Kirjoittaja Aihe: selain  (Luettu 707 kertaa)

Lokakuu 11, 2019, 22:05:39 ip
Luettu 707 kertaa

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miten suhtaudutte googlen pyytämään- vaatimaan hyväksymiseen, jotta pääsee selainta käyttämään?
Kaikki selailut on heidän tiedossa ja heidän mukaansa turvassa. Olisko joku muu selain parempi tältä osin vai
ovatko nämä tietoturvajutut samat? Tuntuu vaan niin pahalta "iso veli valvoo" systeemi.
Minä en pääse ilman hyväksymistä hakemaan netistä mitään, ihme kun tänne pääsee.

Lokakuu 12, 2019, 11:31:14 ap
Vastaus #1

Osmo Leikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Lokakuu 12, 2019, 12:31:47 ip
Vastaus #2

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Käytän Edgeä, joka tällä koneella tuntuu toimivan ihan hyvin, mutta kun käyttää Googlea hakukoneena, niin se kuitenkin vaatii hyväksymään seurannan.
 Ei kai näistä oikein irti pääse jos haluaa sujuvasti liikkua interneetin ihmemaailmassa...
 Hyväksy vaan, kyllä EU meitä sitten taas puolustaa.

Lokakuu 12, 2019, 13:14:25 ip
Vastaus #3

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lataa Firefox, kelpo selain:

https://www.mozilla.org/fi/firefox/new/
Minä olen käyttänyt Firefoxia yli 20 vuotta. On ollut ongelmaton, lisäksi sähköpostiohjelmassa on mahdollisuus arkistoida sähköpostit koneen muistiin.
Minulla taitaa olla arkistossa lähes 10 vuoden sähköpostit (työasiat yms "tärkeät" sähköpostit).
Näin ei tarvitse pitää kovin suurta muistikapasiteettia sähköpostipalvelimella.
Kun en ole  kokeillut muita, niin en osaa sanoa ovatko ne parempia, vai huonompia!

Hakukoneena pääasiassa käytän DuckDuckgota, Bingia tms. Google on tietysti paras, mutta sitä käytän vain, jos nuo toiset ei anna tyydyttäviä hakuja.
Minulla on luulo, että tou Duckduckgo ei kerää mitään tietoja eikä istuta keksejä (cookies) käyttäjän koneelle.
Lisäksi siinä on sivuhistorian poisto-ominaisuus, jonka kehuvat poistavan myös käytön aikana asennetut keksit.
Mutta en tiedä, olen tässä asiassa vain uskon varassa!
https://en.wikipedia.org/wiki/DuckDuckGo
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2019, 13:20:32 ip kirjoittanut Jouko Kuisma »

Lokakuu 12, 2019, 21:10:47 ip
Vastaus #4

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos ehdotuksista, kaikki ovat varteenotettavia vaihtoehtoja.
Kokeilen ensin Firefoxia, katon kuinka pääsen siihen sisään.
Alkoi vaan kismittämään tietoturvan nimissä vaadittu hyväksyminen, jotta menetän virallisesti tietoturvan

Lokakuu 12, 2019, 21:24:04 ip
Vastaus #5

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Firefox ja DuckDuckgota myös täällä, eikä vaihtoehtoja ole WIN-maailmassa näköpiirissä.
Toki lihasmuisti ajaa monesti Googlettamaan...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 13, 2019, 03:39:44 ap
Vastaus #6

Rauno Härkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda CB 750 F2 Seven Fifty
Netissähän aina joku ohjelma kyttää, vaikka väittävät muuta.....  :angel:
Firefox ja gmail käytössä, googlella kaivelen tietoja, kyttäävät jos kyttäävät, ei haittaa....  :P

Lokakuu 17, 2019, 14:08:47 ip
Vastaus #7

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Google.Minulla ei ole mitään mistä joku hyötyisi.

Lokakuu 17, 2019, 14:43:06 ip
Vastaus #8

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Google.Minulla ei ole mitään mistä joku hyötyisi.
Nuo isot firmat keräävät kaikenlaista käyttäjätietoa, ei siis yksilökohtaista, vaan massojen eli ns big dataa.
Sillä kaupalliset firmat pystyvät sitten profiloimaan erilaisia ihmisryhmiä ja kohdistamaan mainontaansa juuri haluamalleen kohderyhmälle.
Tässä tulee suuri etu noille järttifirmoille, koska tuossa big datassa tarvitaan juuri suuria massoja, että pystytään tekemään käyttäytymismalleja.
Muistanette sen kotona asuneen opiskelijatytön, jolle tuli lasten vaippamainoksia ja onnitteluja raskauden johdosta.
Olivat pystyneet profiloimaan hänen tilansa ostokäyttäytymisen perusteella. Siis suuri massa teki märättyjä ostoksia ja muutaman kuukauden kuluttua sitten alkoivat ostamaan vauvanvaippoja. Tästä pystyttiin päättelemän alkava raskaus!

Joten kyllä nuo kuukkelit, amazonit yms hyötyvät Ristonkin käyttäytymisestä!
Varo vaan ettet kohta saa vaippamainoksia, ehket juuri vauvojen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2019, 21:40:53 ip kirjoittanut Jouko Kuisma »