Kirjoittaja Aihe: Polttainetankin korjaus epoxyllä  (Luettu 5160 kertaa)

Tammikuu 13, 2020, 22:14:06 ip
Vastaus #15

Juho Karko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 252
Ainuu oikee tapa on hitsaa kaasulla tai juottaa messingillä tai hopealla silloin kestää.
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
Zundapp KS 750 `44
Ariel Square Four MK 2 1000 `54
Royal Enfield Scrabler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 '69

Tammikuu 14, 2020, 09:51:20 ap
Vastaus #16

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3696
Moro

Lainaus
Ainuu oikee tapa on hitsaa kaasulla tai juottaa messingillä tai hopealla silloin kestää.
Voi muuten Juho olla aika toivoton yritys ainakin mikä tässä keskustelussa kyse.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going


Tammikuu 14, 2020, 16:06:38 ip
Vastaus #18

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 298
Itse aina ihmetellyt miksi peltisen tankin korjaukseen pitää sotkea hopeeta, tinaa, lyijyä ja messinkiä, kun tankin alkuperäistä valmistusainetta eli peltiä saa melekeen ilmaiseksi. Leikkaa nätisti pitsit pois ja tekee nätin korjauspalan ja hitsaa kiinni. Näin olen tehnyt, isot ja pienet tankit, aina on pitäneet ja kestäneet.

Tammikuu 14, 2020, 16:19:05 ip
Vastaus #19

Matti Kivistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 693
Itse aina ihmetellyt miksi peltisen tankin korjaukseen pitää sotkea hopeeta, tinaa, lyijyä ja messinkiä, kun tankin alkuperäistä valmistusainetta eli peltiä saa melekeen ilmaiseksi. Leikkaa nätisti pitsit pois ja tekee nätin korjauspalan ja hitsaa kiinni. Näin olen tehnyt, isot ja pienet tankit, aina on pitäneet ja kestäneet.
Riippuu aikakaudesta.  Kyllä oikein vanhoissa tankit oli tinaamalla kasattu ja muitakin juotteita on käytetty.
Täytyy kai se peltikin jollakin kiinni laittaa ?

Tammikuu 14, 2020, 16:22:14 ip
Vastaus #20

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 298
Itse aina ihmetellyt miksi peltisen tankin korjaukseen pitää sotkea hopeeta, tinaa, lyijyä ja messinkiä, kun tankin alkuperäistä valmistusainetta eli peltiä saa melekeen ilmaiseksi. Leikkaa nätisti pitsit pois ja tekee nätin korjauspalan ja hitsaa kiinni. Näin olen tehnyt, isot ja pienet tankit, aina on pitäneet ja kestäneet.
Riippuu aikakaudesta.  Kyllä oikein vanhoissa tankit oli tinaamalla kasattu ja muitakin juotteita on käytetty.
Täytyy kai se peltikin jollakin kiinni laittaa ?
Anteeksi, en huomannut erikseen mainita että puhuin tankeista joihin ei alunperinkään ole sotkettu muita metalleja.

Tammikuu 16, 2020, 08:14:31 ap
Vastaus #21

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9977
Riippuu myös siitä,millaisessa kuosissa se tankki
muuten on-ja haluaako,että se on maaleiltaan vielä korjauksenkin
jälkeen alkuperäinen-tai muuten väreissään.

Ei tullut mieleen kaasupillit kun korjasin jonkun tolvanan poraaman
reiän alkuperäisvärissä olleen Zedel -Terrrotin vm 1912 tankista.

No siihen juotin kuparipennin tinalla paikaksi-penni oli vuodelta 1913. Sitä
korjausta varmaan Hollannissa museossa kävijät pähkäilee nykyään...

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2020, 07:24:37 ap kirjoittanut markkukovasin »

Tammikuu 26, 2020, 19:20:43 ip
Vastaus #22

Tapani Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
  • Konevoimalla go ahead
Olen päästänyt migin pullosta suojakaasua tankkiin hitsauksen ajaksi. Ei ole vielä tullut silmille.t. Tapsa
Tapani Virtanen
Nurmijärvi

Huhtikuu 08, 2020, 20:23:45 ip
Vastaus #23

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 252
Toi argon saattaa olla hyvä keino estää palamiskelpoisen seoksen muodostumista. Kaasullako sitten hitsasit?

Huhtikuu 11, 2020, 21:55:42 ip
Vastaus #24

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 583
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Ja myös nitrogeeni käy ,siis sama kaasu jota Citroen käyttää kaasukelloissa ( typpikaasu )