Kirjoittaja Aihe: Kannattaakohan tämäkään homma?  (Luettu 12880 kertaa)

Joulukuu 15, 2019, 18:16:13 ip
Vastaus #60

Kai Vuori

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 167
Vielä sotkusempi spagettikulho on vähän vanhemmassa härräkässä.

Joulukuu 15, 2019, 18:34:30 ip
Vastaus #61

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5475
  • MC Debit
Sama juttu Hondissa, ainakin noissa mun seitenkolmosissa. Täytyy ne liittimet ja haaroittimet asetella tarkkaan että heijastimen kartio ja polttimon persus vielä mahtuvat sekaan niin että mahdollisimman vähän juttuja jäisi nipistyksiin.

Sportsterissa vielä pykälän hankalampi kun siinä on semmoinen nyrkin kokoinen etulyhty (5-3/4”), kuuppa aika litteä ja johtoliitosten lisäksi myös vilkkurele sinne ängettynä.

Mutta kyllä tuon ikäisessä Jaamahassa on vilkut ollut jo tehtaalta kaikkien markkina-alueiden malleissa. Onhan ne joku voinut ensin kustomoida pois ja sitten joku toinen rakennellut uudet tilalle, jos vaikka siksi näyttää asennus kotikutoiselta.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 15, 2019, 18:37:44 ip
Vastaus #62

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3686
  • Mamu
Guzzissa oli ei ranteenpaksuinen mutta hyvänkokoisen k*rvän paksuinen kaapelinippu joka lampussa jakautui...Muutama muu oli 30 vuoden aikana säädellyt siellä kanssa.Ei hyvä.

Joulukuu 15, 2019, 19:07:27 ip
Vastaus #63

Jari Loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 24
Mulla näytti kans jytärin koppa samalta. Vuorokauden liotus fosforihapossa ja viimeistely jollain spray-maalilla. Sama prosessi mittareiden kopille.
Yamaha RD350 YPVS F, Honda GL1800 GW

Joulukuu 15, 2019, 19:41:48 ip
Vastaus #64

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1929
  • naavaparta
Lainaus
Mutta kyllä tuon ikäisessä Jaamahassa on vilkut ollut jo tehtaalta kaikkien markkina-alueiden malleissa.
Jo vain on tässäkin ollut vilkut, mutta kun velipoika ajeli tällä norjassa lepikkoon, niin asensi sitten nuo tarvikeosat paikoilleen.
Onneksi saan pyörään kuuluvat vilkut saksasta.


Annitrol on minun ruosteenpoistaja, motonetistä.
Siinä on fosforihappo se toimiva aine.
Nuihin kromiosiin vetasen MIPAn 2K kirkaslakan päälle. Saman tein Katanassakin 2003 eikä ole ruostetta sen jälkeen näkynyt.
Kaksi ohutta kerrosta niin ei näy yhtään että olis lakattu.

Joulukuu 15, 2019, 19:50:41 ip
Vastaus #65

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1929
  • naavaparta
Miten Jari olet miettinyt tuota koneen alakertaa?
Nuihin saa tuota öljynsuodatus parannusta.
Ei tarvitse kuin patruuna ruuvata.
Mie en taida sitä laittaa, kalliskin on ja koska tuohon ei hirveitä kilometrejä tule niin orkkis systeemi toimii.


Ajattelin kuitenkin tehdä tästä ns. seikkailupyörän ja liittyä pohjolan kurapyörä porukkaan.
Sitten tulee kyllä kilometrejä mittariin.

Joulukuu 15, 2019, 20:55:46 ip
Vastaus #66

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2380
  • Kukkahattusetä
Eiköhän alkuperäinenkin suodatus ota karkeimmat pois öljyn joukosta, mutta imupuolen sihti kannattaa tarkastaa, koska sillä on taipumus revetä. Tuon voi korjata tinaamalla ohutta kuparilevyä repeämän päälle ja se kannattaa tehdä ihan ennakoivastikin, vaikka sihti olisikin kunnossa.

Mulla on omassa pyörässä patruunatyyppinen painepuolen suodatin, joka toimii myös jonkinlaisena öljynjäähdyttimenä. Onpa siinä myös isompitehoinen öljypumppukin lisäämässä virtausta, jolla saadaan parempi voitelu ja jäähdytys koneen heikkoon kohtaan, eli kiertokankien yläsilmukoihin. Painettahan järjestelmässä ei juurikaan ole, koska koneessa ei ole yhtään liukulaakeria.

Kuvassa näkyy hyvin verkon korrugoimaton kohta, joka tahtoo revetä.





Imupuolen sihtiä saa myös vahvistettuna, jossa verkko on korrugoitu koko matkalta ja verkon takana on vielä reikälevy lisätukena.

Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 15, 2019, 21:20:25 ip
Vastaus #67

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1929
  • naavaparta
Lainaus
. Onpa siinä myös isompitehoinen öljypumppukin lisäämässä virtausta, jolla saadaan parempi voitelu ja jäähdytys koneen heikkoon kohtaan, eli kiertokankien yläsilmukoihin. Painettahan järjestelmässä ei juurikaan ole, koska koneessa ei ole yhtään liukulaakeria.


Joo tuossa katana 1100S vehjeksessä on myös suodatin ja todella iso öljypumppu. paineita ole koska on vierintälaakeroitu kone.
Voitelee ja jäähdyttää isolla virtauksella.


Ajattelin että tehen tästä jytäristä ns. seikkailupyörän. Haluttais liittyä tuohon nuuskakairan kurapyörä porukkaan.
Harppurengasta alle ja se on siinä.
Mulla on olis melkein karhea peli alla.
Vajaa 8000 mailia ajettu kone niin mikä ettei.
Kattokaa:  juutubesta MRNiXI viteoita.

Joulukuu 15, 2019, 21:48:32 ip
Vastaus #68

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2380
  • Kukkahattusetä
Jytä onkin rauhallinen ajettava irtonaisella alustalla jopa katurenkailla, joten se sopii hyvin seikkailupyöräksi. Myös pieni kääntösäde auttaa vaikeammissa paikoissa.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 16, 2019, 11:23:49 ap
Vastaus #69

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3484
 Pekkaa paha lähteä neuvomaan, mutta en kyllä hyvää jytäriä pilais kurapyöräreiteillä.
 Oon niitten sivuja joskus aktiivisesti seuraillut ja kyllä se on aika karua hommaa ja siihen kohtuu kustannuksin löytyy paaljon parempia laitteita, vaikkapa XT jos haluaa aikakauden pyörissä ja merkissä pitäytyä.

 Tietty jos siellä Tornion suunnalla on sileempiä ja kuivempia metsäpolkuja niin mikä ettei... ja omallaanhan tekee mitä haluaa.

Joulukuu 16, 2019, 17:58:45 ip
Vastaus #70

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1929
  • naavaparta
Tuollainen rotta XT 550 seisoo minunkin tallissa.
https://www.youtube.com/watch?v=MITpRKDXJbg
Siihen ei ole kuitenkaan papereita. Kone on tosi hyvä ja tehokas.
Löytäspä jostain paperillisen rungon niin siitä tulis vieläkin parempi seikkailupyörä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2019, 18:02:28 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Joulukuu 16, 2019, 18:40:37 ip
Vastaus #71

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1631
moro,eikö nykyään saa paperittomankin rekisteriin??

Joulukuu 16, 2019, 22:33:53 ip
Vastaus #72

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4005
moro,eikö nykyään saa paperittomankin rekisteriin??

Ehkä, mutta kannattaa ennen entisöintiä ottaa kirjallisesti selvää.
Esim. päästöt voi tulla ensirekisteröinnissä vastaan julmalla tavalla.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 16, 2019, 22:45:51 ip
Vastaus #73

heikki loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 78
Soivittelin omaan jytäriini  XT600 jammun keulan, joten eiköhän se XT 550 keulakin mene paikoilleen. Samanlainen Special malli tuo jytärini alkujaan on ollut kuin Pekallakin.
Onhan sillä ajelu karua meininkiä, mutta hyvin sillä on päässyt kesällä ja talvellakin mutkaista tietä näkymättömiin..

Joulukuu 17, 2019, 07:54:57 ap
Vastaus #74

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1085
moro,eikö nykyään saa paperittomankin rekisteriin??

Ehkä, mutta kannattaa ennen entisöintiä ottaa kirjallisesti selvää.
Esim. päästöt voi tulla ensirekisteröinnissä vastaan julmalla tavalla.

eikös se pidä joskus ollu jossain kilvissä niin siitä saadaan vuosimalli minkä säännöillä katotaan päästöt äänet jne. ??