Kirjoittaja Aihe: Palstalaisten omat autot  (Luettu 3925 kertaa)

Marraskuu 09, 2019, 16:11:10 ip
Vastaus #60

Mika Törne

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 376
Jos tuossa Xsarassa on taka-akselisto laitettu kuntoon, niin autokuumeisella voi olla vielä tuskastuttavan monta vuotta kärsittävää edessä. Konettahan noista kaksilitraisista dieseleista ei tahdo saada ajamalla rikki. Toki tuossa hintaluokassa pienikin vika aiheuttaa helposti paalituomion.
Jos tuossa Xsarassa on taka-akselisto laitettu kuntoon, niin autokuumeisella voi olla vielä tuskastuttavan monta vuotta kärsittävää edessä. Konettahan noista kaksilitraisista dieseleista ei tahdo saada ajamalla rikki. Toki tuossa hintaluokassa pienikin vika aiheuttaa helposti paalituomion.
Ei huoltokirjasta ainakaan löydy mainintaa tuosta taka-akselista. Takapään jousitus on kyllä väsynyt,  perä roikkuu alhaalla kuormaamattomanakin ja akselisto ottaa runkoon kiinni isommissa loikissa komean kolahduksen kera.
Jotenkin luulis, jos se laakerointi olis korjattu, olis samalla jousitus pistetty kuntoon.

Varsinkin hieman isohkolla aisapainolla meno näyttää tuolta.. : https://photos.app.goo.gl/WGd8YA2AZLp42dey6

Marraskuu 09, 2019, 16:15:59 ip
Vastaus #61

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8472
Tutun kaverin Berlingo oli kesällä asettunut perämakuulle
yön aikana-ajamalla se oli parkkiin laitettu,mutta aamulla
oli lysähtänyt perä maahan.

Lienee sama vääntösauvarakenne noissa toisissakin Citikan malleissa?
Siis niissä,missä ei ole hydrauliikkaa.

Kai siellä pettää vääntösauvan boorit ruosteen takia?

No sen korjaus maksoi 200e...siihen hintaan akseliston myyjä
ruuvasi vanhan irti ja tuomansa käytetyn akseliston takaisin-ei ollut
monella pultilla kiinni. Jarruputken venkslaaminen taisi olla se vaativin
kohta. Jarrutkin oli vaihtoakselissa paikallaan-ja ihme kyllä-jopa toimivat.

t. Markku

Marraskuu 09, 2019, 16:48:27 ip
Vastaus #62

Marko Mauriala 2

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 81
Menee myös holkit akselista loppuun, jolloin pyörä takaapäin katsoen vinossa.

Marraskuu 09, 2019, 17:11:13 ip
Vastaus #63

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5287
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Normi webasto, ei mun matkaveneessäkään lähteny josen pannu konetta käyntiin, sitten kaksi 65amppeerista hupiakkua piti koko yön webastoa käynnissä. Jos oltiin toinenki yö niin parikymmentä minuutti piiti perkinssiä käyttää ja taas sai nukkua lämpösessä.

Marraskuu 09, 2019, 17:13:12 ip
Vastaus #64

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8472
Jaa?  Meinasin vaan kun mainitsit,että oli sähköauto. Onko niissä
jokin pikkutankki webastonesteelle?

t. Markku

Marraskuu 09, 2019, 17:21:32 ip
Vastaus #65

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1046
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
X-parts Kangasalalta myy ns. tehdaskunnostettua noihin berlingoihin, xsaroihin ja pösöihin 390,- jolloin vanha palautetaan heille. Niisson rasvanipat jolloin kestää pitempään jos muistaa välillä niihin rasvaa laittaa.

Marraskuu 09, 2019, 17:32:36 ip
Vastaus #66

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5287
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Oli sielä tankki lämmitysöljylle ja liitäntä agrekaatille jolla voi akut ladata. Sanoin et laitetaan agrekaatille pakoputki ulos niin lataa ajaessa, nou se ei käy koska sitten olisi pitänyt kayttää diisseliä ja maksaa vero. Nyt kun harrasti pientä matkailua nosti agregaatin ulos ja latasi löpöllä, nyt on oikea matkailuauto ku vaimo ei tykänny nukkua teltassa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2019, 18:04:00 ip kirjoittanut Henry Eklund »