Tuo on kyllä liian suurpiirteinen säätö Perttiseni! G-mallissa ennakko 9.5mm. Jos asetus tehdään mainitsemallasi tavalla on täys-ennakko silloin 12-13mm. Ok,ei siinä vielä mitään,mutta kun magteeton sisäinen ajoitus on siten että voimakkain kipinä tulee sen ollessa aikaisimmillaan,menetetään hyvää tulivoimaa kun joudutaan vivulla hakemaan se kevein kulku! No seuraavaksi: Kun sytytys takaisin potkun pelossa säädetään myöhäiselle,kipinä heikkenee ja ajoitus ei riitä tehokkaaseen työiskuun,jää käynnistys tapahtumatta! Jos joku vaivautuu joskus lukemaan motukoitten mukan tulevia käyttö-ohjeita(Juu,akkojen hommaa,kyllä miehet osaa) ,siellä mainitaan käynnistyksessä että sytytys MYÖHÄISTETÄÄN noin puoleen vivun säätöalueesta jolloin takapotkua ei synny ja kone jakasaa käydä kunnes vipu käännetään aikaiselle,ajoasentoon! Ja kaasun asennosta sanoisin sen verran että 4-tahtikonessa,kun kaasua ei avata,ei myöskään puristusta juurikaan synny jolloin moottorin pyöritys on helppoa ja vaivatonta! Harjoitelkaa käynnistystä,se palkitaan!T:Vesku