Kirjoittaja Aihe: Suzuki T250  (Luettu 11563 kertaa)

Tammikuu 24, 2020, 20:43:37 ip
Vastaus #90

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 79
Jalkatapit sen verran takana, että vähän modatun vaihdepolkimen sai kääntää taaksepäin.

Tammikuu 24, 2020, 21:21:06 ip
Vastaus #91

Tuomo Mikkola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 224
Simmonen "ristiinpuolattu" kaavion muuttaja olisi tarvinnut olla. Nimittäin elettiin vuotta 72 ja kaveri oli ostanut 250 Suzukin, oranssin värisellä tankilla, olisko ollut 70-71 mallia?Sain sitä kokeilla ja oli se huima hetki, hyvä kun en satulasta tippunut. Kolmoselle saakka meni hyvin, olin vaan niin täpinöissäni, että sotkin nelosen alaspäin ja kiekaus oli kamala. Ei sentään hajonnut. Se olikin viimeinen kerta kun sain kokeilla. Itsellä oli ja on edelleenkin  v57 125 Jawa, joka sekoilun aiheutti.Kylällä oli myös kaksi 350 Hondaa ja sanoivat Suzukin lähtevän paremmin.
Tuomo

Tammikuu 24, 2020, 21:34:34 ip
Vastaus #92

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 79
Tällänen on mun päristin  ;D Ja ollut nyt tuommoinen viimeset 20v. Tollaseksi sen nuorena miehenä tein ja sellasena saa pysyä.
 
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2020, 00:44:18 ap kirjoittanut Niko Tuomola »

Tammikuu 26, 2020, 19:14:45 ip
Vastaus #93

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 79
Kyllähän noi hätäsesti lähtee ja tuskin siinä Honda mukana pysyy. . Pikkupirteitä aikansa pelejä. Ei noilla isoille pärjää, mutta ei ole tarkoituskaan. 0-100 mennään nopeesti, mutta sitten alkaa voima loppua

Tammikuu 26, 2020, 20:01:29 ip
Vastaus #94

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 535
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Harrastevehkeiksi mainioita,suorituskyky 2t ripeää sille nopeusalueelle mitä tavallinen tahvo kyläteillä kiertelyyn&kioskikeikoilla tarviikin,kevyt ,todella yksinkertainen,ilmajäähdytteinen+ muutenkin vielä tyylikästä mp aikaa edustavia(makuasia) eikä hinnallakaan pilattuja.
Osia löytyy ja nostalgiaa ynnä muistoja,mukana myös maku ja haju.

Mikäli  taasen tykkää pääteille mennä ja tehdä pidempiä reissuja ,ajella 2 päällä tai vetäistä kahtasataa etupyörä ilmassa niin silloin tarvii katsella jotain muuta missä muovikuorrutus ympärillä,4t tekniikkaa 4 sylinterillä  ja kuutiota triplasti tai enempikin ja customtyypit tahtoo mahdollisimman painavan malmikasan.
Aika usein ratkaisevaa tahtoo olla pyörävalintojen suhteen missä ikäluokassa mennään niin pyörän kuin kuskinkin osalta ;) ja toki haaveet ellei tarvi huonon itsetunnon vuoksi naapureille/kavereille ostaa ja tehdä valinnat sen mukaan..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2020, 17:46:14 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 28, 2020, 11:30:17 ap
Vastaus #95

Jussi Kumpu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 883
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Taitaa aika kullata muistot, mulla oli n.85 tuollaine sukisuki, oli kunnossa, vaan ainakin 125lc jamppi kiihty nopeammin sataseen. Samoin tuon 350cc yr1:n kanssa, pojan piikki tzr ehti 100:n sähäkämmin...
Jussi 044 7212497

Tammikuu 28, 2020, 12:47:06 ip
Vastaus #96

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 535
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Enpä tiiä,mulla on kilvettömänä mökkimopona alunperinkin kuristamaton vesijäähdytteinen -86 AR125 joka edusti vissiin kärkipään kulkevinta sorttia piikeistä 80-luvulla ja piikkiä vai kahta pienempi eturatas vakioiseen  mutta
vaikka se piikiksi kulkeva on niin kovin kapealla kierrosalueella voima puhuu(jonka vuoksi myös tuo ratasmuutos) ja sanotaanko jotta tehoalueen ulkopuolella nyykähtää polvilleen eli vaihteita(6) on käytettävä ahkerasti parhaan tehoalueen  ylläpitämiseksi...kaksi päällä toivoton tapaus ainakaan kehua ripeäksi mutta kakspuolikas vanhan ajan sukisuki ei kumminkaan ihan tämmöinen sentään ole ja kyllähän jamppi varmaan satasen jälkeen parhaansa oli antanut kiihtyvyydessä ja hei,ratasvaihtoehtoja piisasi myös  sukisukissa millä pystyi kiihtyvyyspuoltakin kummasti rukkaamaan jos nämä jotain valintakriteerejä on jollekkin.
Löytyihän toki kaupasta isompaakin suzukia tuolloin jos toki muutakin merkkiä kunnon hilseenpoistoon.


Kyllä AR:lläkin "kovaa",reilusti yli sataa pääsee jos viitsii huudattaa vaihteita vekslaten mutta ei se nautittavaa ole ja kunnon vastatuuli on ylipääsemätön paikka pienelle tehokkaallekkin koneelle ellei kuski riisitautinen kääpiö .
Niin tzr,olipa Yamaha vaiko Honda kuin AR ym edustavat kovin erilaisen ajan vesijäähdytteistä läppä tms tekniikkaa verrattuna perinteiseen sukisukiin.
 
Ulkoiset jutut erikseen mistä kukin tykkää,AR on ainakin minusta kaukana kauniista ja tämmöiset vanhat peruspiikit on kuin väärää rahaa myydessä,niitä kukaan huoli joten eipä tuo jonkinmoisessa ajo+käyntikuntoisena lähistöllä kaupan ollut AR  maksanutkaan kuin kakssataa muistaakseni,muita kiinnostuneita ei ollut joten kaupat tuli sopuhintaan ja myyjäkin pääsi vuosia seisoneesta pölynkerääjästä eroon saaden siitä peräti rahaakin!
Resuiset katteet heivasin nurkkaan,yök, ,halpaa ja kevyttä plastiikkia piisaa siinä muutenkin mutta onpahan tekniikka toimivaa japskityyliin ja 2t tekniikasta tykkään muutenkin.


Oisko kuiteskin vertailtava saman aikakauden ja silloisen hintaluokan laitteita keskenään mp kuin vaikka mopopuolellakin eikä vaikka T250 Vs RG250,onhan nekin samansuuruisia ::)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2020, 11:18:57 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 28, 2020, 20:08:39 ip
Vastaus #97

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 965
Tuota AR:ää pidettiin ainakin meilläpäin männänpolttajana.
Olikohan ajotavoissa vikaa, mutta sellaista pääsi aina välillä tapahtumaan.
Aina kumminkin tuollaiset jutut haluttavuuteen vaikuttaa.
Hondalta oli aika saman näköinen MBX.



Tammikuu 31, 2020, 08:25:34 ap
Vastaus #98

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9160
No nih!

Kamraatti ilmotti eilen,että vapaavalon kikale
on nyt maisemissa-reilussa viikossa se Ameriikasta
asti tuli.

Hyvä-nyt kun saan sen paikalleen,niin Susna on valmiina kevääseen.

Akku on hieman huonosti sähköä säilövä-mutta Motponetissa on
sopivan kokoinen ja muotoinen hintaan 16e 90snt...

t. Markku

Tammikuu 31, 2020, 19:24:01 ip
Vastaus #99

Magnus Hytönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 196
Kun nyt Markku toi tuon akkuasian esille, jaa, onhan tää hieman offtopic mutta kuitenkin. Ostin kerran Motonetista Yammu R5:een  Eurogloben akun. Kesti yhden ajokauden. No, ajattelin että yksilövika. Joten ostin seuraavana keväänä uuden samanmerkkisen. Ei kestänyt täyttä ajokauttakaan. Eikä ole kysymys R5:en tunnetusti kelvottomasta releestä, oli korvattu Powerdynamolla.
Että tällaiset kokemukset minulla.
Manne

Tammikuu 31, 2020, 19:47:15 ip
Vastaus #100

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 535
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Niin,on samanmoisia kokemuksia Bilteman akuista joista 1 kesti kesän ja joo,kyllä ladattiin sekä säilytettiin viileässä tallissa (pyörässä kiinni akunkenkä irti)  talven,mutta senpituinen se.Ei ottanut täysiä powereita enää kevään tullen piti laturissa miten kauan tahansa ja kunhan tripleä polkee minuuttitolkulla pikkasenkin vajaan akun kera niin käy lihavalle lenkistä vaikka matalapuristeinen 2t vehje eikä muuten lähde accentin sytytyksellä käyntiin ellei akku täydessä latingissa jolloin nätisti.
Kärkivehkein ei lie niin tarkkaa kunhan jotain sähkönhajua jäljellä.
Mitään hapotuksiahan ei näihin tehdä ostettaessa kuten silloin joskus ,rakenteet suljettuja joka ei niin hieno juttu kaikkien näkökulmasta,helppo ja halpa kylläkin joka tietty idean ydin valmistajalle.
Älyttömiä en perusakusta halua maksaa kesäkulkineisiin enkä erikoisakkuja tarvi niihin,kunhan nyt 4-5v kestää niin ok ja saa mielestäni uusiakkin senjälkeen tuohon hintaan,yläpään hintaluokan merkkiakuista ei kokemuksia.

Noh,nuukana ostin seuraavankin mp akun samasta paikasta kesän tullen  ja se kestikin niin hyvin että tänäkin päivänä pelittää,ikää varmaan 3-4v.

Faktahan on että akkutehtaita ei maailmassa ole läheskään niin montaa kuin akkumerkkejä,paljon vähemmän,ovat erittäin saastuttavia ympäristölle joten nekin on halpamaissa kaukoidässä tai ex-itäblokin maissa tehden akkuja alihankintana tilaajan ohjeistuksen ja toiveiden mukaan olipa ns merkkiakku,automerkin logolla tai tarvikeliikkeen oma merkki eli hinta/ laatu ei välttämättä mene akuissa käsikädessä.
Ongelman pääsyy taitaakin olla surkea laatu eli akut tehdään mahdollisimman halvalla(kuulostaako tutulta)ja yksilötasolla mennään millaisen akun mukaansa saa koska kyseessä voikin olla merkistä riippumatta ihan saman tehtaan tekeleet ja
aiheuttaa myös sen jotta hienot tai huonot mahdolliset testituloksetkin sattumanvaraisia&yksilötasoisia .
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2020, 18:06:39 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 31, 2020, 22:42:53 ip
Vastaus #101

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 3660
  • Mamu
R5:n latausreleestä en pahaa sanaa sano,lieneekö laatu ollut sitten epätasaista...

Helmikuu 01, 2020, 07:20:45 ap
Vastaus #102

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9160
No sen melkeen arvaakin,mitä saa kun
halvan akun ostaa.

Tuossa Suzukissa on vaan se akun kolonen hankalan kapea-ei sinne mahdu
oikein monikaan vaihtoehto,mitä noita akkuja löytyy. Loota on semmoinen,
että 60mm on maksimi minkä sinne saa tungettua...

Mutta kun tässä on kanssa se Powerdynamo-niin pienempikin
akku riittänee-puhtia on. Alkuperäinen on 5Ah...mutta
voi sinne 3Ah:n akun laittaa-koska se akku lähinnä vain
tasailee sitä latausta.

No-täytyypä tutkailla vielä vaihtoehtoja-maanantaina ehkä sitten
jo hommataan...


Onko kellään tämmöisestä MTX-merkistä kokemuksia?

Kuivavarattu MTX Energy -akku moottoripyöriin, mopoihin ja pienkoneisiin.
• Jännite 12 V
• Kapasiteetti 5 Ah
• Kylmäkäynnistysvirta 50 A (EN)
• Pituus 120 mm
• Leveys 60 mm
• Korkeus 130 mm
• Vastaa JIS-tyyppinumeroa YB5L-B
• Akku on hapotettava ennen käyttöä, myyntipakkaus sisältää akkuhapon
• Sisältää lyijyä





t. Markku
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2020, 07:46:21 ap kirjoittanut markkukovasin »

Helmikuu 01, 2020, 11:30:23 ap
Vastaus #103

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 250
On ainakin kisapyörässä pelannut.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Helmikuu 01, 2020, 13:58:57 ip
Vastaus #104

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 145
Olethan mitannut latausjännitteen, ettei ylijännite pilaa akkuja? Itsellä meinasi olla tätä ongelmaa saman ikäluokan Suzukissa, mutta onneksi tuossa omassa pystyi jännitteensäätimen kopan alta latausjännitettä säätämään liparetta taivuttamalla.