Kirjoittaja Aihe: Solifer 4-speed etupään purku  (Luettu 508 kertaa)

Toukokuu 03, 2020, 22:24:28 ip
Luettu 508 kertaa

Seppo Vuoristo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 21
Etuiskarien tarkastus ja voitelu.:
Purku, miten?
Etuhaarukan laakerointitarkastus:
Ajattelin ensin ottaa iskarit pois ja sitten tarkistaa laakeroinnin. Onko sen purussa mitään erikoista mitä pitäisi huomioida?
Kun aloittelin pyörän kunnostusta sain viestejä että kannattaa jättää alkuperäiseen löytökuntoon. Täten mietin kuinka paljon rungosta ruostetta kannattaa poistaa vai poistaako ollenkaan ja paikkamaalaako tätä etuhaarukkaa yläpäästä, missä kulumia vai jättääkö silleen? Katso kuvat
Puuttuuko etunavan nopeusmittarin ja navan välistä jotain vai onko tämä kohta todella nain avoin?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2020, 22:27:14 ip kirjoittanut Seppo Vuoristo »

Toukokuu 06, 2020, 19:35:12 ip
Vastaus #1

Seppo Vuoristo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 21
Päätymutteri, onko oikea- vai vasenkätinen kierre?
 Täytyy tietää, ennenkuin antaa jakariin  ”lekaa”! Tuntuu olevan tiukka!

Toukokuu 06, 2020, 20:45:18 ip
Vastaus #2

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2169
  • Museoajoneuvotarkastaja

Toukokuu 07, 2020, 10:03:30 ap
Vastaus #3

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1134
https://www.npm.fi/fi/varaosa-luettelot/solifer-mopot-1996-ja-vanhemmat/tomos-moottorilla


Näyttäis olleen mittarinpyörittäjä ikäänkuin lennossa vanhemmassa navassa ja uudemmassa tulee päälle "pölykapseli".
Pitkäviiksisen pyöritysasian tarvitsee kumpikin.

Toukokuu 07, 2020, 10:50:13 ap
Vastaus #4

Seppo Vuoristo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 21
Kiitos tiedoistanne. WP40 teki tehtävänsä. Ruiskutin sitä illalla ohjauslaakerin mutteriin ja aamulla se aukeni jakarilla ilman lekaa tosi helposti. Ihme aine!