Kirjoittaja Aihe: Suzuki T250  (Luettu 7126 kertaa)

Tammikuu 14, 2020, 08:01:51 ap
Vastaus #60

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
No kaipa tuo kytkentä on just tähän Vapeen?
Eli "Powerdynamo" on Vapen laturillisen järjestelmän kauppanimi?

Saman kaavion löysin  nääs Vape-ilmoituksesta-joten eikö
lie sama systeemi..

Tappokatkaisin pitäisi siis vissiin laittaa tuonne siniseen
johtoon,joka menee releen navasta 30 puolalle?

Toinen kysymys sähkötietäjille-jos sen siihen laittaa-
tuleeko tuho sinisen savun saattelemana? Sillä kai jollakulla
on tuo tappokatkaisinkin ympättynä omassa pyörässä?

t. Markku

Tammikuu 14, 2020, 10:07:40 ap
Vastaus #61

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 922

Tämä tuli vastaan "kill switch" googlella 2-tahti vehkeeseen
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2020, 10:11:07 ap kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Tammikuu 15, 2020, 08:04:49 ap
Vastaus #62

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
Moro!

Pertin laittama kuva taitaa olla eri versio-ja
yksipyttyiselle.

Tässä mulla on tuo laittamani kaavion mukainen juttu.

Käsittääkseni noille puolille tulee sähkö tuota sinistä
piuhaa myöten releen kohtiolta 30 . Nuo kolme muuta
piuhaa puolilla sitten on niitä impulsseja,jonka mukaan kipinät
johdolle jakautuu?

Arvokashan tuo Vape on-joten ei viitsisi käräyttää sitä. Mutta
väpätöinen järkeni sähköasioissa kuiskuttelee kumminkin,
että jos tuohon siniseen piuhaan laitan väliin kytkimen-niin laulu
koneessa lakkaa heti kun virtapiirin katkaisimesta poikkasen?

Onko joku jopa laittanut itse Vapeensa tappokytkintä?

t. Markku

Tammikuu 15, 2020, 08:33:21 ap
Vastaus #63

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
Nyt on mittaristokin jo hiukan "sinnepäin".

t. MK

Tammikuu 16, 2020, 07:29:42 ap
Vastaus #64

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
Joo-nyt pelaa.

Purin niitä asennuksia ensin hiukkasen-sinne oli
laitettu hiukkasen niin ja näin.

Mutta onneksi ei ollut alkuperäisiä piuhoja pätkitty,
joten hyvin onnistui kytkentä kun oli kunnon kaaviot
sekä pyörästä että vapesta.

Kaasaritkin käytin pöydällä ja putsasin-nykypesat on
paskaa...ruostuttaa ja likaa. Pitää tuikata syksyllä
pienkonepensat sille talviseisontareissulle...

t. Markku

Tammikuu 16, 2020, 09:22:33 ap
Vastaus #65

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
Onnistuin särkemään virtalukon mutterin Suizasta.
Oli jotain haurasta muovia se kiinnitysmutteri.

Kierre lienee M24x1 .

Onko jollakulla joutilasta virtalukun mutteria tuohon-saa
olla metalliakin ja ihan muustakin pyörästä,jos vaan käy.

Se mutteri on aika matala...luokkaa 6mm  paksu.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2020, 09:28:17 ap kirjoittanut markkukovasin »

Tammikuu 16, 2020, 13:23:23 ip
Vastaus #66

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 890
Sulla muuten puuttuu vilkuista "Suomi-varret"!
Suomalainen insinööri vaati 50 mm:n väliholkit vilkuille, etteivät olisi liian lähellä ajovaloa. 😀
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Tammikuu 17, 2020, 16:21:49 ip
Vastaus #67

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
Ehtoota!

Pikkuhiljalleen tuokin homma alkaa
selvitä-ja kappas vaan,että on laitettu noin
mitätön muovinen mutteri. Aika monessa muussa virtalukossa on metallia.

Jossain sähkövempeleissä voi ehkä kanssa olla
tuollaisia kierteitä-jossain merkkivalon kehässä
tai painonapissa...

No-on jo hiukkasen hajuja käytetystä lukosta,jossa on
mutterikin tallessa.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2020, 17:32:02 ip kirjoittanut markkukovasin »

Tammikuu 17, 2020, 17:31:20 ip
Vastaus #68

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 922
Kentin super bondilla päät kiinni ja sitten sorvaat alumiinista tiukan pannan ympärille.

Tammikuu 17, 2020, 17:34:33 ip
Vastaus #69

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
Toimisi varmaan muuten ihan hyvin-ja liimasin sen
jo eilen.

Panta ei tullut edes mieleen-kiitos vinkistä!

Pantaan voi löytyä sopiva putkilokin-ja jos on karvan
löysä-samaa liimaa väliin.

Kokeilemisen arvoinen juttu tosiaan!

t. Markku

Tammikuu 18, 2020, 11:25:28 ap
Vastaus #70

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 75
Tuohon öljytikkuasiaan vielä palaan. Mulla gt:ssä on kyllä tikku siinä muovitulpassa, mutta ei se ei kyllä oikeesti kerro mitään vaihteiston öljyntasosta . Öljy kiertää oudosti sellasen patokannaksen kautta vaihteistoon täyttöaukolta. Vaikee selittää ilman kuvaa, mutta oikea tapa tarkistaa on todellakin se pikku ruuvi siinä kytkinkopan sivussa.

Tammikuu 18, 2020, 11:27:20 ap
Vastaus #71

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 75
Mulla olis kyllä tallissa parit koneen lohkot ja voisin vaikka kuvat ottaa, niin tajuis asian helpommin

Tammikuu 18, 2020, 11:32:57 ap
Vastaus #72

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
En ole öljytulpan reikään kurkannut-mutta siellähän
voi olla jokin ratas linjalla-siksi ei ole ehkä
tikkuakaan?

t. Markku

Tammikuu 18, 2020, 11:42:09 ap
Vastaus #73

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 75
Ei sillä kohtaan mitään ratasta ole ja hyvin mahtuu tikku olemaan siinä, mutta ei se kerro totuutta, mikä on oikeesti öljyn taso vaihteistossa . T250, T350 ja GT 250 alakerta oikeestaan ihan identtisiä. Vain sivuposket on Gt:ssä vähän kulmikkaammat.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2020, 11:44:49 ap kirjoittanut Niko Tuomola »

Tammikuu 18, 2020, 12:20:12 ip
Vastaus #74

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9006
Kun tuli nuo huomiovalotkin laitettua-niin tulipa mieleeni,
että jos laittaisi sinne led-polttimot.

Eikös noihin miinusmaadoitettuihin systeemeihin saa niitä
lieriökantaisia (15mm?) kannalla olevia ledejäkin?

Nuo alkuperäiset ovat 12V ja  21 wattiset-joten millainen sen ledin tulisi arvoiltaan
olla,että olisivat samaa teholuokkaa kirkkaudeltaan?

Onko suosituksia jostain lamppumerkistä/mallista-ja kaipa ne toimii,ihan samaan
kantaan tungettuna kuin hehkulankapolttimokin?

t. Markku