa on joku Volovo, sitten Fiiatti 238, seoroovissa parissa kuvassa Volovo 145, sitä seoroovissa kahessa Mese 123, kuorkki on Beetvoorti, ja vieläpä Skantinaavia Mossenkii tunnistan.
 Viimenen on sitten mikälienöökää Letukka, Puikki tae Olstsmopiili? ::)

Joulukuu 08, 2019, 09:31:57 ap
Vastaus #8423

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1533
Tuo eka voiis olla 929 Mazda.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 09, 2019, 17:06:43 ip
Vastaus #8424

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7393
  • Nuolija Savosta
Tuo eka voiis olla 929 Mazda.

Sitähän minäkii että 70-luvun puolivälin Matsta 929 se on. :P
 
Ensin kyllä katoin että joku on tehny källin, ja nostanu koeruuttaan Volovon nokalle vierasperräesen sälleikön, vuan nyt jo uskon Kosusen olevan oekeessa.

Joulukuu 09, 2019, 19:34:07 ip
Vastaus #8425

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 236
Oikeassa olette, eka on tosiaan Mazda 929, en olisi kyllä itse tunnistanut jos maskissa ei olisi pienellä fontilla lukenut auton merkkiä. Ja viimeinen raato on tosiaan GM tuote '30 luvulta, 1939 Chevy.

Tässä taas parit raadot lisää samasta paikkaa. Suurin osa varsin helppoja tunnistaa, mutta yksi jäi mulle arvoitukseksi...





Tätä en saanut itse tunnistettua. Tuttuja piirteitä siitä löytyy, mutta merkki ja malli jäi silti mysteeriksi...













FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 09, 2019, 20:02:28 ip
Vastaus #8426

Heikki Salmén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 223
  • Återfallsgubbe
Se tunnistamaton on Fiat 132

Joulukuu 09, 2019, 21:03:03 ip
Vastaus #8427

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1533
Eka taitaa olla maskista päätellen se hirvenpää Volga, tuoreemmista taisi puuttua hirvi.
96 on sitten saanut paljon nimiä, eli syöksysämpylä.
Fiat taitaa olla.
142 Volvo.
Tätä taidettiin mainostaa, ei öljyä, ei rasvaa, vain tippa bensaa riittä.
Pakukaappi taitaa olla Englannin aarnikotka, onko kyseessä, Bedford aarnikotka moottorilla vai kansan suussa Opel Plitz, Saksan nokivasaralla?
Land Rover kai.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 10, 2019, 05:22:58 ap
Vastaus #8428

Marko Villikka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
Kyllä se ihan 2.1 opelin pommilla on,Noita tuli joskus vähän enempikin harrastettua.Kiva auto ajaa kierrokset oli jo 80,pin vaudissa tapissa ja meteli mahdoton.

tänään kello 13:37:38
Vastaus #8429

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 236
Nyt kun Heikki sanoit niin tunnistamaton tosiaan on Fiat. Eipä taida olla tänäpäivänä ihan yleisimmästä päästä enää, ihan täysin entuudestaan tuntematon laite mulle. Muutkin raadot meni ihan oikein. Pakua ajattelin itse Bedford CF:ksi, mutta eipä tullut mieleen että niitähän tosiaan kaupattiin myös Opelin merkillä.

Tuossa seuraava setti kuvia. Vähiin alkaa käymään nämä kuvat joten kohta päästään takaisin kesäisien kuvien pariin, tämän jälkeen varmaan pari setillistä tulee vielä näitä tämän laanin kuvia. Taas on enemmän ja vähemmän helppoja tunnistettavia...












Tämä hytti jäi multa tunnistamatta. Olen kyllä nähnyt kuvia ehjästä samanlaisesta, mutta merkkiä en keksi millään tähän hätään...





FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.