Kirjoittaja Aihe: KTM 125 RV -81 toimintakuntoon saattaminen.  (Luettu 6534 kertaa)

Syyskuu 26, 2019, 12:34:58 ip
Vastaus #30

Tomi Silvo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 108
Moro


Alemmasta T-kappaleesta ylös lähtevä putki oli omassa 81 kotarissa maalattu. Siitä sai pimeässä olleena hyvin värisävyn mallin. Muistaakseni RAL2002 oli hyvin lähellä.

Lokakuu 07, 2019, 16:51:34 ip
Vastaus #31

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3476
 Vaihdekeppi nytkähti eteenpäin, mutta vielä on työtä ja sovittelua. Pikkuhiljaa ilman paineita...
 Noista palikoista pitäisi solmia yksi toimiva.
   …   edit   ...
 Rälläköity on ja hitsausta odottaa. Tein viisteet että hitsauspintaa tulisi enemmän, eikä ehkä katkea niin helposti.
 Varoiteltu on noista osittainkin karkaistuista osista, että irtoaa aineen ja sauman "liitoksesta" eri kovuudesta johtuen.
 Aika näyttää...
   …   edit   …
Alemmasta T-kappaleesta ylös lähtevä putki oli omassa 81 kotarissa maalattu. Siitä sai pimeässä olleena hyvin värisävyn mallin. Muistaakseni RAL2002 oli hyvin lähellä.

 Juha M, jolla kokemuksia on paljonkin mm. juuri tällaisesta RV mallista, kertoi, että tuo RAL 2002 on se oikea väri.  Sitä siis etsimään.
 Sain Juhalta vielä kuvan omastaan, joka toimikoon innoituksena tämän nakertelun toteutukseen.
 Toivomus oli että anonyymisti, mutta turhan vaatimaton herra on. Löytyy todella hienoa ja harvinaista kalustoa, jota sietäisi myös esitellä. respect !

 ...edit…

14.11. Keulan kolmioita pois lukien pyörä on nyt ns. tuhannen p....n päreinä.  Pohjakosketus on saatu, tai käväisty pinnalla.
 Osia on putsailtu ja hinkkailtu, zoomailtu ja hankittukin. Itävallassa 65e maksava ja mell keen tilattu takaratas löytyi yllättäen MopoSportista 26e hintaan.
 Eturatas on samalla rihlalla kuin nykyvehkeissä ja niitä löytyy, hieman joutuu rälläkällä sirontamaan, mutta sopii. Ketjua löytyy itseltä.
 Lyhkäsiä puolentunnin sessioita tehnyt satunnaisesti, mutta aina se hieman etenee.
 Eilen porasin yhden 8mm kartioruuvin takarungosta, että sai lokarin tuen irti ja aika jumppa oli mitättömän ruuvinysän irroittamisessa kierteeltään.
 Alkuun ruuvipenkissä ja kun oli syvemmällä, niin 3 mm reikä ja siihen torxin pakotus ja nitkuttelua.  Pieni, mutta työläs homma ja inha onnistumisen tunne.  :)
 Tästä on taas hyvä jatkaa...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2019, 20:10:12 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Marraskuu 26, 2019, 17:43:05 ip
Vastaus #32

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3476
 Pikkuhiljaa edistyy. Nyt on pyörät "tehty", runko lähes hiottu, kone kasaamista vaille jne.  Muutama osa löydetty palstan kautta, joten kiitokset vielä niistä.
 Ei o tässä työtunteja kovinkaan montaa takana ja tällä vauhdilla voi kesäks valmistua, huom. toimintakuntoiseksi, ei näyttelyesineeksi.  Aika näyttää.

Marraskuu 30, 2019, 12:53:02 ip
Vastaus #33

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3476
    P i e n i n   a s k e l i n    se etenee.

Marraskuu 30, 2019, 16:27:40 ip
Vastaus #34

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9611
Mulla saattaa olla tuommoinen lukko avaimineen.
Ainakin hyvin samantapainen,jos oikein muistan.

Uusi-tarkistan,jos on tarvetta?

t. Markku

Joulukuu 09, 2019, 16:56:47 ip
Vastaus #35

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3476
 Ei lopu hommat ku aina löytyy jotain uutta.  :)    Mopojen kanssa väkertäminen on hauskaa hommaa.   ;D :'(

 Pitää aina välillä todistella itselleen tätä asian laitaa... 
 Lohjennut se on.  Teki mieli sanoa, että vee, niinku ittu !
  Saatoin sanoakin.  :-\
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2019, 16:58:39 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Joulukuu 09, 2019, 21:17:10 ip
Vastaus #36

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1628
mangnesium taitaa olla tuokin alapää,itselläkin oli poikki mutta yläpuolelta jonka hitsausta siirsin varmaan pari vuotta mutta hiljakkoin hitsasin tigillä ja mangnesium langalla joka oli suht kallista näyttäis että tarttui eli oikea hitsari tuonkin korjaa mutta joutuu leikkaamaan sen yläpoulenkin lenkin leikkaamaan että onnistuu

Tammikuu 28, 2020, 06:51:30 ap
Vastaus #37

kari heino

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 24
Löysitkö Eero värikoodin tuohon oranssiin mulla olis tarve samaan väriin ktm 250gs -83 laitoin sulle muuten yv.

Tammikuu 28, 2020, 10:29:42 ap
Vastaus #38

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3476
 Tossa nyt silmä valehtelee, eikä väri todellisuudessa ole oranssi.   Outoa.    :(

 Aiemmin ketjussa Mattilan Juha, sekä Tomi Silvo tiesivät maalin olevan -RAL 2002-

 Itse en tuota teettänyt, enkä paukkupulloissa löytänyt, joten oikaisin ja otin huonolla menestyksellä käyttöön perus oranssin.
 Runko on nyt neljään kertaan maalattu ja yhä kirjava.  :P     Rikon pullon ja maalaan pensselillä, ni tullee parempi. ?

 Kotari, kuten pelkäsinkin, laatikoitui ja jää odottamaan muutamaa osaa... ehkä vuosiksi.

 Työpöydällä on nyt TY, jonka yritän saada muunneltua halutunlaiseksi. Ei tu museopeliä siitäkään...

 ps. vastaan yyveehen...

Tammikuu 28, 2020, 14:56:50 ip
Vastaus #39

Kymäläinen_Paavo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 327
Tarvikekolmio Oy Lohjan asemalla teki meikälle RAL numerolla paukkupullon. Maksoi vähän enemmän kuin hyllytavara, mutta kannatti.


Aihe on lukittu. Vain ylläpito voi vastata.