Kirjoittaja Aihe: Kiihdytyspumpun toiminta??  (Luettu 1030 kertaa)

Syyskuu 20, 2019, 21:03:01 ip
Luettu 1030 kertaa

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Potilas on vuoden 2008 KTM 250 SFX crossi.
Kaasari on 37 mm. Keihin FCR MX.
Pyörä lupaa mutta ei herää tulille,kiihdytyspumppua testattaessa ihan pöydällä kaasari irrallaan,ei bensaa tule kuin lirittämällä.
Vastaava Husqvarnan 41mm kaasari samalla lailla testattuna ruikkaa bensaa kolmen metrin kaaressa.
Jossain on vikaa,mutta missä.Kaikki kanavat näyttäisi olevan auki,pumpussa on uusi kalvo ja jousi,linkkivivussa on uusi jämäkämpi jousi.
Nyt tarvitaan neuvoa uudempien nelaricrossien asiantuntijoilta.
Itse en noista ymmärrä hölökäsen pöläystä.

Syyskuu 21, 2019, 08:11:47 ap
Vastaus #1

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Keneltä voisi kysyä,kuka on perehtynyt näihin nykykaasareihin joissa kaikenmaailman systeemejä ja kaasuläpän asennontunnistimia.

Syyskuu 21, 2019, 10:20:08 ap
Vastaus #2

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on Martin maltettava oottaa, ko Nikkain herrää tai tullee mökiltään sivistyksen pariin.  Se on ainakii läheltä kattonu tuon aikakauven kotareita, ja tuntee gurut?

- arvelee jaakkovaakko

Syyskuu 22, 2019, 09:55:58 ap
Vastaus #3

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mulla oli kerran erään auton kaasarissa niin että suihkuputken juuressa o-rengas vuoti ja bensa valu siitä juuresta kurkkuun eikä putkesta tullu juuri mitään, jos näin tässä tapauksessa sen olisi varmaan huomannu ?

Syyskuu 23, 2019, 11:10:11 ap
Vastaus #4

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on Martin maltettava oottaa, ko Nikkain herrää tai tullee mökiltään sivistyksen pariin.  Se on ainakii läheltä kattonu tuon aikakauven kotareita, ja tuntee gurut?

- arvelee jaakkovaakko

Kyllä Nikkain nostaa kädet pystyyn saman tien.  :(
 Tallissa -03 450 EXC ja siinä kaasari jumissa kun jätin bensoineen seisomaan useemmaks vuodeks. Ty hy mä !

-08 puolikkaassa jo viksumpi vekotin se kaasari, mutta kyllähän sen ruikata pitää aika reilusti, joten joku on tukossa, tai saa ilmaa väärään väliin.
 Onhan noissa venttiilivikojakin ja jos imupuoli ei tiivis, niin huonosti käynnistyy.
 Pohjan seosruuvihan on varmasti auki ?

Ei muuta ku zemppiä Martille. Työvoitto siitä pitää ottaa, eikä varmaan yhtä hokkuspokkus korjausta ole.

ps. oon saanu huudella apuja Ykkös MP;stä, vaikka pyörän aikoinaan Tanelta ostinkin.  R.I.P.

Syyskuu 24, 2019, 16:49:46 ip
Vastaus #5

Tomi Silvo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

https://thumpertalk.com/forums/topic/1252657-keihin-fcr-carb-setup-and-clean-instructions/

Tuolla video FCR:n kiihdytyspumpun ajoituksen säädöstä.

Kohokammion pohjassa on leakjet jolla pumpulta takaisin kohokammioon virtaavan polttoaineen määrää säädetään. Isompi leakjet, vähemmän bensaa kurkkuu ja toisinpäin. Tosin mikäs niitä olis muuttanut. Ohivuoto tiivisteistä voisi vähentää bensan määrää ja jos tuo pumpun ajoitusruuvi on poskellaan.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2019, 09:13:36 ap kirjoittanut Tomi Silvo »