Kirjoittaja Aihe: Ohjauslukon irroitus  (Luettu 1147 kertaa)

Marraskuu 29, 2019, 16:49:59 ip
Luettu 1147 kertaa

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3278
 Tiedä onko oikea osio, mutta aloitetaan täältä.
 Netistä joitain porauskeskusteluja löysin, mutta kysyn silti.

 Mikä on oikea-oppinen avaimettoman lukkorungon irroitustapa ?

 Suojaläppä on irti, mutta kun on vapaa-asennossa, on pesä myös jumissa, eikä ainakaan miedolla väkivallalla irronnut.
 Toki jos työkaluja ja voimankäyttöä kasvattaisi.... mutta silleen jälkiä jättämättä sievästi ?

 Kuka tietää, niin vois tehdä tuohon -vinkkipalstalle- oikein selkokielisen ohjeistuksen....     vai onko sellainen jo olemassa ? ...

Marraskuu 29, 2019, 17:39:31 ip
Vastaus #1

Timo Salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 41
Moro,


olettaen, että kyseessä on työn alla oleva KTM, niin lienee Nieman lukko.


Lukkoa täytyy saada kääntymään että se tulee ulos pesästä vaikka niitti/läppä on pois.


Avaimia ei ole kovin montaa mallia, säkällä voit saada sen kääntymään toisella avaimella, mopoissa samaa lukkoa.


Linkin takaa löytyy kuvat mistä selviää


mikä https://www.laverdaforum.com/gallery/albums/userpics/10932/Motorcycle_fork_steering_lock_removal_and_replacement.pdf pidättää pesässä.




Marraskuu 29, 2019, 18:37:55 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3157
Moro

Mulla ei Salosen linkki aukea mutta tässä muutama taitavat olla ihan samoja ohjeita.

https://w6rec.com/bmw-motorcycle-fork-and-tank-lock-neiman-keys/

chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://www.russianiron.com/eafranke_ural2/PartXVI.pdf

http://w6rec.com/duane/bmw/lock/index.htm

----ja eikun porailemaan.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Marraskuu 29, 2019, 18:57:25 ip
Vastaus #3

Heikki Salmén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
  • Återfallsgubbe
Moro Eero,

just pari päivää sitten otin avaimettoman Neimanin lukon pois.

Menee näin: poraa sopivan pienellä (3 mm) terällä lukon kääntyvän osan ja kiinteän messinkiosan väliin alareunaan reikä läpi asti. Sitten isommalla ja kenties vielä isommalla. Kun reikä on tarpeeksi iso niin sopivalla piikillä vääntämällä lukon kääntyvä osa putoaa pois ja lukkorunko lähtee vetämällä irti.

Uusia Neimanneja saa sopuhintaan vaikka mistä. Itse ostin joskus Stormilta.

Marraskuu 29, 2019, 20:40:31 ip
Vastaus #4

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 3555
  • Mamu
Olisiko ollut 9 vai 10 millin terä millä kairasin koko sielun pois.Nokkapihdillä maanittelemalla lähti irti.Lukon runko on messinkiä,ja haitat,Noin 2-3 cm syvyydessä on ihan metallista tehty "nasta",joka lukitsee lukon paikoilleen,Jotkut ovat irroittaneet lyömällä tuurnalla niin että nasta on murtunut irti.Ja uusi lukko menee paikalleen,"klik" vaan...Oliko neuvot tarpeeksi monimutkaiset?Ei ole rakettitekniikkaa...

Marraskuu 30, 2019, 10:51:55 ap
Vastaus #5

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3278
 Jep, kiitosta mielenkiinnosta.

 Tuo Timon Laverda/ bemari-linkki on nyt se millä aloitan. Luulen että toimii.
 Sama linkki, eri kautta, on myös Markun kirjoituksessa.

 Talvisodan hengessä; notta josee näillä lähäre, ni otetahan kovemmat ottehet käyttöhön, eli ensin Heikin ja lopuksi Riston.
 Jää sitten valikoimiin vielä se vanha Henkan Kia -lukkoremontti uhkaus; aniitti, fekapiitti, dynamentti- vaihtoehdot.  ;)

 Teen tosta dokumentin kuvineen, kun asia edistyy ja laitan tonne vinkkipalstalle linkkeineen, ellei kukaan ole kerinnyt.

 Tää päivä taitaa mennä talvisota-elokuvaa katsellessa. Yli 3 tuntinen skeptaakkeli, mutta katsomisen arvoinen... ties monennenko kerran.

Marraskuu 30, 2019, 12:46:22 ip
Vastaus #6

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3278
 10 minuuttia esileikk…  valmisteluineen.      Eikun uutta lukkoa etsimään.

 Piti tekemäni ihan jotain muuta, mutta leikkimiseks nyt taas meni, mutta edistypähän kokonaisuus taas hieman.
 Onneks oli tuo keulakolmio/emäputki irti, niin pääsi kopauttamaan tuurnalla sieltä sisältä.
   Hyvät neuvot olivat siis kohdillaan. Kiitos.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2019, 12:48:37 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Joulukuu 01, 2019, 10:40:47 ap
Vastaus #7

Timo Salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 41
Moro,


uuteen lukkoon liittyen.


Tilaa ei välttämättä ole avaimen ja teleskoopin & vaijereiden välissä riittävästi ohjauksen kääntämiseen, joten älä unohda avainta lukkoon.


YT


T

Joulukuu 01, 2019, 15:49:08 ip
Vastaus #8

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 703
  • Kawasaki A 1 R
   Tarkasta salpatapin pituus ennen kuin lyöt lukkonastan paikalleen on muuten useampaa pituutta .

Joulukuu 02, 2019, 11:14:49 ap
Vastaus #9

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3278
 En sinällään ole lukkoja kaivannut, mutta kun tämäkin pitää vielä rekisteröintikatsastaa, niin joku voi sen vaatia.
 Oisinko 5 pyörää viimevuosina katsastuttanut ja yhdessä on lukon toimivuus katsottu.
 Mutta katsotaan mitä Kovasimen aarre-aitasta löytyy. Uudet maksaa alle 30e ja niitä on muutama eri versio.

Joulukuu 02, 2019, 11:24:03 ap
Vastaus #10

sakari vesa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 234
Sen verran noista lukoista, kun purin Kawasaki S2 350 -72 vanhan lukon pois ja aattelin laittaa uuden. Maahantuoja on siististi aikoinaan hitsannut Neimannin lukkopesän emäputkeen kun alkuperäinen lukitus ei ole kelvannut. Eivät kuitenkaan ole poranneet ohjausputkeen reikää lukkosalpaa varten!!! Ehkä parempi niin.

Joulukuu 02, 2019, 11:29:02 ap
Vastaus #11

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 8656
Moro!

Eipä ollut mulla sopivaa lukkua Eeron pyörään.

harmi!

t. Markku

Joulukuu 02, 2019, 11:32:07 ap
Vastaus #12

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3278
 Nou hätä, mm. Stormilta löytyy.  :)