Kirjoittaja Aihe: Autovap, Cyclovap ja Vapsa.  (Luettu 4324 kertaa)

Elokuu 25, 2019, 09:40:50 ap
Vastaus #45

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 9511
Eilen löyty romppeilta Mobyletten sähkövehkeen
hyvä pohjalevy.Liki uudet kärjetkin siinä oli.

Huomenna taitaa tulla myös se Ranskasta ostamani ABG-moottori-
postin mukaan on jo perjantainaa Lahdessa-
siinä sähkövehkeet ovatkin.

Mutta mistä olette ostaneet noita puolia Mobyyn,
jos ostaneet olette? Saako Suomesta?

t. Markku

Elokuu 25, 2019, 09:59:39 ap
Vastaus #46

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3695
  • Mamu
Siintä Postin nopeudesta tiedä...Tilasin Ruåtsista tietsikkaan akun,koska suomifirmoissa oli tavanomainan Suomi-lisä joka kaksinkertaisti akkumulaattorin hinnan.Apropoo,firman postauksessa oli seurantakoodi:Södertälje-Tukholma-Helsinki tulli 1 vrk,Helsinki-Kouvola 5 vrk...Mutta hyvän akun sain!

Elokuu 25, 2019, 10:00:23 ap
Vastaus #47

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 9511
Tuon koneen kuvaan liittyi tämmöinen teksti:

"The VAP 57 and VAP 57/3, introduced in 1957, were the same as the VAP 55 and VAP 55/3 except thay had the Magnéclair ignition system instead of a flywheel magneto.  The VAP 57 was in production until 1960.  The VAP 57 was used in the UK: it was the engine used in the Auto-VAP mopeds sold by Scootamatic.  Scootamatic had its origins in Elswick-Hopper and this is where the link to VAP starts, with VAP 57 engines being used to power the series of prototype mopeds that Elswick-Hopper produced."

Mutta millainen on  Magnéclair ignition system instead of a flywheel magneto?

Eipä ole vissiin ihan yleinen systeemi? Vai onko semmoinen kuin on vaikkapa polsu-sedän KOD-moottoreissa?

t. Markku

Elokuu 25, 2019, 10:08:53 ap
Vastaus #48

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3695
  • Mamu
Jos KOD-moottorissa on sama elektroniikka kuin D-sarjalaisissa niin se on yksinkertaisempi kuin tiiliskivi...Toivottavasti näistä kuvista ei ole haittaa?http://cyclovap.fr/doc/outils/outillage_57.pdf
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2019, 10:10:26 ap kirjoittanut Risto Sollo »

Elokuu 25, 2019, 10:13:26 ap
Vastaus #49

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 9511
Ai hitto kun oli hyvä manuaali!

Todella paljon kiitoksia. Jotenkin tuo sytty tosiaan
hiukan muistuttaa "Kodinkoneen" syttyjärjestelmää.

Onko muuten kellään tiedossa Suomessa kokonaista mopopeliä,jossa olisi
tuo ABG -57 moottori asennettuna?

t. Markku

Elokuu 26, 2019, 17:52:29 ip
Vastaus #50

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 9511
Ehtoota!

Hain äsken postista Ranskankoneen-sen ABG-moottorin
siis.

On ne ranskalaiset aika luikureita-luulin ostaneeni
käytetyn moottorin-mutta tuo piruhan on ihan
ajamaton vehes! Rupesi näyttämään niin siistiltä,
että ei kai käytetty tuollainen sentään voi olla...

Ja niin oli uusi-pakoputkessakin sisällä asui hämähäkki,
jonka poistutin sieltä-tulikohan maahan nyt uusi vieraslaji?

Se sytytyskin antoi heti tulen,kun ensin säädin kärkivälin aukeamaan.

Aina sattuu ja tapahtuu-näemmä.

Mutta Mobylette AV3:n tai AV32 syttyvehkeet uupuu vieläkin-
joten tarjota saa,jos on ylimääräisiä.

t. Markku